Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skylder moms, HJÆLP!!!

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak cookie :)

Lige en ting, er en af fordelene ved begrænset ansvar ikke at man kan lukke eller melde sig konkurs hvis man ikke har mulighed for at betale sine regninger?

Det er ikke for at bryde nogle regler men det er i hvert fald en af de ting der sælger firmaer med begrænset ansvar.

Da der ikke er noget ulovligt i det, er det vel det der er det nemmeste?

Man kan jo ikke gøre for at man lavede en dårlig handel?
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror da faktisk jeg ville se lidt lysere på det.

Som jeg forstår dig, har du købt nogle varer (uden moms/momsfrit) - med planer om at ville sælge disse varer med et overskud + moms, ikke?

Det lykkedes dig så ikke, hvorfor du blev nødt til at sælge varerne billigere (med moms) end du havde købt disse til (uden moms/momsfrit). Til gengæld har du brugt indtægten til delvis at betale henhv. dine varer samt skyldig moms.

Du nævner så også "skat" - og her vil jeg da mene, for det første: Der er jo ingen skat at betale, når du har et underskud - og for det andet: Underskud kan jo fremføres og fratrækkes dit fremtidige overskud.

Så med mindre det faktisk handler om køb/salg af flere millioner, så burde det egentlig ikke være uoverskueligt at komme ud af.

Håber det lykkes for dig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Den trætte:
Lige en ting, er en af fordelene ved begrænset ansvar ikke at man kan lukke eller melde sig konkurs hvis man ikke har mulighed for at betale sine regninger?
Jo helt klart - Jeg siger bare, at dels hvis det et ApS så mister du din indskudskapital, og hvis det er et SMBA så er I to som har interesse i en god løsning OG at hvis det offentlige bedømmer I ikke har levet op til ledelses og driftsforpligtelser OG, som du skriver, efter ganske kort tid - har gæld til skat og moms - så vil de måske gå sagen igennem - og i alle fald, en konkurs er jo lidt kompliceret, hvor en tvangslukning hvor man er uden ledelse og regnskab kan gå hurtigere, men vil efterlade ledelse med ansvar for at fremlægge ting korrekt, og de kan den sammenhæng komme til at ha personligt ansvar (tror ikke det rammer jer)

Læg dertil, at stiftere af selskaber der tvangslukkes med gæld til moms og skat - så vidt jeg ved kan ha sværere ved at få nyt SMBA (hvis det er det I har - du skriver det ikke) - og som stiftere af tvangslukkede selskaber, vil banker ha større skepsis fremover, så I bør se om det er sidste løsning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Om 5 år ser alting anderledes ud end lige nu, men de beslutninger du tager nu, kan have store følger for din fremtid. Hvis din troværdighed bringes i tvivl, så kan du stort set godt glemme, at starte igen eller låne i fremtiden. Du bliver nød til at tage de rigtige beslutninger nu.

Det bedste er at kalde en spade for en spade. Du har købt for dyrt og nu må du få en aftale med de instanser, du skylder penge, det er absolut ikke verdens ende, og alle problemer kan løses med lidt knofedt, men hvis du løber din vej nu, så er det sket med din troværdighed i fremtiden.

Sig det som det er, og løs problemerne Smile

Held og lykke..

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Den trætte:
Jeg risikere at jeg bliver meldt konkurs, det jeg lidt fisker efter er om det ikke ville være det bedste? Hvis så, står jeg vel fri fra alt? Så kan man diskutere om hvor moralen er men det kan jeg ikke brødføde min kone og børn med.

er da den dummeste løsning, du slipper ikke for at betale nogetsomhelst, dem du skylder penge vil konstant hive dig i fogedretten og gøre udlæg i hvad indkomst du så end har.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der varer, værktøj, inventar eller andet tilbage i din virksomhed, som har en værdi?

Måske din webshop kan sælges for et eller andet, i forbindelse med lukning?

Hvis du har værdier i virksomhed, er der firmaer der kan hjælpe dig med nedlukning eller en rekonstruktion.

Hvis der ingen værdier er tilbage, bør du aflive virksomheden inden det går helt galt. Hvis du stifter gæld du ikke kan betale tilbage, f.eks. ved at købe varer/ydelser på kredit, begår du en kriminel handling og kan som daglig leder/indehaver gøres økonomisk ansvarlig.

Vælger du at lukke, er den bedste løsning at gøre det selv. Har du råd til vejledning/hjælp, er det en god idé. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Den trætte:
Det er et selskab med begrænset ansvar som jeg ved folk ikke bryder sig om, hvilket jeg ikke forstår
Big Smile

Hvor meget taler vi om i kr. og øre.

Er der tale om så stor en gæld at det offentlige vil ofre 30.000 kr. på en konkursbegæring eller at du selv vil ofre 30.000 kr.??

Hvor er den anden deltager i dette spil, hvad er dennes holdning?

Hvis du (I) endelig vil afvikle jeres smba hvorfor så ikke vælge den for dig og samfundet mest økonomiske løsning at gå efter en tvangsopløsning....

Tilmeldt 24. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres bekymring men hvis jeg ikke kan spise nu er det ligemeget om jeg kan åbne firma om 5 år.

Det er tæt på 1.000.000,- jeg skylder i mit smba firma.

Jeg forstår ikke at der siges at jeg kommer til at betale alt, slipper ikke for at betale noget som helst, var det ikke en af fordelene ved begrænset ansvar?

I må meget undskylde men jeg kan ikke se hvordan jeg kan lave nogen aftaler, jeg siger det som det er, hvis et firma handler med et andet firma må de vel vide at det er et sådanne firma, og chancen kunne være der.

Jeg er jo ikke en forbryder når jeg siger ikke vil betale tilbage, de folk mister jo også deres penge. Jeg bryder ingen regler eller love ved det, det er vel sådan at hvis reglerne er sådan med begrænset ansvar er de vel som de nu engang er? Så kan det vel bare være folks moral?

Det er åbnet sammen med et firma der tilbød løsninger til opstart af smba.
Fra Sarasota (USA)
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 11
Fra  G-Dive Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har rigtigt ondt af dig, men hvis jeg var dig ville jeg søge lidt prof hjælp. Et af dilemmaerne som jeg kan se er om du vidste du ikke ville kunne betale dine regninger da du solgte dit varelager, for så har du som sådan handlet i ond tro. Så er det lige meget om du sidder i et Amba eller ApS, for du har et ansvar som selskabets ledelse. Ring og hør en advokat - det ville jeg gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det kan være man er nødt til at se på det med JEG ER ÅBNET SAMMEN MED ET FIRMA DER TILBØD LØSNINGER TIL OPSTART AF SMBA - blev det gjort korrekt-  har i været to aktive osv.`??

Jeg tror ikke det er muligt ud fra det du svarer, at sige noget fornuftigt. Et SMBA kræver to aktive - og der er ikke her mulighed for at svare på, om der her er stiftet selskab på forkert grundlag, hvis der på forholdsvis kort tid er en gæld på 1 mio ud fra det du beskriver - i høj grad til moms - du har fået stiftet selskabet af en eller anden, og så er det enten korrekt stiftet eller der er kørt genveje som kan straffes - det er helt umuligt at se her. Der kan sagtens være SMBA som er stiftet på forkert grundlag eller drevet mod reglerne.

Du må ikke forholde dig så simpelt til det - at hvis du har fået et SMBA igennem, så kan du gøre hvad som helst og sige, det burde folk ha kunnet indse de kunne tabe penge på. Korrekt stiftelse og drift er en forudsætning. Hvem stiftede det for dig???

Du blir nødt til at finde en revisor som måske ikke er den der stiftede - til bedømmelse af situationen. Hvis, som du beskriver det-  du har importeret - i sagens natur uden moms-  og så solgt med moms men jo ikke har kunnet betale momsen - og det er løbet op i en gæld på 1 mio kr på ret kort tid - så vil du helt enkelt behøve mere hjælp end du kan få her, og du vil blive langt mere træt hvis ikke du ser til at få gang i den hjælp - på den ene eller anden måde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)