Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg skattemæssigt med indtægten fra min blog?

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal følge årsregnskabsloven https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=136726 men sid ikke hele dagen over det link Big Smile

Det vigtige er, at i regnskabet er alle indtægter og udgifter UDEN moms hvis du har selskab, og med moms på udgiftssiden hvis du ikke har selskab. Du har kun ting du er sikker på er firmarelateret som indtægter og udgifter med. Man skal kunne følge alle transaktionsspor (fint ord ikke?)

Det betyder f.eks. at hvis du betaler xxx kr til yyy, så kan man se, at du har en udgift på xxx kr i driften (den går fra dit resultat) OG man kan i status se, at de bankonto bliver præcis det tal fattigere.

Samme med indtægter, man kan se, at du fakturere Petersen 1000 kr, og man kan se at din bank bliver 1000 kr rigere

Optimalt skaffer du dig et bogføringsprogram der mere eller mindre tvinger dig til at få det spor korrekt - eller du får en ekstern der kan bogføre, til at lave tingene for dig (behøver ikke at være voldsomt dyrt) og du sender bare alle bilag en gang om måneden i scan - eller - du fører det i excel og tager så en risiko for, at du alligevel måske ikke får alt korrekt, og kan ha svært ved at lave det der fine transaktionssporSmile

Du skal ikke indsende det noget sted. Du skal bruge det til selvangivelsen. HVIS man har registret firma, så i den udvidede selvangivelse rubrik 111 og frem, og hvis ikke, så i rubrik 20 (med mindre man bliver betalt honorar som udbetaleren skal indberette til skat selv, for så er det rubrik 12.

Du skal gemme det sammen med dine bilag og hvis skat får lyst til at se det, kan de kræve det indsendt, eller komme ud til dig og se på tingene

Du har som jeg husker det ikke selskab, og så er momsen jo ikke et problem, den er bare en udgift og du har ikke ret til at lægge moms på dine indtægter.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi nu går ned i mit eksempel igen:

Jeg har en blog, hvor jeg modtager adsense-indtægter. Jeg regner ikke med at have nogen udgifter overhovedet i forbindelse med min blog(Det er er blogger-blog og derfor gratis).

Skal jeg virkelig have nogen til at lave et regnskab for mig (regner bestemt ikke med at mine adsense-indtægter overstiger 5.000 kr.) eller er det nok hvis jeg bare gemmer det jeg modtager fra google i forbindelse med adsense-indtægter og anfører det i rubrik 20?

På forhånd tak for svaret :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

humle612:

eg har en blog, hvor jeg modtager adsense-indtægter. Jeg regner ikke med at have nogen udgifter overhovedet i forbindelse med min blog(Det er er blogger-blog og derfor gratis).

Skal jeg virkelig have nogen til at lave et regnskab for mig (regner bestemt ikke med at mine adsense-indtægter overstiger 5.000 kr.) eller er det nok hvis jeg bare gemmer det jeg modtager fra google i forbindelse med adsense-indtægter og anfører det i rubrik 20?

Det er rigeligt - bare gem dine indtægter og anfør dem - no problemos - og held og lykke med bloggen - hvad hedder den, man er vel nysgerrig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen!

http://oploebet.blogspot.dk/

Tips til danske travløb. Lidt en niche, men havde man fulgt mine tips indtil videre har det da givet næsten 1000 tusind kroner i overskud på under to måneder. Og vel og mærke kun ved at spille 100 kroner hver gang :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad sker der ?

Det har overhovedet ingen betydning om han driver sin virksomhed i selskabsform eller som personlig virksomhed i relation til driftsregnskabet. 

Er du momsregistreret skal alle udgifter optages ex moms i driften. Ellers optager du udgifterne til den faktiske udgift inkl. moms.

På spørgsmålet om hvorvidt du skal lade indkomsten registrere som B-indkomst og dermed lade diog bruttobeskatte eller køre det som en virksomhed vil jeg sige at det er et spørgsmål om omfanget af dine udgifter om det kan svare sig (plus diine planer på sigt)   

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Hvad sker der ?

Det har overhovedet ingen betydning om han driver sin virksomhed i selskabsform eller som personlig virksomhed i relation til driftsregnskabet. 

Er du momsregistreret skal alle udgifter optages ex moms i driften. Ellers optager du udgifterne til den faktiske udgift inkl. moms.

På spørgsmålet om hvorvidt du skal lade indkomsten registrere som B-indkomst og dermed lade diog bruttobeskatte eller køre det som en virksomhed vil jeg sige at det er et spørgsmål om omfanget af dine udgifter om det kan svare sig (plus diine planer på sigt)   

ved ikke hvad du mener med HVAD SKER DER? Jeg har i alle fald ikke talt om forskel mellem selskabsform eller personlig virksomhed/CVR som jo betyder moms medens uden selskab, ja så er der ingen moms ind og ud. Der skal under alle omstændigheder føres regnskab, og der har vel også være klart hele tiden - blot - hvis det eneste han har er indtægter, så rækker det fint med det lille regnskab, at gemme alle indtægtsbilag som er uden moms - lægge dem sammen - og så vupti - er det regnskabet. Vi skal vel ikke lave raketvidenskab ud af noget vor unge ven let kan køre selv hvis det er så enkelt som han beskriver det.

Jeg må erkende, jeg ikke ved hvad dit HVAD SKER DER refererer til, men jeg kan jo overse noget?

Af interesse, Skattekonsulenterne - lever af skatte råd ville jeg gå ud fra - men I ville vel ikke kræve, at en ung mand der tjener under 5000 kr på fra adsence f-eks og INGEN udgifter har (skriver han jo tydeligt) - kun de her ganske få indtægter, skal gøre spor andet end gemme alle indtægtsbilag, lave en liste og lægge dem sammen - og opgive dem i rubrik 20 - oder? Hvad sker der?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fordi du tilsyneladende bruger begrebet selskab om alt hvad der hedder momspligtig virksomhed. Det er det jeg stejler over.

" Det vigtige er, at i regnskabet er alle indtægter og udgifter UDEN moms hvis du har selskab, og med moms på udgiftssiden hvis du ikke har selskab".

og i dit sidste indlæg:

"Jeg har i alle fald ikke talt om forskel mellem selskabsform eller personlig virksomhed/CVR som jo betyder moms medens uden selskab, ja så er der ingen moms ind og ud".

Kan vi ikke blive enige om at et selskab er en juridisk enhed - typisk ApS eller A/S, og at han skal momsregistreres uanset om han driver sin virksomhed i selskabsform eller som personligt ejet virksomhed, herunder som honorarvirksomhed.

Jo men hvorfor ikke bare angive overskuddet i felt 221 og sætte kryds i at man er fritaget for at afgive regnskabsoplysninger. Vi ved jo ikke hvad det udvikler sig til

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til at trække udgifter fra, kunne man så ikke vælge at sige, at internetregningen kan gå ind under udgifter, i og med at trådstarter indlysende har brug for internet, for at drive sin blog? Er lidt ude på dybt vand, så skyder bare

- Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
han skal momsregistreres uanset om han driver sin virsomhed i selskabsform eller som personligt ejet virksomhed, herunder som honorarvirksomhed.

Han behøver vel ikke momsregistreres, hvis han tjener under 50k årligt?

- Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i begge dele Mads. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)