Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg kom til at lave et regnskabsprogram, men må jeg det her?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det var træls at der ikke var nogle gratis "cloud" løsninger til helt simple bogføringsopgaver i meget små virksomheder, så jeg har lavet min egen "web-løsning".

Så langt så godt, men jeg har også lavet det sådan at man kan opsætte nogle bogføringsskabeloner som beskriver hvordan typiske bilagstyper skal bogføres.
Disse skabeloner er så integeret med en mobil-app så man vælger en skabelon, indtaster beløbet, en posteringstekst OG man kan tage et billede med kameraet af bilaget (typisk en indkøbsfaktura).

Så trykker man bogfør i appen og så bliver bilaget bogført via kladden og billedet vedhæftes som bilag.

Er det OK, altså at jeg kan  smide fakturaen ud når jeg har "scannet" bilaget ind og gemt sammen med posteringen? 

I selve web-løsningen fremgår posteringen selvfølgelig på de respektive konto med direkte link til visning af bilaget (billedet)

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. May 10
Indlæg ialt: 3
Fra  contabile.dk Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper



Du skal bare kunne dokumentere dine posteringer i bogføringen. Er bilagene interaktive er det underorden. Der er flere og flere der gemmer deres bilag elektronisk, da de fylder mindre og nemmere at opbevarer :-)



Håber at det var svar nok



MVH Jesper Andersen 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, hvis det betyder at det er godt nok med den elektroniske udgave, er det svar nok :)
Takker 

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er alt rigeligt med en elektronisk udgave af bilagene.

Dog kan man stable en større diskussion på benene omkring datatab og sikkerhed i forhold til kravet om at opbevare en eller anden form for kopi i 5 år. Men i forhold til oprindeligt spørgsmål kan du sagtens smide dem ud

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok Henrik, tak til dig også.

Det lyder som om det holder vand, og ja hele den diskussion om hvad der er mest sikkert skal vi nok ikke kaste os ud i.
I forhold til brand og indbrud er det trods alt bedre at have det liggende i skyen vil jeg tro.

 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra et revisor synspunkt skal du gerne kunne dokumentere sikkerheden, herunder hvor serverne står og hvordan de er sikret mod brand, tyveri datatab mv.
Nu ved jeg ikke om du har lavet systemet til eget brug eller salg til folk - hvis du har en revisor kan du evt. Få ham til at lave en erklæring omkring datasikkerheden. Dette er almen praksis hos de store udbydere af samme.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef, har lavet det til eget brug, men vil gætte på at min udbyder har meget bedre sikkerhedsforanstaltninger end jeg selv kan mønstre :-)

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor er lige så intra i om systemet fungere og om han kan bygge sig på outputtet :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)