En kunde har købt et par lamper hos Bolia. Pengene er trukket og alt er godt.
Bolia kommer til at trække yderligere 400 kr. et par uger senere ved et uheld. Medarbejderfejl.
Kunden kontakter Bolia der undskylder mange gange og fører pengene tilbage øjeblikkeligt. Historien burde stoppe her.
Politiken.dk lader den stakkels og utrygge kvinde fortælle sin forfærdelige historie om i Politiken, hvordan hun ved et uheld fik trukket 400 kr., men at de blev ført tilbage med det samme, hun gjorde Bolia opmærksom på det.
Politiken.dk får en økonom fra Forbrugerrådet til at ekspertkommentere om, at man ikke må hæve penge uden en aftale (in other news, the world is still turning around)
Så, samlet set har en erhvervsdrivende lavet en mindre medarbejderfejl, der blev rettet med det samme og tilmed undskyldt for.
Alligevel bliver de hængt ud i Politiken som online bad guys, man ikke kan stole på.
Jeg sad og tænkte, at vi da nærmer os en halv hetz med Bolia og i bedste fald en unødvendig samt erhvervsskadelig journalistisk vinkel. Manglende respekt for det at drive erhverv. Der er jo ingen historie her - andet end at Bolia lavede en fejl og rettede den på bedste vis med det samme.
399,- var rigtig mange penge engang! og midt i juletiden!
Synes generelt der er tendens i samfundet til, at man som forbruger kan fraskrive sig ethvert ansvar og køre med 200 km i timen uden cykelhjelm. Naturligvis skal forbrugerne ikke lide last, men det er helt legalt at tænke sig om.
I sagen er der sket en fejl, den er rettet og der er beklaget. Det er da kedeligt, at den skal blæses op i medierne, da butikken egentlig har gjort alt efter bogen, når uheldet har været ude :)
Alt er jo et spørgsmål om den vinkel man ser historien fra... perspektiv, du ved... jeg er personligt glad for at have læst historien, da jeg ikke anede at dette kunne forekomme... det ska jeg da være opmærksom på fremover. God jounalistik for mig som forbruger!
Og det har ikke givet mig et dårligere indtryk af Bolia da de jo øjeblikketligt har erkendt fejlen... det var langt være hvis de benægtede. Alle kan jo begå menneskelige fejl.
Historen handler for mig ikke om Bolia som et dårligt sted at handle, men om at man skal holde øje med sine betalinger uanset hvor man handler.
Fortolkning og perspektiv... for den rene alting rent... og for den urene er alting beskidt.
Der er set værre sensationsjournalistik, men synes generelt der er for meget at dette i medierne.
Jeg har engang arbejdet på hotel og var så dygtig at hæve 100.000 kr. på et firmakort ved fejl. Blev selvfølgelig rettet og beklaget og eventuelle udgifter dækket. Fejl sker, men når de sker skal der selvfølgelig være instanser der gør at det bliver rettet øjeblikketligt.
Artiklen kunne ha fortalt, at man skal kontrollere sit kontoudtog, hvis de mener det virkeligt er en speciel nødvendig oplysning, men temaet kunne være dækket sammen med ros til Bolia for at få rettet fejlen omg. Fejl sker, og JA man skal da ved gud kontrollere sit kontoudtog - i går hos bageren skulle vi betale 120 kr - og min kære hustru trykkede glad pinkode og grøn knap - og først da opdagede bagerjomfruen, at hun lige havde trukket 12.000 kr, hvilket vi fandt i overkanten for lidt kransekage. Den stakkels pige kunne ikke lige finde ud af at rette det, men bagermesteren klarede det dog - shit happens, og ja man skal da lige kontrollere både et tal på en dankort automat OG sit kontoudtog. Logik for burhøns, men de glade radikale læsere af politiken skal jo også oplyses
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER