Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække udgifter fra som privatperson?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvordan og hvorledes kan jeg trække mine udgifter fra som privatperson, således at jeg kun betaler skat af det faktiske overskud.

Eksempelvis:

Jeg bruger 700kr i annoncering på at få et salg igennem på 1000kr.

Hvordan får jeg sørget for at jeg kun kommer til at betale skat af de 300kr og ikke 1000kr.?

På forhånd mange tak for hjælpen! :-)

Mvh.

Sebastian

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler skat af overskuddet, ikke omsætningen :) Så du vil kun betale skat af din indtjening, så du skal også trække indkøbspris og øvrige omkostninger fra inden du betaler skat :)

Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det sker ganske enkelt igennem din "bogføring"- som er det regnestykke hvori du beregner og viser hvordan du kommer frem til dit overskud.. :-)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Bemærk, at du ikke handler som privatperson. Du driver virksomhed, også selvom den ikke er momsregistreret.

Det forstår jeg ikke helt, jeg har pt. ingen form for registeret virksomhed, selvom det står højt på listen.

Vil du forklare lidt nærmere hvad du mener? :-)

- Mvh.

Sebastian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hurtige svar Revisor-Heine og Martin! :-)

Tilmeldt 19. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak - det der menes er at hvis du køber og sælger ting med det formål at tjene penge herpå så er du erhvervsdrivende -> har en "virksomhed" -> skal betale skat af overskuddet.

Så selvom du ikke er momsregistreret og derfor ikke har et CVR-nr så er det stadig en virksomhed.


For lige at være 112% sikker -> det er ikke bare private aktiver som du er ved at sælge (din gamle cykel/iPhone eller andet) vel? Det er køb og salg for at tjene penge vi har fat i ikke?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor-Heine:

Selv tak - det der menes er at hvis du køber og sælger ting med det formål at tjene penge herpå så er du erhvervsdrivende -> har en "virksomhed" -> skal betale skat af overskuddet.

Så selvom du ikke er momsregistreret og derfor ikke har et CVR-nr så er det stadig en virksomhed.


For lige at være 112% sikker -> det er ikke bare private aktiver som du er ved at sælge (din gamle cykel/iPhone eller andet) vel? Det er køb og salg for at tjene penge vi har fat i ikke?

Gør det nogen forskel i denne sammenhæng at jeg så er erhvervsdrivende, jeg skal jo under alle omstændigheder betale skat af overskud? :-)

Skal jeg indsende regnskab ligesom hvis jeg havde en registeret virksomhed?

- Helt rigtigt gættet, det er bestemt ikke private aktiver. Det er online annoncering og salg, jeg gør i. :-)

Mvh.

Sebastian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nah - forskellen er, at hvis du sælger din gamle cykel så skal du ikke skatte af overskuddet - hvis du køber gamle cykler og sælger dem for at tjene lidt penge - så er du erhvervsdrivende og skal skatte af overskuddet.

Du skal føre regnskab - alle indtægter minus alle udgifter - og det skal du bruge til at udfylde selvangivelsen i punkterne 111 og frem (udvidet selvangivelse - men du ville som sådan få samme skatteresultat ud af at bruge rubrik 12 til indtægter og 29 til udgifter.)

Du skal ikke indsende regnskab - du skal bare gemme det hvis skat har spørgsmål (Personlige virksomheder med CVR skal heller ikke indsende)

God vind med projektet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)