Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værksted / produktion og privat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Svinninge
Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Void Gaming Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg leder efter et værksted til min virksomhed ( jeg bygger custom gaming computers )
og så tænkte jeg på om det er muligt at bo det sted hvor jeg har værksted eller er det ulovligt?

altså ikke samme lokale men samme grund. altså fx hus hvor der er værksted.

Vh Jonas

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en bolig med combi privat/erhverv er det ikke noget problem. Men du må jo godt samle computer i en privat villa. Men du kan måske få skatte problemer ved at du ikke kan trække det fra. Og hvis det er en lejlighed står der måske i husorden at du ikke må drive erhverv fra din lejlighed også må du ikke have cvr reg. på adressen.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Svinninge
Tilmeldt 9. Jan 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Void Gaming Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er nemlig fordi jeg snart gerne vil væk fra de gamle ;) og tænkte på at finde noget værksted/hus combo :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46556
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er intet i loven i mod det, men som korrekt svaret, så kan det være forskelligt fra hus til hus og lejlighed til lejlighed og sågar branche til branche,

Du kan forestille dig, at du ikke får lov til at have smedeværksted i en lejlighed på 3 sal i AKB - men formentlig godt får OK til IT virksomhed med dig selv som eneste ansatte. Der er også mange villa kvarterer hvor du ikke må have nogen form for erhver eller -  visse former for produktion. Det kan være af hensyn til trafikken - parkeringer - lugt - opbevaring af varer udendørs (cykler bildæk og hvad ved jeg) osv.

Du skal med andre ord undersøge inden du køber eller lejer, om du det pågældende sted må drive erhverv og drive den type af erhverv du har behov for med dit værksted.

Næste huk er, om du kan få fradrag for virksomhedsdelens omkostning i forbindelse med husomkostninger. Hvis vi taler lejlighed, og der ikke er direkte indgang udefra til "værkstedet", så skal du ikke regne med at kunne tage omkostningerne ind - dog kan der være undtagelser, hvis rummet er helt uanvendeligt til andet end præcis det der værksted.

Er der egen indgang udefra OG er det ikke et der bruges, og det er indrettet til virksomheden alene, så går det langt lettere at tage omkostningerne ind

Hvad angår evt. andel i varme og elektricitet må der anbefales bi-målere.

Det er bare med at søge rundt, og når du har fundet et sted, hvor du ved du må være med værkstedet i-h-t- til reglerne for området/stedet, så kan du beskrive det herinde, eller for din revisor, så bliver det lettere at sige noget om fradrag for omkostningerne

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)