Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her lovligt?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Hedam:
Jeg skal betale 25% moms af overskuddet

Er du sikker på at du ikke skal betale 25% moms af det fulde beløb ?. Det er jo en indtægt du har her i Danmark. Tror lige du burde høre hvad SKAT siger til det der.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg fastholder der er en eller anden hund begravet - alt fra en fejl tanke om momsbesparelse, skattesnyd eller hvidvaskning af penge - til simpel dårlig forretningsmand fra tysk side, og synes det er synd hvis du hopper i den her, uden som minimum at ha en god revisor OG måske advokat til at gennemgå jeres aftale. Få undersøgt baggrunden ordentligt, og få en momsudredning - hvordan foregår betalingsformidling - hvorfor skulle du betale moms af fortjenesten blot - og hvorfor ikke, risiko hvis kunderne kræver penge tilbage for en ydelse de ikke er tilfredse med, hvem hænger på den, valutaspørgsmål o.a.

At en tysk virksomhed vil afgive 10% af omsætningen og dermed måske 20-40%% af fortjenesten, til en mindre dansk partner, bare for at ha et sted hans kunder kan betale, i en verden med paypal OG hvor en tysker da kan få dansk bankkonto, det tænder alle advarselslamper, men kan du få en revisor og en advokat til at sige, den er god nok og jeres fremgangsmåde holder, så held og lykke med det. Ellers er jeg klart bekymret på dine vegne

Det minder mig om en tidligere tråd med en rig islandsk forretningsmand der fik unge danskere til at opkøbe smartphones med abonement, som islændingen derefter skulle købe for 400 kr om måneden, fordi der var restriktioner på Island - og danskerne endte jo (unge studerende) med regning på 6-10 smartphones hver, telefonerne givet videre til den rige forretningsmand, ingen penge fra forretningsmanden der sank i jorden, og gæld for telefonener. Hvis noget er for godt til at være sandt, så skal alle advarselslamper blinke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Hedam:
Jo, jo, jeg bliver beskattet på normal vis, men det ved jeg godt. Jeg skal betale 25% moms af overskuddet (mine 10%) og så skal jeg betale B-skat på det, ligesom hvis det var en normal indtjening.

Det er en vildfarelse...

Du skal naturligvis afregne 20% moms af hele det fakturerede beløb.

Og når du viderefakturerer til et firma i tyskland sker det uden moms

Så det er nok en momskarousel på en eller anden måde.

Men hvorfor ikke få en erklæring fra Skat, med sådan en kan du læne dig trygt tilbage, for hvis der sidenhen skulle opstå uklarheder med skattefar, kan man henvise til denne erklæring - og den fungerer som en blåstempling af modellen. Det kræver naturligvis at det fremlagte forhold, er 100% identisk med de aktuelle forhold.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Deleuran:
Men hvorfor ikke få en erklæring fra Skat, med sådan en kan du læne dig trygt tilbage, for hvis der sidenhen skulle opstå uklarheder med skattefar

Jep god ide - i så fald et bindende svar som koster lidt men alt andet er iflg. revisorerne herinde ikke holdbart. Det er som nævnt i så fald 100% afgørende, at spørgsmålet er stillet så præcist og umisforståeligt, at skats svar også er entydigt.I så fald er det super at ha det her.

Jeg vil dog stadigt sige, at der kan være mere end moms og skat involveret, simpelthen fordi det er så fjollet at en tysk virksomhed der kan få konto i DK rimeligt let og kan bruge paypal - skulle ville afgive 10% af salgsprisen og dermed 20-40% af fortjenesten i mange fald, på den måde. Jeg ville være nervøs for hvidvaskning af penge, en eller anden karusel eller andet tosset + for reklamationer hvor kunden skal ha penge retur (af hvem så - modtager af pengene må vel være ansvarlig i første hånd - og som beskrevet af Deleuran, vel også for moms af det fulde beløb?), så jeg ville som sagt lade en advokat sige helt god for det, ud over det moms og skattemæssige

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)