Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksempel visning i Google virker ikke?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan nogen komme med en forklaring og evt. løsning til hvorfor google ikke viser eksempler(når man fører musen over de to "pile" i google søgninger) af mine sider i SERP.

Se problemet ved at søge på "videoovervågning" i google. Se resultat nr. 7 på første side: Videoovervågning - Hardware-store.dk

Google angiver: "Eksempelvisning er ikke tilgængelig" men googles egen "Cached" af siden virker fint.


Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et par spørgsmål:

Har dit site været nede for nylig ?
Er undersiden ny ?


Noget helt andet

Hvorfor har du et link til et xml sitemap i din footer ?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Tak for dit svar. 

Undersiden er slet ikke ny, mere end 3 år gammel.

Siden har ikke være neden og problemet har været der et langt stykke tid. I google webmastertools står følgende:
"I løbet af de sidste 24 timer stødte Googlebot på 46 fejl under forsøget på at oprette forbindelse til dit website. Dit websites samlede fejlprocent for forbindelsesfejl er 4.5 %. 
Du kan finde flere oplysninger om disse fejl i webmasterværktøjer."

Dette syntes jeg er meget mærkeligt for der har ingen problemer været overhovedet.
 
Tror du måske det kan være XML files skyld? Den gavner måske ikke til noget?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

michaeljm:
"I løbet af de sidste 24 timer stødte Googlebot på 46 fejl under forsøget på at oprette forbindelse til dit website. Dit websites samlede fejlprocent for forbindelsesfejl er 4.5 %. 


Serveren kan jo hav været nede i nat uden du har opdaget det - der kan også have været så massiv trafik på serveren, hvor du er hostet, at Googlebotten ikke har fået adgang hurtigt nok.

Men hvis det er det eneste af dine undersider problemet er på, vil jeg ikke bruge mere krudt på det.

Jeg har læst lidt rundt omkring om emnet og end el oplever at det f.eks. er en 404 side, der afbilledes - det rettes efter noget tid.
Andre har oplevet dit problem også - de havde dublicate content problemer (samme side vises flere steder)


XML sitemappet benyttes til at indsende til Google, så de får en oversigt over din side. Det har bestemt ikke noget gavnlig funktion i din footer. Her kan du lave et html sitemap, hvilket ofte er en god ide. Du kan læse lidt om forskellen her

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se meddelelsen er dateret den 20. dec. 2012, men ja det kan da være den har været nede, men syntes det er lang tid siden nu.

Det er nemlig ikke kun den side, det er alle mine sider... prøv at se http://www.google.dk/search?q=hardware-store
 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm interessant - jeg har ikke set det før.

Vil ikke tro det har noget effekt på din ranking, men det er nu alligevel interessant, at alle dine sider mangler eksempel visning.


Måske der kommer en på banen, der har oplevet det før, ellers vil jeg lede lidt videre på Google og se hvilke oplevelser andre har haft.

Jeg fandt som tidligere nævnt et forum indlæg, men et site der fik vist 404 fejlsider i eksempel visningen, men det rettede sig efter få dage.

Har du noget ide om hvor længe det har stået på ?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også selv søgt på google men har svært ved at finde noget som ligner mit problem. Faktisk har jeg en anden siden som kører på samme shop system(CC3) som har samme problem: Computer-taske.dk

Jeg er usikker på hvor lang tid det har stået på, men ihvertfald de sidste 3 mdr.

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ikke nogen som har bare en ide om hvad det kan være?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at du i din robots.txt har disallow på rigtig mange mapper, som ud fra navnene at dømme kunne være relateret til visning af sitet, og spørgsmålet er, om Google af den årsag ikke er i stand til at renderer sitet rent visuelt "on-the-fly".

Jeg har ikke andre forslag, men det ser højest besynderligt ud, at det er alle dine sider der er ramt og så må det jo være noget generelt for sitet som helhed og ikke blot noget der vedrører den enkelte side.

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Andre shops som kører på samme shop system har de samme antal disallow, så jeg kan ikke tro det er det. Alligevel har jeg for 3 dage siden skåret meget ned på det og fjernet 7 "disallow" - men ingen af mine sider vises endnu.

Det mærkelige er at begge mine cubecart3 shops ikke vises, mens andres cubecart3 shops vises fint... 
Jeg har en 3. shop som kører på OScommerce som sælger lingeri, men på en helt anden server. Disse sider vises heller ikke(samme med andre lingeri shops) grundet kategorien. Kunne det tænkes at google tror at mine "legale" cubecart3 shops har forbindelse med lingeri siden og derfor ikke vises? Jeg har absolut ingen link til/fra mine shops, men alle mine sider har jeg oprettet på samme google webmaster konto. Kan det være det?

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)