Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedernes skatteliste

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Har i været inde og se skat.dk nye liste, hvor man kan se hvad virksomhederne betaler i skat?

Man må sige at Q8 har luret den, tjek ud hvad de betaler i skat i Danmark http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=skattelister&x=61082913 - intet skattepligtigt overskud.. Vildt nok når man tænker på hvad de omsætter for :)

Sjovt nok at tænke på, hvad er jeres holdninger på dette punkt?

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tja, min holdning er at en offentlig skatteliste er ekstra brændsel til forargelses-danmark´s fuldstændige og undskyld, uvidende, tilgang til emnet.

Lad mig kort spørge, hvilken virksomhed der er bedst for Danmark:
1) Virksomhed A, der betaler sin selskabsskat og fører resten af overskudet ud af Danmark, de står på listen med selskabsskatte betaling, ih hvor er de altså ansvarlige,! eller
2) Virksomhed B, der kunne have generet samme overskud, men istedet har satset hele overskuddet på flere medarbejdere, hvor skattebetalingen + moms af forbrug + afgifter + et etc, som bekendt udgør en betydelig og langt større del af end selskabsskatten.
De er så nogen slemme slemme snydere?

Ja, jeg ved godt det er et konstrueret og tænkt, men dog muligt eksempel.

Min pointe er: At hive kun selskabsskatten ud til offentlig bedømmelse for Per, Poul og Maren i kæret tjener UDELUKKENDE et eneste formål, nemlig at fodre forargelses-Danmark, som sagt.

Og helt overordnet er det endnu et skridt i den gale retning, at politikere på denne måde forsøger at styre os i retning af hvad man mener er rigtigt og forkert. Altså, holdningen må jo være "Betal selskabssakt" eller vi hænger jer ud i offentlighedens gabestok. Hvis det så endda bare var fortjent, men det kan sagtens være de forkerte der bliver heltene og de der virkelig arbejder for at vækste i Danmark, der bliver de slemme.

At jubelen ingen ende vil tage i visse "kredse" kommer ikke, for mig, som en overraskelse, personligt føler jeg mig (endne en gang...) beskæmmet over at bo i et land der i den grad er "regeret" af myndigheder, der føler sig nødsaget til den slags kneb, istedet for at adressere det virkelige problem, det sindsygt høje skatte og afgiftstryk.

Og lige til sidst, en høj omsætning medfører ikke automatisk et højt overskud. DSB og SAS burde i så fald stå på listen med et rimeligt overskud,
men det mener jeg ikke er tilfældet.? Måske burde der osse være en liste med statsejede selskaber, der brænder skatteborgernes penge af i uhørte mængder, som vi kunne se. ? Det kunne da osse være ligeså relevant, men det er jo nok ønsketænkning.

Så min holdning er: Beskæmmende og uigennemtænkt (men desværre forventeligt)

    

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jo tænkes Q8 ikke har tjent nogen penge - de mange tankstationer skal vel afskrives.

De er vist ejet af et selskabKuwait, så det kan selvfølgelig også tænkes at de køber olien dyrt i Kuwait og flytter alt overskud derned på den måde.

Jeg aner det ikke - derfor er den liste ret intetsigende synes jeg.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 145
Fra  Nystalgi Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Balslev:
De er vist ejet af et selskab i Kuwait, så det kan selvfølgelig også tænkes at de køber olien dyrt i Kuwait og flytter alt overskud derned på den måde.

Jaa præcis, men det er jo det som skat tror de kan afvikle ved at lave denne liste.

Men jeg må give Tom P ret, det er nok mest for at fodre foragelses Danmark med noget som de godt kan lide at høre og har noget at snakke om på arbejdet..

MVH

Jesper Schlosser - http://lystfiskerblog.dk

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er let at have holdninger og forarges. Der er ingen tvivl om at en liste som den netop offentliggjorte taler til den indre svinehund og kun tjener et formål - nenmlig netop det. Dog rummer selskabernes effektive skattebetaling så mange komponenter at det næppe er overskueligt for en alm. samfundsborger at gennemskue.

Tilbage står så spørgsmålet om det hjælper? Vil selskaberne begynde at betale mere i skat end de er forpligtet til iflg loven? Det kan kun tiden vise, men jeg vil ikke udelukke det.

Jeg har som skatterådgiver i et af EU's sidste skattelysbastioner hjulpet et utal af multinationale koncerner med at minimere deres skattebetalinger. Ja, ofte er det muligt for koncerner at få en effektiv global skattesats på bare 1-5% hvis de vil. Det vel og mærke inden for rammerne af eksisterende lovgivning. Det er min opfattelse at koncerne har flyttet grænsen og at det ikke nædvendigvis er lovgivningen der sætter den nedre grænse for koncernes skattebetaling men derimod frygten for at ende på "forsiden af EB." Af samme grund er der simpelthen lande og jurisdiktioner der ikke længere indgår i koncernstrukturer selvom dette kunne minimere skattebetalingen ligesom visse strukturer simpelthen er blevet "strukturer non grata" selvom de fortsat er lige så effektive som for 10 år siden.

Om SKAT's liste får samme betydning er nok tvivlsomt men ganske udelukket kan det vel ikke.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46556
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror I ret mange almindelige overhovedet vil gå ind og læse listen? Jeg tror det vil være erhvervsjournalister (og ja ofte kunne de vel spørge direkte) lidt som at ministerkalender og en del offentlige ting skal være tilgængelige. ¨

Jeg tror og synes

Det fodrer den indre svinehund hos visse - sikkert ganske få

Mange virksomheder laver kunstgreb for at undgå skat - også for at flytte få % mellem landene og jo mere internationale - jo bedre mulighed

De som har alt på det rene, kan let forklare journalisten hvorfor der er 0 skat - enkelte andre vil måske begynde at betale skat - værre er det altså ikke - regnskaber er offentlige, så virksomheders skat behøver ikke være så hemmelig. I Sverige har det fungeret sådan i mange år - uden at skabe de store problemer

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej selvfølgelig går den enkelte ikke ind og tjekker hele listen men vi skal nok få læst og påskrevet i de nyhedsformidlende medier. Det forhold at selskabernes årsregnskaber er offentlige betyder jo ikke noget i den henseende. Det er den effektive skattebetaling der er interessant for den slags medier og den er nu lettilgængelig for enhver.

Og ja, det er der findes lande hvor det er offentligt hvad naboen tjener men også her kan jeg fortælle at der blandt befolkningen i vores nabolande (ingen nævnt ingen glemt) bliver udfoldet betydelige anstrengelser for at undgå at få hele formuen med på listen. Der findes adskellige strukturer som er udtænkt kun med det formål at "snyde den offentlige gabestok".

Måske er der nogle der kun flytter få % men der er nu engang også selskaber for hvem få % er rigtigt mange penge.

Du ved da også godt hvad der sælger flest aviser, er det en overskrift om at "Q8 ikke betaler skat til trods for deres milliardomsætning" eller er det mon den overskrift der hedder "Q8 har fremført underskud". Men ok hvis man sigtes på venstre side af skiven er det vel fordi man gerne vil ramme der. Det er ikke journalisten du skal overbevise. Han ved godt hvad der foregår men det sælger ikke aviser. Det er den almindelige borger.

 

 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)