Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan flytter jeg privat udstyr ind i min enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg kører en lille multimedie-enkeltmandsvirksomhed, som jeg startede i foråret. Jeg fotograferer blandt andet, og så vidt jeg har forstået, kan jeg flytte mit dyre kamera-udstyr, som jeg havde inden opstart, ind i virksomheden og trække det fra i virksomhedens skat?

Har jeg forstået korrekt, og hvordan gøres det/udregnes det?

Alt på nær 1 objektiv er købt fra nyt, og jeg har kvitteringer (vist nok også for det jeg købte brugt).

Håber i kan hjælpe

Mvh. Jonas

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jeg vil jo mene at du bere køber det af dig selv. Altså lader firmaet købe af dig som person, som om det var enhver anden firmaet handlede med. D.v.s. at firmaet skal have en kvittering - af dig selv - for købet (ikke at forveklse med den kvittering du allerede selv har fået )
Du skal selvfølgelig sætte en fiar pris - i forhold til hvor gammelt udstyret er.

Herefter skal købet indgå i dit regnskab som dine andre bilag - og hvis beløbet er tilstrækkeligt stort skal du afskrive det i regnskabet over flere år.
Find reglerne for det hos SKAT.dk

Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 201
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var til et møde hos SKAT for 2 måneders tid siden, hvortil der blev spurgt om samme spørgsmål.

Jeg husker dog, at dette ikke var muligt - jeg skal dog ikke kunne udelukke at jeg hørte forkert.

Deres eksempel var en bærbar og den blev brugt 50/50% arbejde-privat. 

Fra Østbirk
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Fra  CMB Regnskab & Bogføring Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jo din virksomhed kan godt købe det af dig. Du fastsætter en pris der afspejler værdien i dag. Du skal lave en liste over det udstyr du ønsker at sælge/købe og denne bogføres i dit regnskab.

Hvis værdien overstiger hvad jeg tror er 12.300,00 kr skal du afskrive det. Ellers kan det anses som små anskaffelser.

Du må selvfølgelig ikke trække det fra i moms regnskabet men du må gerne trække det fra i SKAT.

Håber det har gjort dig klogere.

MVH Christina

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)