Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil - hvordan???

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Men hvor er det så lige, at de hvide plader kommer ind henne?

Fra Bramming
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Ida Guldborg Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg fulgt lidt med i jeres råd her og er blevet lidt klogere på bilen. MEN - jeg sidder nu og er blevet helt forvirret over det med I/S og B-indkomst!

Da vi startede "firmaet" for et år siden havde vi et møde med skat og ham vi havde møde med sagde til os at vi havde nøjagtig de samme rettigheder ved at drive det som I/S som hvis vi indberettede det som B-indkomst fordi det man kigger på er, om det bliver drevet som en virksomhed.

Han rådede os til at indberette det som B-indkomst fordi det ville være lettere sagde han.

Vi skulle stadig lave regnskaber og vi kunne i princippet lave et fælles regnskab og så opdele det 50/50 når året var gået og indberette indtægter minus udgifter = B-indkomst.

Jeg vil altså blive rigtig glad hvis der er en der helt 100% ved hvad det drejer sig om og som kan forklare mig det. Evt på tlf. 2812 7871. Jeg betaler gerne for rådgivningen.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som om, at I er opstartet med B-skat, og at det derefter stille og roligt har udviklet sig til at blive til mere og mere, men at I har holdt fast ved den første model med B-skat.

I anden tråd kan jeg læse, at jeres samlede omsætning er over 600.000 kr. (over 300.000 kr. pr. person), og den særlige regel, som fritager kunstnere for moms, kræver også at man momsregistrerer sig, hvis salget overstiger 300.000 kr.

Helt konkret vil jeg anbefale jer at tage fat i den virksomhedsrådgiver hos SKAT, som I havde til at rådgive jer i første omgang, så kan han fortælle, om han stadig mener, at B-skatteordningen er den rigtige for jer.

Alternativt hjælper jeg jer også gerne videre, og min anbefaling er sandsynligvis et fælles I/S, og en momsregistrering. Det endelige svar er dog afhængig af, hvad det er for en kunstnerisk virksomhed I driver, hvor gode venner I er (da et I/S kan være endnu mere forpligtende end at blive gift), hvor stor jeres omsætning er og ikke mindst om der er rettigheder i forbindelse med jeres kunst, som skal varetages på den rigtige måde.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej  - Jeg ville ikke forlade mig på rådgivning fra Skat. Han taler med adskillige og har intet ansvar i tilfælde af at der er rådgivet forkert. Ellers er jeg helt enig med Martin som kunne være et godt bud på at komme videre.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)