Analytics har under "Konverteringer" jo fået den her smarte E-handels sektion, som jeg har sat op for vores webshop. Så nu kan jeg altid se, hvad jeg omsætter fra hvilke trafikkilder - undtagen fra mine AdWords.
Er der en måde at koble AdWords og Analytics' e-handels modul sammen, så jeg kan se hvad hver kampagne/annoncegruppe egentlig genererer af omsætning?
Jeg er sådan set ligeglad med, om jeg skal se resultatet i AdWords eller Analytics, bare jeg kan få mine omkostninger og indtægter stilt op imod hinanden.
hvis du bruger samme login til Adwords og Analytics, kan du linke de to produkter og så fremgår det under "Annoncering" i Analytics, Så kan du se hvad hver kampagne har omsat for i et givet dato interval.
Du kan linke dem under "muligheder" i Adwords interfacet.
Tak begge to. Så fandt jeg ud af det. Jeg kan nu se kampagnen, grupperne og søgeordene, og hvad de giver i indtjening. Desværre vises omkostningen til adwords ikke samtidig, den skal jeg stadig over i adwords og hente.
Det kan jeg da også godt leve med :-) Jeg synes bare, at det kunne være smart, hvis man kunne få begge data samlet i én rapport.
Men panelet regner helt forkert, når det drejer sig om hvor meget jeg betaler AdWords(Google). Beløbet er alt for højt i forhold til hvad AdWords rapporterer.
Jeg mener, at Adwords og Analytics er korrekt linket sammen, men er det ellers dét der kan være fejlkilden, eller kan der være andet?
Jeg har det installeret på 2 webshops så det virker, men ja der må være en fejl i din omkostningsdata fra Adwords. Kan du se data fra det samme antal kampagner i Analytics, som du har i Adwords?
Har oplevet fejl med "not set" hvor kampagnerne viste forkerte tal nemlig.
Ja jeg kan se samme antal kampagner. Tallene er helt hen i vejret, men måske er det fordi nogle af annoncegrupperne er helt nye. Jeg lader den lige stå weekenden over og ser, om noget retter sig ind.