Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fratrække trailer kørekort.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Henrik Koudahl:

Landsskatteretten lagde vægt på dyrelægen ikke havde taget kørekortet for at tilgodese private behov

Martin - Det kan det du gøre bedre. Dit citat tangerer næsten Ejler Ottesens citatpraksis. Det havde været passende, at du havde markeret at det citat er taget ud af en større sammenhæng

Du bider dig alene fast i en af 3 forudsætninger som landskatteretten lægger til grund for deres afgørelser. Det er i min verden at tage tingene ud af en sammenhæng. Det gavner hverken diskussionen eller trådstarter.

/Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber da Henrik har ret, jeg skal igang med trailerkort pga. det bliver et rullende værksted og vægten ryger 300 kg over

om det bliver accepteret eller ej, er kun kr og øre for mig, jeg bliver nød til at tage det...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Dit citat tangerer næsten Ejler Ottesens citatpraksis
Den gik rent ind her - lidt sjov skal vi ha trods alt 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

Martin E. Jensen:

Henrik Koudahl:

Landsskatteretten lagde vægt på dyrelægen ikke havde taget kørekortet for at tilgodese private behov

Martin - Det kan det du gøre bedre. Dit citat tangerer næsten Ejler Ottesens citatpraksis. Det havde været passende, at du havde markeret at det citat er taget ud af en større sammenhæng

Du bider dig alene fast i en af 3 forudsætninger som landskatteretten lægger til grund for deres afgørelser. Det er i min verden at tage tingene ud af en sammenhæng. Det gavner hverken diskussionen eller trådstarter.

/Henrik

Du fangede vist ikke humoren i mit indlæg... Big Smile

Du fik i øvrigt også 5 stjerner fra mig for dit gode svar. Yes

 

Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Montøren v/Kim Simonsen Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jamen jeg SKAL bruge det for at køre med trailer og lift ifb med udførelsen af mit arbejde... bilen jeg har i firmaet kan jeg ikke spænde noget som helst efter uden trailerkort, da samlede totalvæg overstiger de 3500kg og liften i sig selv vejer knap 2t :-) Så kortet er bidende nødvendigt... Jeg prøver at fratrække det i mit regnskab og så må jeg jo se hvad SKAT vil sige til det, hvis de da siger noget overhovedet.. tak for alle de gode svar...

Montøren

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ikke fordi jeg vil kloge i landsskattens rettens afgørelser, men jeg kunne da trække mit fra, i personligt cvr nr.

Men noget helt andet er da du kan da vidst nu om dage få dagpenge fra kommunen hvis du efterudanner dig dig hvis man kan kalde det det, men ellers tag da det kort så en reklame på nettet at nogle tilbød det for kr. 3495.- ( så det er jo bare en dags sort arbejde hvis du er håndværker ) Geeked eller er det forkert tænkt..:-)

God aften.

" Husk at spikulere for meget over skattefradrag kan give grå hår "

Tilmeldt 20. Oct 12
Indlæg ialt: 11
Fra  Montøren v/Kim Simonsen Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det koster lige nøjagtig 3500kr :-) det kan dækkes af en enkelt arbejdsopgave så det er jo bare super :-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl Christian Bandholm:
men jeg kunne da trække mit fra, i personligt cvr nr.

Hej Povl

Jeg vil på ingen måde så tvivl om, at du har undersøgt reglerne og at alt er ok. Men jeg må lige slå ned på ovenstående sætning, som jeg hører ret tit. Men spørger man så, om vedkommende rent faktisk har UNDERSØGT, om beløbet kan trækkes fra, kan man få meget forskellige svar.

At nogen har trukket noget fra og det ikke er blevet undersøgt nærmere, siger jo ikke forfærdeligt meget om, hvorvidt man rent faktisk havde lov til at fradrage eller ej.

- og så synes jeg for øvrigt også, at du har fuldstændig ret i, at man ikke skal fokusere så meget på, om man nu kan få fradrag eller ej. Det er da en fornuftig investering uanset.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl Christian Bandholm:

( så det er jo bare en dags sort arbejde hvis du er håndværker ) Geeked eller er det forkert tænkt..:-)

Hvis man har fradrag for udgiften, så bliver indtægten jo alligevel skattefri pga. fradraget, så at opfordre til sort arbejde, og så købe det udenfor virksomheden, er da helt hen i vejret.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal igang med lastbilkørekort og hænger og der kan egen betalingen trækkes fra ifølge min revisor

Så betaler man egenbetalingen og søger veu godtgørelse, så får du jo også lidt penge ind imens du tager det og med lastbil+hænger har du automatisk trailer til bilen :)

Mikkel

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)