Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsskadelig sensationsjournalistik på Politiken.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

God formiddag - Jeg håber, I alle har haft et godt og sikkert nytår. :-)

Jeg blev lige gjort opmærksom på nedestående historie fra Politiken.dk:

http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1850226/butik-haevede-penge-paa-kundes-konto-uden-at-spoerge/

Hvad historien i hurtige træk handler om:

  • En kunde har købt et par lamper hos Bolia. Pengene er trukket og alt er godt.
  • Bolia kommer til at trække yderligere 400 kr. et par uger senere ved et uheld. Medarbejderfejl.
  • Kunden kontakter Bolia der undskylder mange gange og fører pengene tilbage øjeblikkeligt. Historien burde stoppe her.
  • Politiken.dk lader den stakkels og utrygge kvinde fortælle sin forfærdelige historie om i Politiken, hvordan hun ved et uheld fik trukket 400 kr., men at de blev ført tilbage med det samme, hun gjorde Bolia opmærksom på det.
  • Politiken.dk får en økonom fra Forbrugerrådet til at ekspertkommentere om, at man ikke må hæve penge uden en aftale (in other news, the world is still turning around)
Så, samlet set har en erhvervsdrivende lavet en mindre medarbejderfejl, der blev rettet med det samme og tilmed undskyldt for.
Alligevel bliver de hængt ud i Politiken som online bad guys, man ikke kan stole på.
Jeg sad og tænkte, at vi da nærmer os en halv hetz med Bolia og i bedste fald en unødvendig samt erhvervsskadelig journalistisk vinkel. Manglende respekt for det at drive erhverv. Der er jo ingen historie her - andet end at Bolia lavede en fejl og rettede den på bedste vis med det samme.
Hvad tænker I?
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er alle medier som skriver breaking news selvom der ingen historie er at fortælle.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

399,-  var rigtig mange penge engang!   og midt i juletiden!


Synes generelt der er tendens i samfundet til, at man som forbruger kan fraskrive sig ethvert ansvar og køre med 200 km i timen uden cykelhjelm. Naturligvis skal forbrugerne ikke lide last, men det er helt legalt at tænke sig om.

I sagen er der sket en fejl, den er rettet og der er beklaget. Det er da kedeligt, at den skal blæses op i medierne, da butikken egentlig har gjort alt efter bogen, når uheldet har været ude :)



Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Alt er jo et spørgsmål om den vinkel man ser historien fra... perspektiv, du ved... jeg er personligt glad for at have læst historien, da jeg ikke anede at dette kunne forekomme... det ska jeg da være opmærksom på fremover. God jounalistik for mig som forbruger!

Og det har ikke givet mig et dårligere indtryk af Bolia da de jo øjeblikketligt har erkendt fejlen... det var langt være hvis de benægtede.
Alle kan jo begå menneskelige fejl.

Historen handler for mig ikke om Bolia som et dårligt sted at handle, men om at man skal holde øje med sine betalinger uanset hvor man handler.

Fortolkning og perspektiv... for den rene alting rent... og for den urene er alting beskidt.

Bare min mening.

med venlig hilsen

J. Øst.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg mener at historien er fair skrevet.

Og det ER problematisk at Bolia ikke har haft bedre procedurer.

At man aktivt hæver penge på en kundes konto, uden et grundlag for det, andet end "Jeg tror kunden fik mere end hun betalte for", er sjusk.

Især når man tænker på, at selvom kunden havde fået en lampe for meget, så ville det stadig ikke være tilladt at hæve pengene uden kundens accept.

Man troede fejlagtigt at der var et problem - og det problem løste man så på ulovlig vis.

Bolia fortjener omtalen. Men RESPEKT for deres efterfølgende håndtering af sagen. Jeg handler gerne hos Bolia, på trods af smutteren.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Lad os lege med tanken at at personen hade kommet til at tage en vare i butiken og det var blevet opdaget.
Så var personen blevet meldt for tyveri.

Her har man uden accept trukket penge fra kunden
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der er set værre sensationsjournalistik, men synes generelt der er for meget at dette i medierne.

Jeg har engang arbejdet på hotel og var så dygtig at hæve 100.000 kr. på et firmakort ved fejl. Blev selvfølgelig rettet og beklaget og eventuelle udgifter dækket. Fejl sker, men når de sker skal der selvfølgelig være instanser der gør at det bliver rettet øjeblikketligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Artiklen kunne ha fortalt, at man skal kontrollere sit kontoudtog, hvis de mener det virkeligt er en speciel nødvendig oplysning, men temaet kunne være dækket sammen med ros til Bolia for at få rettet fejlen omg. Fejl sker, og JA man skal da ved gud kontrollere sit kontoudtog - i går hos bageren skulle vi betale 120 kr - og min kære hustru trykkede glad pinkode og grøn knap - og først da opdagede bagerjomfruen, at hun lige havde trukket 12.000 kr, hvilket vi fandt i overkanten for lidt kransekage. Den stakkels pige kunne ikke lige finde ud af at rette det, men bagermesteren klarede det dog - shit happens, og ja man skal da lige kontrollere både et tal på en dankort automat OG sit kontoudtog. Logik for burhøns, men de glade radikale læsere af politiken skal jo også oplyses Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan være at de lige har haft en journalist fra Ekstrabladet eller BT ind over... :-) plejer ikke at kendetegne politikken.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

info dejligt vide man skal tjekke sine konto udskrifter men det har jeg nu altid gjort 

overskriften lidt for sensations præget for mig, men det er vel på grund af de faldende avis oplag

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)