Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenkobling af AdWords og Analytics E-handels-statistik

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Analytics har under "Konverteringer" jo fået den her smarte E-handels sektion, som jeg har sat op for vores webshop. Så nu kan jeg altid se, hvad jeg omsætter fra hvilke trafikkilder - undtagen fra mine AdWords.

Er der en måde at koble AdWords og Analytics' e-handels modul sammen, så jeg kan se hvad hver kampagne/annoncegruppe egentlig genererer af omsætning?

Jeg er sådan set ligeglad med, om jeg skal se resultatet i AdWords eller Analytics, bare jeg kan få mine omkostninger og indtægter stilt op imod hinanden.

- Carsten

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

hvis du bruger samme login til Adwords og Analytics, kan du linke de to produkter og så fremgår det under "Annoncering" i Analytics, Så kan du se hvad hver kampagne har omsat for i et givet dato interval.

Du kan linke dem under "muligheder" i Adwords interfacet.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten

Du kan i analytics sammenkæde din Adwords og Analytics konto. 

Se denne video:

 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak begge to. Så fandt jeg ud af det. Jeg kan nu se kampagnen, grupperne og søgeordene, og hvad de giver i indtjening. Desværre vises omkostningen til adwords ikke samtidig, den skal jeg stadig over i adwords og hente.

Det kan jeg da også godt leve med :-) Jeg synes bare, at det kunne være smart, hvis man kunne få begge data samlet i én rapport.

- Carsten

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo et fantastisk værktøj :-) Tak

-C

Fra Odense
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Men panelet regner helt forkert, når det drejer sig om hvor meget jeg betaler AdWords(Google). Beløbet er alt for højt i forhold til hvad AdWords rapporterer.

Jeg mener, at Adwords og Analytics er korrekt linket sammen, men er det ellers dét der kan være fejlkilden, eller kan der være andet?

- Carsten

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det installeret på 2 webshops så det virker, men ja der må være en fejl i din omkostningsdata fra Adwords. Kan du se data fra det samme antal kampagner i Analytics, som du har i Adwords?

Har oplevet fejl med "not set" hvor kampagnerne viste forkerte tal nemlig.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg kan se samme antal kampagner. Tallene er helt hen i vejret, men måske er det fordi nogle af annoncegrupperne er helt nye. Jeg lader den lige stå weekenden over og ser, om noget retter sig ind.

-C

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Og dine tal under "Annoncering" og Adwords i Analytics matcher dine tal i Adwords interface?

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)