Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her lovligt?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en dansk kunde i tyskland, som har lidt problemer med at få oprettet en dansk bankkonto til hans virksomhed. Kunderne skal nemlig overfører penge til ham i hans virksomhed, men han vil helst have en dansk konto til hans kunder og ikke en tysk.

Han vil i den sag gerne have mig og min virksomhed til at stå som mellemled. Dvs, hans kunder betaler mig og jeg betaler ham - en faktureringsservice. Det består i at jeg om aftenen ser hvem der har betalt, sender min kunde en rapport med navne og kontonumre og overfører ham pengene, minus min andel.

Der vil naturligvis være en kontrakt mellem os og der vil ifølge kontrakten ikke være hæftelse fra min side, hvis en kunde ikke betaler.

Er det lovligt at være mellemled mellem kunde og en virksomhed på denne måde?

Dbh.

Niclas Hedam

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej 

Det tror jeg ikke, ikke hvis du er en virksomhed og tjener penge på hans overførsler osv.

k.h dindeal.dk

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter uden grænser:

Hej 

Det tror jeg ikke, ikke hvis du er en virksomhed og tjener penge på hans overførsler osv.

k.h dindeal.dk

Han sælger en ydelse og modtager betaling via overførsel i netbank.

Han vil altså have mig til at gøre det samme som Visma;

http://www.visma.dk/Inkasso-losninger/Fakturaservice/Oversigt/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at uddybe.

Min kunde sælger en ydelse fra hans tyske virksomhed, og ønsker at kunderne betaler ham via overførsel til en bankkonto. Han er bosat i Tyskland og har derfor ikke adgang til at oprette en dansk konto uden et dansk CVR, men dansk CVR vil han undgå. Hans kunder betaler ham på forhånd og får først ydelsen når der er betalt.

Da han som sagt ikke har adgang til dansk konto, vil han gerne have mig, med dansk konto, som mellemled. Det sker ved at kunderne bliver opkrævet penge i min virksomheds CVR og bliver kørt ind på min konto. Jeg laver derefter en rapport, der indeholder hvem der har betalt mm., og han sender mig derefter en faktura på det indkommende beløb minus min procentdel. Han får overført hans penge til hans konto i Tyskland og jeg har fået min andel af pengene. Alt er faktureret og alle penge er betalt.

Da pengene betales på forhånd, er der ingen penge at miste eller hæfte sig på. Han tilbyder 10% af beløbet for denne tjeneste.

Er der noget jeg skal være opmærksom på rent juridisk og regnskabsmæssigt. Der vil naturligvis blive skrevet kontrakt på dette.

Dbh.

Niclas Hedam

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være sikker, så er det vel dig der kommer til at hænge på den hvis han ikke yder den service kunden betaler for?

Plus, så må det også være dig garantien hænger ved hvis det er et fysisk produkt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mhkk:
Uden at være sikker, så er det vel dig der kommer til at hænge på den hvis han ikke yder den service kunden betaler for?


Plus, så må det også være dig garantien hænger ved hvis det er et fysisk produkt.

Produktet er immerterielt. Det er en ydelse kunden får via internettet. Jeg har lavet systemet, der giver kunden dette produkt, så jeg ved hvordan det virker.

Jeg har endvidere adgang til systemet også, og han give kunden adgang til ydelsen, hvis det er.

Dbh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46550
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

hvad er årsagen til at en tysker vil gi dig 10% for som mellemmand at modtage alle indbetalinger ville være mit spørgsmål. Det var da en tosset ordning for tyskeren. Det virker fordækt - et eller andet som ikke er helt som det skulle være, og som du kan hænge på. HVAD aner jeg ikke, men if it walks like a duck - swims like a duck and quacks like a duck - it probably is a duck

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyt til den kloge mand her:

hvad er årsagen til at en tysker vil gi dig 10% for som mellemmand at modtage alle indbetalinger ville være mit spørgsmål. Det var da en tosset ordning for tyskeren. Det virker fordækt - et eller andet som ikke er helt som det skulle være, og som du kan hænge på. HVAD aner jeg ikke, men if it walks like a duck - swims like a duck and quacks like a duck - it probably is a duck

vh

Jeg synes også det lyder meget mærkeligt, og ville holde fokus på min egen forretning, og ikke begynde at lege fakturerings service. 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har han problemer med de danske myndigheder eller vil han bare slippe for dansk skat siden du skal være mellemled?

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Ph.:
Har han problemer med de danske myndigheder eller vil han bare slippe for dansk skat siden du skal være mellemled?

Han vil bare undgå dansk skat, så vidt jeg ved.

Det er en kunde, som jeg har arbejdet sammen med siden oktober og han har ikke snydt mig før, så kan ikke helt forstå, hvis det skulle være hans hensigt :-). Han vil give mig 10%, fordi jeg før har hjulpet ham med noget programmering free of charge og altid har stået til rådighed, så han vil gerne give lidt igen :-)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)