Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med webudvikler

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! 

Jeg har en webbutik, hvilken blev udviklet af en håbløs webudvikler.
Det tog ham 1 år at udvikle den, i det år måtte vi rykke igen og igen, og blev blot mødt med dårlige undskyldninger.
Det færdige produkt var fyldt med fejl, og der er stadig mange ting, der kunne gøres meget bedre!

Vi forsøger nu at flytte til en anden webudvikler. Men, da jeg ikke har styr på sådan noget, vil jeg høre jer ad, om det bare lige er til at gøre?
Det hele ligger vel på hans server osv?

Jeg søger også en ny god webudvikler til at ordne det sidste og bistå med fremtidige opgaver. 

Håber at høre fra jer! 


Venlig hilsen Jørgen B 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Om filer ligger på den nuværende udviklers server kan kun du fortælle os.  hvis du ikke ved det, så kan det måske hjælpe hvis du sender link til den side du har fået det vist på.  

Når du også søger en ny webudvikler, hvilket sprog er der så tale om (php / asp / noget andet?).

Fra Ringsted
Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du har forhåbenlig filerne på din egen webhost tilhørende dit domæne.

Det er ikke noget problem at skifte programør, dog håber jeg at koden er kommenteret da folk har forskellige stilarter. Alternativt må du begå dig ud i åben sovs miljøet, eksempelvbis Prestashop eller lignende.

Håber du kan bruge mit svar.

Fra Kerteminde
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 94
Fra  RT-Web Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jørgen

Det er da en rigtig træls situation du er endt i Sad

Som de andre skriver er det svært at fortælle hvor, hvordan og hvorledes uden at vide noget omkring din shop.
Hvis din webudvikler har stået for det hele uden du har været indblandet, har du måske slet ikke adgang til noget som helst.
I dette tilfælde er det bare at håbe på han kan overtales til at overdrage koder osv, men i værste fald kan du ende ud med at skulle starte stort set helt fra bunden.
Jeg vil meget gerne hjælpe dig gratis med at prøve at finde rede i det hele og komme med et bud på en løsning.
Du er velkommen til at give mig smide mig en mail på mail@rtweb.dk eller give mig et kald på tlf 40 47 31 11. Så vi kan få en snak omkring tingene.

Samtidig vil jeg da også gerne stille mig til disposition som din nye webudvikler :)
Jeg har en del kunder som jeg faster hjælper, udvikler og supportere webshops for.
Sender gerne referencer og kontaktoplysninger på personer der kan stå inde for kvaliteten af mit arbejde.

Jeg udvikler hovedsagligt systemer fra bunden til specielle behov, men arbejder også i diverse open source systemer som prestashop, joomla, wordpress o.lign.

Har det interesse, vil jeg som sagt meget gerne have en nærmere snak med dig omkring din situation, så vi kan finde frem til den bedste løsning for dig.

Mvh Rune Thagaard

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Det er en uheldig situation, hvis du ikke har adgang til servern som filerne ligger på, skal du have det fra din nuværende udvikler.

Hvis han nægter at udlevere dit matriale er du tilbage ved start, og må så presse på for at få dine data eller starte forfra.

Jeg foreslår du tager en snak med ham omkring dine muligheder, for at flytte den løsning der allerede er lavet over til en anden udbyder.

Ellers er du velkommen til at kontakte mig på pj (snabel a)adlight.dk eller give et kald på 22 82 05 15, hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Med venlig hilsen
Peter Jensen





Tilmeldt 4. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kompagnon med Jørgen i omtalte webbutik.

Information:

Formatet er .php
Det bygger på Joomla 1.5.22
En backup fylder 380 mb og indeholder alt fra enkelte .php filer til det template der er benyttet

Håber det giver den fornødne indsigt i hvad vi har at arbejde med.

Er en backup nok til at lægge den på en ny server?

Taus Andersen

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

TausAndersen:

Er en backup nok til at lægge den på en ny server?

Ja. Hvis backuppen selvfølgelig inkluderer databasen.

Tilmeldt 4. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en hel del filer og mapper, der hedder database.

Blandt andet en mappe under backup->libraries->joomla->database.

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

er der nogen filer af filtypen .sql?

Fra Kerteminde
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 94
Fra  RT-Web Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om det er disse filer.
Det er dog svært at sige med sikkerhed uden at se det.
Er der nogle af filerne som hedder .sql?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)