Det bliver især også spændende fordi at mange andre har snakket om at lave noget ala Just Eat - Men er altid blevet mødt med "Det marked sidder Just Eat 110% på - glem det"
Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk
Så du tror de ville starte en ny takeawayportal op for kun at konkurrere på pris
Nej det tror jeg bestemt ikke :o)
Men for at få succes, skal du have både have sælgere og købere, der har hver deres interesse. Køberne skal du tilbyde noget unikt, mens pizzariaet kigger på hvor mange ordrer de får, og hvor meget der er tilbage til dem selv, når kassen gøres op. Det er ret simpelt.
Just-Eat har nok mindst interesse i at starte en priskrig, da de har både en stor og dyr organisation de skal holde kørende, og investorer der skal gøres tilfredse. Kan de forhindre konkurrenterne i at få fodfæste ved at gå ned i pris i en periode, gør de selvfølgelig det.
Tror helt klart at det er muligt for et seriøst fortagende at tage markedsandele fra just-eat udelukkende fordi stortset alle pizzeriaer er utilfredse med dem.
tidligere konkurrenter har ikke været seriøse spillere eller nyskabende og er derfor hurtigt faldet til jorden.
hvis Hungry.dk kommer med en bedre løsning til en lavere pris og giver slutbrugeren en bedre oplevelse, er jeg sikker på at pizzeriaerne slutter sig til dem.
alternativt tror jeg at hvis det er muligt, en del vil anvende begge portaler i starten og så "hinte" deres faste kunder til at bruge den billigste løsning
Men hvad synes i så med etikken bag det hele. synes i slet ikke det er dårlig moral at være direktør for JE i så mange år, for at gå ud og kopiere konceptet?
Hvis jeg sælger min rengøringsforretning og efter en periode begynder igen, så behøver det jo ikke at være en kopi!
Jeg kunne jo være blevet MEGET klogere og gøre arbejdet HELT anderledes;)
Konceptet kunne jo være drevet af enten sundere parfumefri rengøring, rengøring med damp eller hvad ved jeg...
BH
Lars
Jesper Andersen:
Men hvad synes i så med etikken bag det hele. synes i slet ikke det er dårlig moral at være direktør for JE i så mange år, for at gå ud og kopiere konceptet?
Jeg siger heller ikke at jeg synes det er forkert, men vil gerne høre jeres andre synes punkter.
Synes ikke du kan sammenligne dit rengøringsfirma med Just-Eat. JE er jo et koncept helt for sig selv, hvor der derimod er tusind der gør rent.
Selvfølgelig skulle du jo gerne være klogere når du har været i en virksomhed i så mange år, men hvis du tror du kan gøre tingende bedre, burde du så ikke gøre hvad du kan i stedet for at samle oplysninger og så vente på du kan starte selv.. (siger selvfølgelig ikke det er det morten larsen gør, synes bare det er en spændende diskussion)
Det er jo svært at gøre sig klog på hvordan det hele er foregået. Morten Larsen kan sagtens have gjort alt hvad han kunne da han var ved JE og efterfølgende fået endnu bedre ideer, både ved de erfaringer han efterfølgende har fået og sparring med f.eks. Hr. Buch...
Synes ikke der er noget moralsk forkert i dette overhovedet...