Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spotify for Aviser, blade og bøger - Holder det?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere. 

Jeg sidder med en drøm og en idé om at starte en abonnementsbaseret avis/magasin/bog platform, som er digital. Og ja, som du muligvis tænker, er ideen inspireret af Spotify (+ alle de andre lignende). Det skal være en platform, som er en enkel, brugervenlig og gennemskuelig + ikke mindst samler alt under en paraply. Lige nu har mange aviser og blade lagt deres indhold ud i digital form, som du kan hente ned og ofte i form af en app (Euroman og politiken f.eks.). Problemet er at brugeroplevelsen ofte er den samme, som i den printede version. Der er hverken mulighed for at anbefale artikler gennem de sociale medier eller mulighed for interaktion med illustrationer eller reklamer. Her skulle platformen tilbyde en måde at vise deres indhold på bedst mulig vis i en digital verden.

Der er ingen tvivl om at aviserne er i krise og magasinerne bliver også dyrere og dyrere. De har brug for en ny måde at gøre tingene på og jeg tænker, som udgangspunkt, at man giver alle udbydere en fælles platform alá spotify at få deres indhold ud til forbrugeren på. 

Man skulle som udgangspunkt kunne abonnere inden for 3 områder:

Aviser

Magasiner

Bøger

En idé er at man betaler mellem 100-150 pr. måned for en af de områder. En teenager læser måske kun blade og derfor har bøger eller aviser ingen relevans på nuværende tidspunkt. En anden læser måske alle medier, men så ender personen med 3 abonnementer - måske mellem 300- 400 kr. pr. måned. Ét abonnement skulle give en muligheden for at vælge enten 5 eller 10 valgfri blade eller aviser at læse. En procentdel skulle selvfølgelig gå til avis eller forlag, men derudover skulle det åbenlyst være reklamer de tjener penge på. (Måden at vælge bøger på kunne evt. være anderledes)

Jeg har kigget på hvad der tilbyder lignende modeller på nuværende tidspunkt og umiddelbart kan jeg kun finde Zinio og LeKiosk. Hos Zinio betaler du pr. magasin og hos LeKiosk kan du f.eks. få 10 blade for 10 pund pr. måned. LeKiosk kommer tæt på samme model, men for mig er det på mange måder et kikset produkt. Selve brugeroplevelsen med en 3D kiosk respekterer hverken den digitale platform rent æstetisk eller er særlig brugervenlig, kun smart gejl. Derudover synes jeg det ville være optimalt at samle alle 3 medier(bøger, magasiner, aviser) under en platform, så alt hvad du læser let kan tilgås herfra. 

Lige nu er det bare drømmene der får frit løb og der er uden tvivl en masse hurdles i at få folk med på det her, men det kunne være en måde at få branchen ud af den krise de er i. Et skridt imod noget mere digitalt er uden tvivl et skridt de skal tage før og siden og en samlet platform med de rette værktøjer til udnyttelse den digitale teknologi vil være en mulighed for både dem og forbrugeren. 

Jeg ligger ideen ud på dette forum fordi jeg ved at folk her har fingeren på pulsen og i helt sikkert kan give god kritik og svare på mange af mine spørgsmål. Hvad er jeres input? Er der nogen på vej med samme idé udover de nævnte? Er det helt urealistisk at stable et samarbejde på benene med udbyderne? Er det overhovedet realistisk at finansiere sådan et projekt? Så folkens, skyd gerne lidt på ideen og udfordrer den. Jeg vil gerne selv se om den har potentiale. 

Jeg er derudover helt grøn som entrepenør, så hvis det er overhovedet er muligt at realisere, kunne jeg godt bruge en partner som har erfaring, Hvis nogen har modet og erfaringen skal de være  velkomne til at joine, hvis kemien er der! :-)

Mvh Christian

Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom så folkens. Kunne godt bruge lidt input!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Forleden undrede jeg mig også over, at der ikke fantes sådan en tjeneste.. Jeg kunne i hvert fald ikke finde nogen, da jeg søgte. Jeg ville nok mest bruge tjenesten til at læse bøger, hvor der selvfølgelig allerede findes Audible til lydbøger..

Der er sikkert nogen der er igang - Men én ting er stensikkert det bliver sgu en kamp at få nogle forlag med på idéen. Hvis der ikke er nogen brugere gider de ikke bruge tid på det, og brugerne gider ikke bruge servicen, hvis der ikke er noget indhold. Hvad kom først? Hønen eller Ægget? ;-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Christian

den ide er der arbejdet på i nogle nuancer som du beskriver Big Smile, så den vil sikkert kunne findes inden for et lille stykke tid .....hvornår den del kommer på marked, og om den kommer med i dk til at starte med, skal jeg gerne fortælle når jeg har vores dato datoWink

Bedste hilsner

Bo Schønemann

Tilmeldt 9. Sep 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Soare.dk Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

kræver nok en kæmpe mængde kapital. Spotify har omsætning på over en milliard kr og stadig store millionunderskud. BTW så har apple noget ligende, hvor man bare betaler for det man henter.

Professionel tekstforfatter. Vil du indgå et længere samarbejde, tilbyder jeg at skrive 10 gratis tekster inden vi begynder, så du kan bedømme kvaliteten.

Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder spændende Bo :-) Er det noget man må høre mere om eller er det hemmeligt? :-) Fandt desuden af at der findes en amerikansk app, som hedder http://www.nextissue.com som også er meget tæt på hvad jeg skriver. Hvis folk allerede er igang med at lave noget vildt godt i samme dur, vil jeg ikke selv gå igang, men synes sagtens jeg kan se forbedringer på de initiativer der allerede er taget. Hvis jeg skulle starte ville jeg nok tage udgangspunkt i det nordiske marked. Vi er allerede store brugere af teknologi og er relativt åbne overfor nye ting.

Mvh Christian

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

ChristianBach- nej desværre, vi holder info tæt i øjeblikket, men jeg glæder mig til at kunne oplyse mere snarest!!!!

bedste hilsner

Bo Schønemann

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mener at have læst et sted, at Bonnier ind til videre har sagt nej. - Og uden dem mangler man en del i DK i hvert fald.

Tilmeldt 15. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Satans :-) Altid irriterende når folk kommer en i forkøbet, men nu må jeg jo se hvad I har at byde på og hvis det ikke er tilfredsstillende må jeg jo selv igang! :-) Det lyder ikke godt med Bonnier. De er selvfølgelig kæmpe store og de kunne til en vis grad køre deres egne apps med alle deres magasiner. Dog tror jeg ikke at det i sidste ende er gavnligt hverken for dem eller forbrugeren. Man må så "bare" overbevise dem om hvordan en social platform kan være meget mere gavnlig!

Fandt dog dette klip vedr. deres digitale magasiner, som er ret interessant og vidst er allerede er brugt i f.eks. ilustreret videnskab: http://www.bonnier.com/rd/RD-Beta-Lab/2009/December/Digital-Magazines-Bonnier-Mag-Prototype/

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

køleskab:

kræver nok en kæmpe mængde kapital. Spotify har omsætning på over en milliard kr og stadig store millionunderskud. BTW så har apple noget ligende, hvor man bare betaler for det man henter.

Nej de har ej?

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)