Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina kontakt

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg søger muligvis en kontakt i kina som kan hjælpe mig med og undersøge forretnings forbindelser :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Sig frem :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har kontakt til byggebranchen i Kina? 

Fx. 6 måneders praktik som bygningskonstruktør.

Først aktuelt om 1-2 år, men forberedelserne forstiller jeg mig er tidskrævende og det er godt at være på forkant.

Mvh Frederik Lunøe

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender mange i byggebranchen i Kina, men problem er at der er ingen der kan tale dansk og de kan næste heller ikke engelsk.

Desuden arbejdersforhold er meget anderledes end her i Danmark, kort sagt hårdt.

Så det er ikke svært at finde en plads for praktik, men det er svært at arbejde sammen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne.

Fantastisk at høre.

Jeg har planer om at starte til kinesisk på aftenskole for at kunne færde mig i et fremmed asiatisk land på egen hånd.

Så selvfølgelig vil det ikke blive perfekt i løbet af 2 års tid, men det vil være godt på vej.

Har du så information vedrørende omkostninger at bo i kina? Jeg tænker omkostninger ved fx. 1-2værelses lejlighed i Shanghai eller anden storby.

Og hvor aktivt byggeriet er i fx Shanghai for tiden og om man kan spå om en positiv eller negativ fremtid indenfor 2-3 år?

Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg godt hjælpe med... Afhængig af branche naturligvis... Send mig en mail! 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Frederik,

Det gør livet meget lettere og sjovere, hvis du kan lidt kinesisk før du tager derhen.

Som intern/praktikant behøver du ikke tænke så meget på omkostninger om lejlighed. Det er faktisk en af de ting, du kan bede om. Ikke løn, men et sted at bor må man godt bede om. Ellers kan det koste dig alle din SU. Pris af Hus/lejlighed i store by i Kina er ikke lavere end i Danmark.

Mvh, Anne



Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Det er faktisk ikke sådan nogle firmaer, der bygger huse, du skal gå efter, hvis det drejer sig om et kinesisk firma.Du får meget bedre arbejdsvilkår i virksomheder for interiør dekoration. Fx.: Den her:

http://www.botaojt.com/

Mvh, Anne

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 05:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Lunøe:

Jeg har planer om at starte til kinesisk på aftenskole for at kunne færde mig i et fremmed asiatisk land på egen hånd.

Så selvfølgelig vil det ikke blive perfekt i løbet af 2 års tid, men det vil være godt på vej.

 

Hej Frederik,

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget sprog-geni du er, men hvis du er seriøs omkring at lære Kinesisk så drop aftenskolen til fordel for et job med ekstra indtjening og spar 15-20K op til et 4-6 måneders intensiv sprogkursus her i Shanghai eller Beijing. Man kan ikke lære Kinesisk ved at gå på Dank aftenskole en gang i ugen. Kender mange udlændinge der er fastboende herude og har taget diverse kurser efter arbejde, og selvom det er foregået herude har de ikke fået det store ud af det. Intensiv sprogkursus 5-6 timer om dagen i et halvt år det er vejen frem hvis du vil herud og arbejde.

Det var mine 50 cents, held og lykke med det, og sig til hvis du skal have fremvist et par gode vandhuller i Shanghai :)

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Vil med glæde tage imod dine 50 cents. Helt bestemt et godt råd ! 

Ja har godt haft i tankerne hvor meget man kan nå at lære på et aftenskole kursus, så det er helt bestemt en mulighed at gøre det din vej.

Jeg må sige at det er virkelig fedt du stiller dig til rådighed, det gør amino netværket rigtig godt må jeg sige at folk vil tilbyde deres hjælp herinde.

Har planer om at tage kontakt til nogle her vejledere her på skolen vedr. mine tanker og så må jeg se hvor det bærer hen af i den kommende tid og hvis det bliver aktuelt så vil jeg uden tvivl huske dig, det er bare om hvornår ;).

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)