Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil I anbefale mig adobe dreamweaver til at designe min website?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Ebeltoft
Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey derude!

Jeg har et mål/projekt om at lære mig selv at designe websites! Hvilket program vil I anbefale mig at bruge? Adobe Dreamweaver? Kan en del i Photoshop, så det ville være en fordel at de to programmer arbejder sammen!

Hvad er det første jeg skal lære mig selv? Css, HTML?

Kender I nogen gode blogs, sider, youtubevideoer??

Fortsat god weekend :-)

- Maya
Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 04:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Umiddelbart er Dreamweaver fin til at trykke på nogle knapper, og så se resultatet. Men for at lave gode hjemmesider skal du lære hvad programmet gør for dig. Dreamweaver kan en hel masse smart, men det kan også bygge noget forfærdeligt, hvor du bliver nødt til at kende til HTML/CSS for at redde det.

Du bør nok først gå i gang med HTML, og så bygge på med noget CSS. 

Til at starte med behøver du ikke et dyrt program som Dreamweaver. Du kan benytte en simpel tekst-editor og en browser. Jeg er ikke så design-orienteret, men som tekst-editor benytter jeg mig af Sublime Text 2 som du kan benytte uendeligt hvis du kan leve med popup en gang i mellem der minder om at du kan købe det, du kan hente det her: http://www.sublimetext.com/ det kører på Mac OS X, Windows og Linux.

Det er over 10 år siden jeg startede, og der var det med en bog på det lokale bibliotek :-) Tiderne ændrer sig og der er flere forskellige læringsmiljøer tilgængelige i dag. Hvad jeg dog selv har bemærket virker bedst, er at tage noget der allerede fungerer og så tilføje noget, eller rette i det. 

Dette kunne for et eksempel være at du rettede lidt i dit eget Wordpress-tema på din blog, og måske byggede ovenpå, og arbejdede dig hen mod at lave dit helt eget Wordpress tema. 

Men ellers er det bare i gang med at læse, lære, lege og læse noget mere. Det er en spændende branche, hvor der altid er noget nyt at lære. 

Jeg har hørt godt om denne guide: http://learn.shayhowe.com/html-css/ 

Ellers kan du også kigge på denne: http://htmldog.com/guides/htmlbeginner/ 

Fra Lars Tyndskids Marker
Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 05:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Maya Davidsen:
Hey derude!

Jeg har et mål/projekt om at lære mig selv at designe websites! Hvilket program vil I anbefale mig at bruge? Adobe Dreamweaver? Kan en del i Photoshop, så det ville være en fordel at de to programmer arbejder sammen!

Hvad er det første jeg skal lære mig selv? Css, HTML?

Kender I nogen gode blogs, sider, youtubevideoer??

Fortsat god weekend :-)

- Maya

Det hedder altså MIT website, ikke MIN.

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 05:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Kasper nævner, er det en god ide at sætte sig ind i basis områderne såsom HTML og dernæst CSS - derefter måske javascript, php osv.

Der er nu ikke megen integration mellem dreamweaver og photoshop, og må nok indrømme at jeg ikke var imponeret da jeg afprøvede programmet.

Hvis du absolut vil have noget WYSIWYG, så gå i stedet efter Serif Webplus eller Antenna, men uanset undgår du ikke at skulle lære HTML og CSS.

Som ren tekst editor, vil jeg anbefale Notepad++, der har en del rare sager bygget ind, som kan være til hjælp når man programmerer. http://notepad-plus-plus.org/download/v6.2.3.html

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener heller ikke at Dreamweaver er ret godt, en text editor og en browser er vejen frem.

Det lyder dog ikke så sexet, og virker måske som en omvej i forhold til at bruge en editor som DW, men du vil ende med at arbejde i text delen alligevel på DW.

Du kan starte med at løbe dette kursus igennem Codecademy så får du et billed af hvad det drejer sig om i forhold til CSS og HTML.

Teddy 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

  Det er ret begrænset hvad jeg ved om at lave hjemmesider, men jeg vil da foreslå at Maya lavede sin side i Wordpress i stedet for.

Så slipper hun for at skulle hele møllen igennem med at lære HTML, CSS m.m. Jeg ved godt at dette selvfølgelig også vil være en fordel at kunne i Wordpress, men så vidt jeg ved, så vil hun kunne opbygge et fornuftigt site uden at kunne al dette?

Alternativt, så ville det måske være smart at finde nogen som kan lave siden for dig Maya? Så kan du i stedet bruge krudtet på det du er god til, i stedet for at skulle bruge masser af tid på at bøvle med at opbygge et website. Jeg ser indimellem tilbud herinde på at lave hjemmesider for praktisk talt ingen penge. Så det kunne være du skulle kaste dig over sådan et tilbud, eller smide opgaven på Amino Freelance og se hvad du kan få et simpelt website til.

/Jesper

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er hendes mål/projekt jo at lære det, såeh ..... :-)

Men ja selvfølgelig; er det fordi hun har en bagtanke om at lave en hjemmeside til noget helt andet, som hun brænder for, så er det selvfølgelig langt nemmere at blot sætte sig ind i lidt Wordpress features, og sikkert også billigere.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Norbøll:
men så vidt jeg ved, så vil hun kunne opbygge et fornuftigt site uden at kunne al dette?

Næppe, de fleste hjemmelavede sites ser/virker også hjemmelavede, også selvom de er baseret på feks. WP og templates.

At man kan finde ud af at installere Indesign på sin computer, og starte det betyder ikke at man kan lave fornuftige tryksagerWink

Hun har i en anden tråd spurgt til hvordan man bliver webdesigner, så det er ikke kun et site hun vil lave.

Teddy 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maya! :-)

Jeg kan ikke rigtig svare dig på dit spørgsmål omkring Dreamweaver, men da jeg selv har siddet i den situation hvor jeg ville lære, at opbygge hjemmesider, vil jeg gerne dele en hjemmeside med dig, som kan være utrolig nyttig.

Hjemmesiden hedder https://tutsplus.com/ og har en masse toturials i mange forskællige kategorier, blandt andet opbygning af hjemmesider, photoshop, app-udvikling og meget mere. Alle toturials er laver af professionelle, blandt andet dem som har lavet http://themeforest.net/ - der er både video og tekst baseret og er selvfølgelig utrolig brugervenlig. 
De benytter sig af programmet Sublime Text 2. Programmet som Kasper også linker til. 

Det skal dog siges, at det koster 20$ at være medlem hver måned, men personligt synes jeg det var det hele værd.

Ha' en god dag! 

Venlig Hilsen
Andreas Rom Knudsen :-) 

Fra København NV
Tilmeldt 19. Mar 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Earlybird Skydag Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale dig 'flux' som er både wysiwyg og text editor. Super fedt program. Det er kun til Mac.

Fluxx Økologisk Rengøring & Service til erhverv - www.fluxx.dk

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)