Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har dk-domæne, overvejer com-domæne til engelske version af hjemmeside, hvordan gøres det?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, det ser interessant ud. Jeg er desværre på en windows-server.

Fra Ringsted
Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Larsen > jeg er ved at finde en løsning som du skitserer.

jeg får minside.com   som peger på   minside.dk/en/index.htm

Opstår der nogle SEO-mæssige problemer med at det hele ligger på samme host og egentlig også samme webhotel?

Så vidt jeg kan se vil det fremstå helt adskilt for de besøgende og alt engelsk kører under    minside.com/

 

Så vidt jeg kan se kan jeg således også bruge serverside includes, billeder og andet på .com-siden, som jo ligger fx i

minside.dk/ssi/     minside.dk/img/    osv

er det ikke korrekt?

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Opstår der nogle SEO-mæssige problemer med at det hele ligger på samme host og egentlig også samme webhotel?


Mht. til SEO er det bedst at have et .dk og .com hostet i hvert sit land.

Men der vil ikke blive tale om DC, hvis det er sådan noget du tænker på.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Jesper:
Opstår der nogle SEO-mæssige problemer med at det hele ligger på samme host og egentlig også samme webhotel?


Mht. til SEO er det bedst at have et .dk og .com hostet i hvert sit land.

Men der vil ikke blive tale om DC, hvis det er sådan noget du tænker på.

Google ranker ccTLD's højere end hvad land man er hosted i, hvorfor?

Grunden er, lad os sige vi køber hosting i Riga, fordi SEO-mæssigt er dette bedst, fordi IP er fra det land. Problemet er, at der er flere selskaber i riga, der har IP addresser der er allokeret til Holland, og Tyskland, hvilket gør at det med landet ikke holder stik.

Google ranker også på hastigheden af ens hjemmeside, og oftest kan det sagtens betale sig at gå til udlandet. Så nej - SEO-mæssige problemer får man ikke, ihvertfald er det ikke noget man skal tage højde for. Fordi ccTLDs bestemmer hvad audience du har, hvilket google bruger istedet for IP placering.

Såfremt du har .com domæne f.eks, har du muligheden i webmaster tools, at sætte dit target. Hvilket også dræber den med IP adressen.

By default, ja - der har det betydning, men hvis folk indstiller Google Webmaster tools rigtigt, og køber de rigtige TLD's - så om man er hosted i danmark, tyskland, holland eller england gør reelt ingen forskel.

Ofte har man mulighederne for en del hurtigere webhoteller i udlandet :) Grundet af bedre connectivity

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant. Tak for svaret. Vores kunder er ca.

94% danmark, 3% norge, 3% andet blandet (USA, England, Tyskland, Frankrig, Spanien, Australien).

Men .com domænet vil nok blive tilgået af de sidste 3%.

Måske skal jeg syd for grænsen og findet et webhotel. Kan du anbefalet et længere nede i europa?

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:

Interessant. Tak for svaret. Vores kunder er ca.

94% danmark, 3% norge, 3% andet blandet (USA, England, Tyskland, Frankrig, Spanien, Australien).

Men .com domænet vil nok blive tilgået af de sidste 3%.

Måske skal jeg syd for grænsen og findet et webhotel. Kan du anbefalet et længere nede i europa?

Hvis du har kunder fra USA, Frankrig, Spanien, Australien - men stadig være inde for Europa, kan jeg personligt anbefale, enten et sted nær frankfurt, eller Amsterdam.

Grunden til dette, er der her, eksistere de 2 største internet knudepunkter i verdenen. DE-CIX og AMS-IX, hvilket giver god forbindelse til USA, frankrig f.eks.

Vi er placeret i Amsterdam, og har en kunde der flyttede fra hosting placeret i Danmark, og til Amsterdam - response time, af siden fra USA gik ned ca. 35%.

Men ved internatinale kunder, vil jeg klart placere mig uden for danmark (performance mæssigt)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:
Google ranker ccTLD's højere end hvad land man er hosted i, hvorfor?


Hvis vi sådan skal ned i detaljer, vil et .land + hosting i det enkelte land, for hver geografisk målgruppe jo være optimal mht. SEO.

Kan kun give dig ret i, at et .catch-all-international kan hostes mange steder uden at det giver nogen hastighedsulempe, såfremt den primære målgruppe kendes.(og man placerer forholdsvist tæt herpå)

Jeg ville dog vælge, at sætte "målbrugere" i webmaster tools til det land, den primære målgruppe for sitet kommer fra -og hoste i det pågældende land, da det ellers kræver, at man har indgående viden omkring hosting i det pågældende land (hvilket meget få har).

Igen ingen tvivl om et .dk fint kan hostes i Tyskland uden nogen problemer, sålænge hastigheden er god.




17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Lucas - Hosting4Real:
Google ranker ccTLD's højere end hvad land man er hosted i, hvorfor?


Hvis vi sådan skal ned i detaljer, vil et .land + hosting i det enkelte land, for hver geografisk målgruppe jo være optimal mht. SEO.

Kan kun give dig ret i, at et .catch-all-international kan hostes mange steder uden at det giver nogen hastighedsulempe, såfremt den primære målgruppe kendes.(og man placerer forholdsvist tæt herpå)

Jeg ville dog vælge, at sætte "målbrugere" i webmaster tools til det land, den primære målgruppe for sitet kommer fra -og hoste i det pågældende land, da det ellers kræver, at man har indgående viden omkring hosting i det pågældende land (hvilket meget få har).

Igen ingen tvivl om et .dk fint kan hostes i Tyskland uden nogen problemer, sålænge hastigheden er god.

Præcis ;) Derfor er det også jeg siger - at hvad land man er hosted i - har ikke rigtig nogen betydning, såfremt hastigheden er der - fordi google ranker på hastighed også.

Jeg har ikke sagt - at man ranker dårligere ved at være hosted i tyskland, holland end danmark :P tværtimod, fordi du opnår ofte højere hastigheder der, end i Danmark.

Det er ihvertfald det vi selv har oplevet :) Af samme grund har vi også Amsterdam som vores sted at hoste, pga. connectivity er så meget bedre.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at sprog er en ting - og geografi er en anden. Hvis du skal bruge to sprog og absolut vil have dem på et domæne, så vil det derfor give mere mening at have de to sprog på .com fremfor .dk. Jeg er dog også på vognen med at have dem på hvert sit, når du nu har det landespecifikke.
http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=1347922

Der er et godt blogindlæg om sprog-tags her: http://www.joakimkruse.dk/href-lang/ 

Jeg kan dog godt melde at href-lang tags sprogtags ikke giver carte blanche til blot at tage en masse kopier af et sprog- og så kalde dem for forskellige andre sprog. De skal være oversat. Det er nu heller ikke det der står i artiklen, men jeg har desværre set et webbureau blot tage kopier af samme sprog, så kunden bundede i Google pga Duplicate Content.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)