Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Befordringsgodtgørelse

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Bramming
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Ida Guldborg Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Vi er enige hele vejen igennem.

Mht "løn" er det bare måden jeg får det formuleret på.

Jeg er godt klar over der er et overskud når året er gået og det er det vi bliver beskattet af. Men i løbet af året udbetaler vi jo nogle penge til os selv hver måned og det er dem jeg kalder "løn" (jeg ved godt det er overskuddet) I ØVRIGT vil jeg lige sige vi har en ekstra konto og hver gang der bliver udbetalt en del af overskuddet bliver der udbetalt en tilsvarende del til denne konto som ikke bliver rørt før der skal betales skat. På den måde vil der altid være penge til at betale skat af det overskud vi har fået udbetalt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

idaguldborg:
Mht "løn" er det bare måden jeg får det formuleret på.

vi har en ekstra konto og hver gang der bliver udbetalt en del af overskuddet bliver der udbetalt en tilsvarende del til denne konto som ikke bliver rørt før der skal betales skat

Godt - Selv når i kører som ikke registreret "virksomhed", så skaf et bogholderi program, der er nogle gratis på markedet med op til ca 1500 posteringer ex. winfinans smalle business.

Fordelen er, at I får lettere ved at angive det som i hæver til f.eks, kørselsgodtgørelse med at køre via mellemregning i status og få det til at stemme med den konto som I bruger som "firma"konto i forhold til bank.

I kunne sagtens hæve mere end overskuddet - hvis der var kontanter eller bank til det - for det betyder ikke spor for jeres overskud eller skat, men den virker du også med på.

Lad os lege et eksempel. I har 50.000 på konto i banken og har kassekredit på 50.000 kr. Så hæver i det du kalder "løn" 80.000 kr- til jer selv via debet mellemregningen i status og kredit bank - så går banken helt korrekt ned fra + 50.000 til - 30.000 - men det rører ikke ved jeres overskud overhovedet - overblikket er bevaret.

Når I er to skal I så være opmærksomme på at jeres konto for "firma" bliver delt korrekt skattemæssigt mellem jer, for skat får nok kun opgivet den som tilhørende den ene af jer, med mindre I har kunnet lave en fælleskonto i banken ligesom der kan være en del andre aftaler der er godt at han på plads når to driver noget sammen, også vennerSmile

I bør forskudsregistrere, det siger kildeskatteloven - og ikke bare gemme penge på en konto til når skat en gang dukker på. I bør forskudregistrere det i mener at tjene for året, så bliver skatten betalt løbende og i kan ændre forskud under året, hvis ting ser anderledes ud end i først troede. Jeres metode virker sikkert også, men det korrekte er at forskudsregistrere.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

idaguldborg:

Det er hverken det ene eller det andet!

Da vi i sin tid rådførte os med skat fik vi at vide vi bare kunne indberette det som b-indkomst og ikke oprette et selskab men at vi kunne bruge virksomhedsreglerne.

Så vi udbetaler løn til os selv engang imellem og også kørselsgodtgørelse.


Jamen I skal jo ikke indberette  noget overhovedet udover selvangivelsen og regnskabsoplysninger til selvangivelsen hvis I er over en omsætning på 300.000 kr. Nu ved vi jo ikke hvem I har talt med hos Skat men vær opmærksom på at dem som sidder i forreste linie når vi taler telefonhenvendelser typisk er de grønneste medarbejder (og jeg har påtalt det overfor gode kontakter hos SKAT).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

idaguldborg:

Det er hverken det ene eller det andet!

Da vi i sin tid rådførte os med skat fik vi at vide vi bare kunne indberette det som b-indkomst og ikke oprette et selskab men at vi kunne bruge virksomhedsreglerne.

Men så ejer I ikke en fælles virksomhed, men er i stedet to selvstændige personer, der hver især modtager B-indkomst, hvor I hver især skal sørge for at specificere jeres personlige afregning til kunden.

Kunden har jo pligt til at indberette jeres timer på jeres CPR-nr. til SKAT.

At I har valgt at drive jeres aktiviteter fra samme bankkonto gør ikke, at I driver samme virksomhed.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Når I er to skal I så være opmærksomme på at jeres konto for "firma" bliver delt korrekt skattemæssigt mellem jer, for skat får nok kun opgivet den som tilhørende den ene af jer, med mindre I har kunnet lave en fælleskonto i banken ligesom der kan være en del andre aftaler der er godt at han på plads når to driver noget sammen, også vennerSmile

Lige nøjagtig! Yes

Hvis bankkontoen står i den ene persons navn, så vil saldoen blive oplyst til SKAT, som værende den ene persons ejendom.

I bør virkelig se at få lavet om på rammerne for, hvordan I driver jeres aktiviteter/virksomhed. Det nemmeste ville være at registrere jer som et I/S, og det bør I få gjort snarest muligt!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne ApS:

Nu ved vi jo ikke hvem I har talt med hos Skat men vær opmærksom på at dem som sidder i forreste linie når vi taler telefonhenvendelser typisk er de grønneste medarbejder

Helt enig!

Man skal ikke forvente, at SKAT selv kender reglerne, hvis man bare ringer ind og får svar!

Det lyder grotesk, og det er det også! 

Læs evt. denne artikel fra Børsen, hvor man kan læse, at SKAT svarer forkert om skat:
http://borsen.dk/nyheder/bolig_og_privatoekonomi/artikel/1/181234/skat_svarer_forkert_om_skat.html

Eller læs denne artikel fra BT, om en undersøgelse, som Magasinet Penge & Privatøkonomi lavede året før ovenstående artikel:
http://www.bt.dk/node/548338/print

Så man kan desværre ikke altid stole på et svar man har fået fra SKAT, selvom de burde kende til reglerne. Sad

Fra Bramming
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Ida Guldborg Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en fælles konto i begge vores navne, så det er ikke noget problem.

Ham vi har snakket med hos SKAT er en virksomhedsrådgiver som personligt har været hjemme hos og holde et møde. Det var ham der anbefalede at vi indberettede det som B-indkomst hvilket alle andre i denne branche også gør. (De fleste er så kun 1 om "virksomheden" - vi har ikke hørt om nogen hvor der er ")

Vores omsætning er over 300.000,- både sammen, men også selvom vi opdeler det 50/50 så jeg går ud fra vi skal have en revisor til at påtegne regnskaberne? Eller hvordan er det når man har registreret det som B-indkomst?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

idaguldborg:
så jeg går ud fra vi skal have en revisor til at påtegne regnskaberne? Eller hvordan er det når man har registreret det som B-indkomst?

Nu har jeg ikke meget forstand på de specielle regler omkring virksomheder, der handler med kunst. Men det lyder som den mærkeligste blanding af virksomhed/ikke virksomhed.

Som ejer af et en enkeltmandsvirksomhed, der er momsregistreret betaler jeg også B-skat. Men som du - eller SKATs rådgiver - formulerer det, lyder det næsten, som om SKAT mener, I ikke har en virksomhed?

Men hvis du taler om regnskaber og omsætning over 300.000 burde I jo være momspligtige og have et cvr-nummer. Men det kan kun den ene af jer få, hvis det drejer sig om en enkeltmandsvirksomhed. Ellers skal I have to firmaer/cvr-numre eller en anden selskabsform.

Vi er også to om at drive virksomheden, men juridisk set er det kun den ene af os, der ejer den. Den anden (ægtefælle) er ansat med løn.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

idaguldborg:

Vores omsætning er over 300.000,- både sammen, men også selvom vi opdeler det 50/50 så jeg går ud fra vi skal have en revisor til at påtegne regnskaberne? 

Nej, der er ikke krav om revisor.

Men der er til gengæld krav om at blive momsregistreret, hvis en kunstner sælger for mere end 300.000 kr.

Fra Bramming
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Ida Guldborg Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ikke kunstnere - vi er i underholdningsbranchen men går under "kunstnerisk virke" og ALLE de kollegaer vi har snakket med er IKKE momsregistrerede og næsten alle har en omsætning over 300.000. De har alle en revisor.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)