Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tillade sig at gøre som Danske Bank?

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Engesvang, Pårup
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 42
Fra  Brunsvig bygningssnedker forretning Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I kølvandet på Danske Banks ide om at lægge gebyr på kundernes kontoer, så er det jeg spørger. Kan og må jeg sådan uden videre hæve timeprisen, når jeg arbejder for deres filial og medarbejder?

Jeg tænkte også på om man kan tillade sig at give folk med en hustands indkomst på eks. under 500.000 en særlig "lavt løns rabat" sådan at de komme til at betale procentvis det samme for en opgave, sammenlignet med "kanonen" som træner 800.000 om året. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Den Danske Bank lægger ikke uden videre gebyr på kundernes konti - de varsler, at de vil gøre det, og så har du en periode, hvor du kan forlade banken, før det træder i kraft - og det bør du også gøre.

Ellers kan du gøre som du vil, sålænge du ikke overtræder den danske lovgivning om diskrimination og ligeret - f.eks. tager mere for en tømreropgave for en kvinde end for en mand - lex frisørsagen, hvor afgørelsen blev, at herre- og dameklip ikke må prissættes forskelligt.

Michael

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Det må du ikke, da der vil være tale om ulovlig forskelsbehandling i dit eksempel.

Det Danske Bank gør, er at de giver en mængderabat til de mennesker som har engagementer i banken for mere end 750.000 kr. Disse kunder får gebyret gratis.

Det er 100% sammenligneligt med "køb 10 stk. og få 1stk gratis.

Eller køb for over 500 kr og få gratis fragt.

Fra Engesvang, Pårup
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 42
Fra  Brunsvig bygningssnedker forretning Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke at jeg havde tænkt mig at forskels behandle mine kunder, for det har jeg bestemt ikke.

Når det drejer sig om diskrimination, så føler jeg mig diskrimineret af Danske bank, de har bundet os på hænder og fødder, eller er på vej til det, Jeg mener personligt at de ikke lever op til deres ansvar. 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er det da bare at skifte bank - længere er den da ikke ;)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Brunsvig:

Når det drejer sig om diskrimination, så føler jeg mig diskrimineret af Danske bank, de har bundet os på hænder og fødder, eller er på vej til det, Jeg mener personligt at de ikke lever op til deres ansvar. 

De driver vel bare en forretning, og vil nu ikke længere have underskud på de små kunder. Hvis du havde en masse små kunder, som gav underskud, så ville du vel også sætte prisen op for dem?

Det er ikke ulovlig diskrimination at give mængderabat til storkunder.

PS. jeg har intet med Danske Bank at gøre, og har helle ikke konto hos Danske Bank. Jeg forstår dog godt bankens måde at reagere på. Personligt har jeg i mange år syntes at det var mærkeligt, at man nærmest så ofte man vil, gratis har kunnet booke en times møde i banken. Det koster jo hurtigt banken 4-500 kr. at man tager et sådant møde. Årsagen er jo helt klart, at banken forventer at tjene penge på andre produkter - dvs. udkommet af mødet. Men hvis udkommet af mødet er en gratis konto, gratis netbank og gratis dankort, så bliver det jo nok lidt småt med gevinsten for banken!

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu vi taler gebyrer og Danske Bank, så har jeg faktisk en meget sjov historie.

For mange år siden havde jeg en sparegris med mønter, og den tømte jeg så, når der var omkring 1.000 - 2.000 kr. i. Jeg boede tæt på en Danske Bank filial, men der var langt til min egen banks filial.

Derfor gik jeg ned i Danske Bank for at benytte deres tællemaskine, og få udbetalt beløbet i sedler. Der var et skilt, hvor der stod højt og tydeligt, at det kostede 15 kr. i gebyr,. hvis man ikke havde konto i banken, men at det var gratis for kunder med konto i danske bank.

Jeg gik op til kassen, og spurgte om ikke jeg kunne slippe for gebyret, selvom jeg ikke havde konto i banken. Det kunne jeg bestemt ikke, mente manden bag kassen.

Så lagde jeg 1 krone på bordet, og sagde, at jeg gerne ville oprette en konto, hvor der kun skulle stå denne ene krone på.

Derefter sagde manden i kassen, at jeg godt måtte bruge deres tællemaskine gratis, selvom jeg ikke havde konto i banken.

Surprise

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Og som jeg ser det, er lige præcis din historie et eksempel på, at Danske Bank (og alle andre banker) formentlig har en masse kunder, som de aldrig nogensinde tjener penge på.

Hvem af os med en forretning vil ønske at have en gruppe kunder, som vi aldrig tjener penge på?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er 100% enig.

Vi ville selvfølgelig alle sørge for, at sætte prisen op, så det kunne løbe rundt. Yes

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Principielt synes jeg at alle virksomheder skal have lov til at gøre hvad de vil. Hvsi danskerne ikke vil have gebyrer, så er der nok en anden bank der gerne tager imod kunderne og finder en måde at tjene lidt penge på dem.

Synes vores lovgivere skal stoppe med at prøve at lovgive om alt og lade markedskræfterne bestemme.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)