Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til hvordan jeg får oprettet en firmakonto i en bank!!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Er der mon nogen her inde, der kan hjælpe med, at komme med gode råd vedr. hvordan jeg får oprettet en ganske alm. erhvervskonto til firma??

Jeg har nu været i flg. banker og i alle har "firma" fået afslag om, at blive oprettet.

Danske Bank

Nordea

Arb. landsbandk

Alle kommer de med samme begrundelse, at de ingen penge tjener på, at oprette en erhvervskonto.

Jeg har Hjemfisk som firma, der pt har mere end 6000 faste kunder, vi leverer fast til bl.a. Kriminalforsorgens indsatte, til div. offentlige institutioner samt private.

Mit spørgsmål er nu til jer....

Hvis ingen bank gider hjælpe med, at oprette en konto men jeg har masser af kunder, der gerne vil betale for mine varer og konkret er der masser af penge lige nu på privat indlånskonto pga. jeg inden anden mulighed har for, at tage imod penge fra forbrugerne... kan jeg så ikke bare bruge denne private konto, som firma konto??

Der er jo ingen bank der vil hjælpe firmaet. Alternativet er at firma skal lukke og 5 ansatte gå på kontanthjælp...

Hjælp!!

Kan de virkelig passe, at man skal hedde Shell, Mærsk el. fx. Novo for, at en bank gider åbne en konto for et firma??

Mvh.

Sander Pennerup

Fra Aarhus C
Tilmeldt 23. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Fra  APPudvikleren Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sander.

Følger lige med, står nemlig med samme problem.

Venlig Hilsen

Kasper Hedegaard

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sku da utroligt...

Jeg fatter ikke, at man opfordres af div. siddende magthavere til selv, at starte virksomhed... men det er simpelthen, som at støde panden mod en mur hver gang vedr. oprettelse af en ganske alm. simpel konto så kunder kan betale med DK-kort.

Fra Odense S
Tilmeldt 11. Nov 07
Indlæg ialt: 215
Fra  CheapGear Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sander,

Jeg havde lidt samme problem for nogen uger siden. Hvis jeg ikke ville rykke min privat økonomi til den pågældende bank, så ville det koste en hel del at oprette en erhvervskonto,

Jeg skulle egentlig bare bruge en konto hvor jeg kunne modtage penge. Ingen kassekredit eller noget.

Jeg endte til sidst med at oprette en konto hos Basisbank for 500,- kr. Det koster 100 kr mere hvis du skal have et Visa eller mastercard koblet på.

Mvh.

Nikolaj Lorentzen

Smartphone og tablet tilbehør med gratis fragt & dag-til-dag levering. Køb dit iPhone 5S Cover hos CheapGear.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 76
Fra  Beskytter.dk Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sander,

Det forstår jeg ikke!
Jeg gik blot i Nordea, som med det samme oprettede en gebyrfri erhvervskonto til mig?
Har hørt ad i Spar Nord??

Jeg har overhovedet ikke styr på det, men alt efter virksomhedstype kan det lade sig gøre uden erhvervskonto.. ved ikke om det er rigtigt, men hvis det er enkeltmandsvirksomhed kan man vidst gøre køre på private konti, så længe man kan holde det privat og firmaet adskilt!

Håber du finder ud af noget!


Mvh
Rasmus

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvilken Bank bruger du normalt ?. Du tager da bare dit moms nummer med ned i din Bank og beder dem om at oprette en erhvervskonto.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Generelt gælder det vist, at er man en kendt (for noget godt) kunde i en bank, og starter virksomhed, så kan man ofte få erhvervskonto uden den store - eller ingen omkostning

Har man ikke andre engagementer, eller har banken har erfaring med overtræk og andet (og det siger jeg ikke er faldet her, men generelt) så er det vanskeligere at få erhvervskonto.

Det at pendle rundt og søge mellem, som her 5 banker, er ikke let. Det siges altid, bare shop rundt, men det er ikke let. Det lette er at ha en rigtig god relation opbygget som privat, og bruge den - og så - derfra shoppe hvis man vil hente bedre priser

Bankerne siger ikke nej til en virksomhed, hvis de kan se fordelen af at ha virksomheden hos sig, og nej hvis ikke man har fået overbevist dem.

Du kan sagtens i en personlig virksomhed bruge en ekstra privatkonto og køre virksomheden over den i alle fald, men har du prøvet at tage f.eks din revisor med til banken, og medbringe forretningsplaner og budgetter, for formen der ansøges og det som fremlægges, kan være meget afgørende

Har du 5 ansatte og overskud eller sikkerhed, så burde det ikke være vanskeligt. Jeg har aldrig fået nej, og igen af mine nu voksne børn er blevet bedt om at betale en rød øre for erhvervskonto i f.eks. Nordea

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har cvr nr med, oprettelse af selskab, firmabeskrivelse, konceptbeskrivelse, vedtægter osv. osv osv med..

Samme svar i alle banker.. "vi tjener ingen penge på erhverv"

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Sander pennerup:
Hvis ingen bank gider hjælpe med, at oprette en konto men jeg har masser af kunder, der gerne vil betale for mine varer og konkret er der masser af penge lige nu på privat indlånskonto pga. jeg inden anden mulighed har for, at tage imod penge fra forbrugerne... kan jeg så ikke bare bruge denne private konto, som firma konto??

Med mindre du absolut VIL have en decideret erhvervskonto (andre kreditregler, andre rentesatser, etc), så kan du sagtens benytte en alm privat indlånskonto.

Det er sådan at du for overhovedet at kunne modtage penge fra det offentlige skal have registreret en nemkonto til erhvervsbrug og det kan man sagtens få på en privatkonto - du skal bare udfylde en blanket.

Min historie:

I 2007 bad jeg DB om en erhvervskonto med tilhørende netbankløsning. Jeg ville i den forbindelse have en enkelt adgang til netbank så jeg både kunne tilgå erhvervskontoen og min privatekonti.

For netbanksløsningen krævede DB 700 kr og det ville jeg ikke betale men de sagde at det var et krav for at få en erhvervskonto.

En snak med den ansvarlige styrelse gav svaret:

- opret en alm indlånskonto

- til den kobles NEMKONTO til erhvervsbrug.

..valsede op i banken med brev etc og der blev oprettet en alm. indlånskonto med NEMKONTO til erhverv.

pris: 0,-

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sander pennerup:

Jeg har cvr nr med, oprettelse af selskab, firmabeskrivelse, konceptbeskrivelse, vedtægter osv. osv osv med..

Samme svar i alle banker.. "vi tjener ingen penge på erhverv"

Din Bank som du bruger Privat nu, hvor pengene går ind nu, Kan vel ikke nægte dig en erhvervskonto. Hvis det giver overskud skulle de da gerne kunne se fornuften idet.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)