Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PPR (Pay Per Rank) - erfaringer?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer,

Jeg faldt over forkortelsen PPR i en anden tråd, men det var vist meningen der skulle stå PPC. Men denne lille fejl har medført, at jeg har lært noget nyt. :) PPR betyder Pay Per Rank og jeg vil høre, om der er nogle der har erfaringer med dette?
Jeg fandt blandt andet dette engelske site, som tilbyder en PPR løsning - http://www.locallinkup.com/
Jeg kan bare ikke gennemskue prisen på deres setup, men måske er deres produkt særligt interesant for dem som går efter det engelsksprogede market..
Erfaringer og input modtages gerne :)

.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig hørt om PPR før, men "no cure, No pay".

Der er en del selskaber i DK som kører med den løsning, men det er personligt ikke noget jeg synes er interessant.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,
Ja det er også nyt for mig. :)
Nu syntes jeg det engelske site var særlig interesant, hvis man fx ville lege med affiliate marketing. Man betaler hverken for hosting eller domæne. Man betaler kun, hvis man er på forsiden. Det er super til nogle projektor, som fx affiliate marketing. Men da jeg ikke kan gennemskue deres prisstruktur, kunne det være andre der kendte det engelske firma eller lignende services.
Men du har ret i Jonas at det minder om no cure no pay.

.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

En del firmaer er begyndt på noget der minder om det.

De ranker et site højt og tilbyder, at tilrette sitet med kundens identitet, mod de får betaling pr henvendelse.

Jeg synes det er ovre i den knap så pæne zone. Men hvis folk vil betale, så er der jo et marked.

Grunden til, at jeg ikke synes om det, er primært fordi, der pludselig kan ligge en stor mangt hos ejeren af sitet - hvis der fokuseres på den type "marketing" vil omsætningen være afhængig af aftalen -og dermed kan man presses. Firmaet får måske et bedre tilbud ind på siden, og vælger at presse eller skifte kunden ud - så står man tilbage uden nogen som helst trafik.

Men som supplement, kan det da være meget interessant og helt på samme vilkår som alt muligt andet.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du selvfølgelig ret i. Det kan give firmaet meget magt.
Men så igen, så kan alle fx danske SEO eksperter jo også lave deres eget site ved siden af deres kundeopgaver, hvis de får en god ide til et projekt fra en kundeopgave. Dvs så er vi ovre i etikken fra det enkelte SEO firma.
Men man bliver vel også nødt til at tro det bedste om det firma man benytter :)
Og ellers må man jo selv tage SEO arbejdshatten på. :)

.

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

PPR er helt uholdbart - for hvor og hvordan vil du måle rankingen med alle de personaliserede og lokale resultater der er? Hvis du vil have en "effektmålt" aftale bør du måle på trafik og konverteringer - rankingen i sig selv siger ingenting om seoværdien.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Nygaard:
PPR er helt uholdbart - for hvor og hvordan vil du måle rankingen med alle de personaliserede og lokale resultater der er?

Jeg havde prævist samme tanke da jeg så det. Hvordan måler man og under hvilke forudsætninger.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Nygaard:
PPR er helt uholdbart - for hvor og hvordan vil du måle rankingen med alle de personaliserede og lokale resultater der er? Hvis du vil have en "effektmålt" aftale bør du måle på trafik og konverteringer - rankingen i sig selv siger ingenting om seoværdien

Helt enig.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det engelske site, så betaler man kan for det valgte keyword, hvis det er på side 1 på Google med ens hjemmeside. Dvs hvis du har valgt ordet "Healthy Candy", og din hjemmeside kommer frem på side 1 på Google, ja så betaler du en månedlig pris for dette.
Men priseksemplerne de har på deres side er alt for billige til at give mening. Så der må være noget jeg overser. :)
Men I har ret i, at der er et Google for hvert land, og det skal der naturligvis tages højde for. :)

.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk også at have for øje, hvordan det givne firma opnår de placeringer for din hjemmeside. Med så lave priser kunne jeg godt frygte, at der blot laves en lang række spamlinks, som måske giver effekt på kort sigt - men som på ingen måde er en holdbar løsning på længere sigt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)