Hej Aminoer/Webshop-ejere, I forbindelse med at jeg er ved at starte ny webshop, vil jeg gerne høre jeres mening først. Glæder mig til at høre fra jer!
|
Jeg synes, at din tankegang er lidt 'gammeldags'.
Du bør istedet for tanken om "den perfekte pakke", tænke på "den bedste købsoplevelse" set udfra din kundes perspektiv. Den slags kan være svær at gætte sig frem til, så du vil få de mest kvalificerede bud, hvis du laver en splittest.
Hvis du sælger dyre damesko på nettet, vil kunden så blive mere glad for sit køb, hvis der ligger en slikpose i kassen?
Eller vil kunden foretrække, at der ligger en returseddel med fri porto + en seddel, der fortæller lidt historie om skoen, designeren og evt. hvem af de kendte, som går med den. Afslutningsvist står der, at brugeren naturligvis skal have lov, at prøve skoen derhjemme - og passer den ikke, så kan den let og smertefrit returneres.
Hvad skal man med et visitkort i en pakke? Hvordan giver den værdi til kunden?
-------------
Hvis fokus er værditilførsel, så vil du opleve mere trofaste kunder, som på sigt vil øge din omsætning. En slikpose i en pakke opvejer ikke en dårlig købsoplevelse.