Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress eller Joomla?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har tidligere lavet lidt hjemmesider for sjov, men nu skal der altså ske noget.

Jeg har tænkt mig at lave en hjemmeside om enten fodbold eller børs og finans, men skal jeg bruge Wordpress eller Joomla?

Jeg regner ikke med, at det skal være en 100 % bloggerside, men enkelte blogs må der da godt komme, så er Joomla ikke bedst? Siden skal jo være lidt mere general og ikke med så mange blogs.

Selvom jeg har lavet hjemmesider før, er jeg langt fra meget vidende på det område, da jeg næsten ikke kender nogen udtryk eller noget, og mine hjemmesider før har dog også set skrækkelige ud og være meget uprofessionelle, bare så i ved det.

Håber at høre fra jer,

Mathias Kock ;-) 

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg WordPress udvikler, så min holdning er nk lidt farvet. Men du kan jo gå på wordpress.com og teste WordPress af helt gratis.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge er jo CMS systemer og er gratis at bruge. Hvis det er du er usikker. Kunne du jo prøve dem begge og se hvilken der passer bedst til dig.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress er klar det system der er lettest at komme igang med, det har jeg selv brugt med stor succes til flere sider. Det er rigtigt at wordpress mest bliver branded som et blogsystem, men jeg vil mene at det sagtens kan klare de udfordringer som en generel side kræver.

Men som med så meget andet så er sådan et valg en smagssag, for begge systemet kan klar løfte det behov du beskriver :-) men ellers kunne du jo prøve at installere begge dele og oprette et par sider for at se hvilket system der passer dig bedst.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Hvis du ikke selv har lyst til at installere Joomla for at teste det, så kan du i lighed med Wordpress også teste Joomla online på http://demo.joomla.org/
Du kan sågar få dit eget gratis hotel med Joomla i 30 dage, og gøre med installationen hvad du vil - og bare droppe den efterfølgende!

Alle de andre svar har egentlig beskrevet det fint - begge systememer kan løse opgaven, og til dit behov er det ikke min opfattelse at det ene er bedre end det andet. Så spørgsmålet er lidt som at spørge om det er Audi eller BMW der er den bedste bil - da svaret nok mest vil handle om hvilke præferencer/erfaringer/følelser man har.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte at nævne én ting: HVIS du vælger at bruge/teste Joomla, så vælg ver. 2.5 da ver. 3 kun lige er frigivet og derfor er udviklere af plugins, komponenter, templates etc. ikke nået helt med endnu, når det kommer til kompatibilitet til ver. 3.0. Så derved vil dit udvalg af funktionalitet være lidt begrænses ifht. ver. 2.5.

Når du & omverdenen er klar til det, vil du forholdsvis let kunne opgradere til ver. 3.0 uden at skulle starte forfra :)

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Jeg kan slet ikke se for mig, hvordan Joomla skulle være nogen løsning for dig, i forhold til Wordpress :)

- Spar dig selv for tiden, og start med Wordpress...

Det er hvor sikker jeg er i min sag! :D

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)