Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde keywords til webshop - Exact eller Broad søgning?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at forsøge at finde gode keywords til min webshop.

Men jeg er i tvivl om, hvor vidt jeg skal basere min søgen på EXACT eller BROAD søgning.

Jeg er vist ikke helt med på, hvad BROAD helt præcis dækker over.
Er det, hvis jeg tager et keyword som "fisk" tæller det så for 1 søgning, hvis en bruger har søgt på "sjov fisk", hvor EXACT ikke ville tælle den med?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:
Jeg er vist ikke helt med på, hvad BROAD helt præcis dækker over.
Er det, hvis jeg tager et keyword som "fisk" tæller det så for 1 søgning, hvis en bruger har søgt på "sjov fisk", hvor EXACT ikke ville tælle den med?


Du har forstået det rigtigt.

Du kan bare angive søgeordet i klammer [fisk] så får du kun antallet af søgninger på FISK og ikke alt skramlet med.


17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, men når jeg så søger efter keywords til at gå i krig med i SEO, vil det så være bedst at søge på EXACT eller BROAD?

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det er broad = bredt udvalg, dvs søger du på fisk, vil du få alt muligt med ordet fisk, fx fiskemad, fiskestang, fiskebutik mm. Er dog lidt i tvivl om den viser sammensatte ord, hvor fisk indgår. Kunne desværre ikke lige finde på bedre ting..
Exact= præcis, dvs den søger på det præcise ord. Hvis du fx søger på bold, ja så vil du ikke få bolddreng (nu når der bliver talt meget om ham fra England...), boldbane, boldmaskine mm. Igen er jeg i tvivl omkring sammensatte ord.
Håber ovenstående giver mening :)

.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, der var en der var hurtigere :)
Det afhænger af din vare. Hvis du har en "tjen penge" hjemmeside, med masser af reklamer, vil broad måske virke godt med en del søgeord.
Hvis du udlejer sommerhus i Skagen, vil jeg ikke bruge "broad" sommerhus, men "exact" sommerhus Skagen.
Det afhænger af dit produkt og strategi. :)

.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som skrevet i første indlæg er der tale om en webshop. Og jeg forhandler en del produkter. Men det lyder til, at jeg skal gå efter EXACT. :)


Tak for svarene. :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:
Super, men når jeg så søger efter keywords til at gå i krig med i SEO, vil det så være bedst at søge på EXACT eller BROAD?


Ja, hvis du kun vil trafikoptimere, så gå efter exact, men ikke på de brede søgeord og vælg varianter som f.eks. billig, billigst, billigt foran søgeordene eller f.eks. geografisk orienterede søgeord.

Det bedste er at lave et udvalg og bagefter teste dem - ellers kan du ende med at optimere dit website til noget helt forkert (sker meget ofte)

De helt brede søgeord som f.eks. FISK, er der knap så købsmotiverede brugere på(afhænger dog utroligt meget af ordet), men der ofte meget trafik og høj konkurrence, så det er ofte "overkill" at gå efter dem.


17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det lyder som om, at det bedste valg for mig vil være EXACT. Tak igen. :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)