Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er det spam?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Den tror jeg ikke holder - men jeg er ikke ekspert. Skulle en sælger af plastposer kunne sende mails ud til alle butikker, hvor han påpeger, at deres plastposer virker lidt for tynde og farven sender et forkert signal - og billedet på posen kunne ændres og give mersalg - uden at skrive at han er plastposefabrikant - og derefter, hvis han bliver ringet op, fortælle, at han skam også lige har løsningen på de tynde plastposer. 

vh 

... og billedet på posen kunne ændres og give mersalg ...

Hvis der kommer løsninger, som det du skriver der, må man også antage at der er tale om et forsøg på afsætningen af en vare, specielt hvis signaturen viser at vedkommende har en uddannelse indenfor feltet. Derfor må det betegnes som branding af en selv, og det er rigtig nok IKKE lovligt.

Mads Madsen

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Cookie:

Den tror jeg ikke holder - men jeg er ikke ekspert. Skulle en sælger af plastposer kunne sende mails ud til alle butikker, hvor han påpeger, at deres plastposer virker lidt for tynde og farven sender et forkert signal - og billedet på posen kunne ændres og give mersalg - uden at skrive at han er plastposefabrikant - og derefter, hvis han bliver ringet op, fortælle, at han skam også lige har løsningen på de tynde plastposer. 

vh 

... og billedet på posen kunne ændres og give mersalg ...

Hvis der kommer løsninger, som det du skriver der, må man også antage at der er tale om et forsøg på afsætningen af en vare, specielt hvis signaturen viser at vedkommende har en uddannelse indenfor feltet. Derfor må det betegnes som branding af en selv, og det er rigtig nok IKKE lovligt.

Var det ikke hvad du skrev var lovligt jf. din fortolkning? 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:

Når der i lovgivningen står at det er forbudt med "henblik på afsætning af vare blah blah" så gælder det også i fremtiden. Ligeledes er det ikke tilladt for erhvervsdrivene at få privatpersoner til at udsende spam, hvis de belønnes. Og som ejer af virksomheden kan man vidst rimelig snakke om at du belønnes. Den vil med 100% garanti blive dømt for overtrædelse af markedsføringsloven §6 stk. 1

Tilføjelse: Det er heller ikke tilladt at sende mails, med branding effekt. Og en sådan mail som du beskriver med undertegnelse af profession vil i en senere vurdering samholdt med overstående klart være dækket under lovgivningen. 

Umiddelbart har jeg svært ved at finde den fortolkning i markedsføringsloven, der kan argumenteres for at den første email slet ikke er med henblik på salg overhovedet. Og derfor ikke er et brud på §6 stk. 1. Der står intet omkring fremtiden.
Det er korrekt at man ikke må sendes branding e-mails, med logo og virksomhedensnavn. Men éns eget navn og uddannelse, kan og vil aldrig være underlagt markedsføringsloven.

Mads Madsen

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:

Mads Madsen:

... og billedet på posen kunne ændres og give mersalg ...

Hvis der kommer løsninger, som det du skriver der, må man også antage at der er tale om et forsøg på afsætningen af en vare, specielt hvis signaturen viser at vedkommende har en uddannelse indenfor feltet. Derfor må det betegnes som branding af en selv, og det er rigtig nok IKKE lovligt.

Var det ikke hvad du skrev var lovligt jf. din fortolkning? 

Umiddelbart nej, jeg skrev personlige meninger omkring mangler.

Mads Madsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Mark:

Mads Madsen:

... og billedet på posen kunne ændres og give mersalg ...

Hvis der kommer løsninger, som det du skriver der, må man også antage at der er tale om et forsøg på afsætningen af en vare, specielt hvis signaturen viser at vedkommende har en uddannelse indenfor feltet. Derfor må det betegnes som branding af en selv, og det er rigtig nok IKKE lovligt.

Var det ikke hvad du skrev var lovligt jf. din fortolkning? 

Umiddelbart nej, jeg skrev personlige meninger omkring mangler.

Kære alle butikker - med denne email vil jeg give jer min helt personlige mening om jeres plastposer. De virker lidt tynde og farven kunne forbedres meget, ligesom der faktisk er mulighed for at bringe gode budskaber ud med poserne

Venlige hilsner - Jørgen Nielsen - helt privat person

OG SÅ HVIS DE RINGER (og måske er ret sure) sige at man kender en (som er en selv eller ens bror) der kan løse alle plastposeproblemer så man vil gerne sende dem en email.

Jeg tror ikke den holder

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Mark:

Mads Madsen:

... og billedet på posen kunne ændres og give mersalg ...

Hvis der kommer løsninger, som det du skriver der, må man også antage at der er tale om et forsøg på afsætningen af en vare, specielt hvis signaturen viser at vedkommende har en uddannelse indenfor feltet. Derfor må det betegnes som branding af en selv, og det er rigtig nok IKKE lovligt.

Var det ikke hvad du skrev var lovligt jf. din fortolkning? 

Umiddelbart nej, jeg skrev personlige meninger omkring mangler.

Mads, ligemeget hvordan du drejer og vender det, så kan du ikke tale udenom, at din grund til at sende den første email, er at få skabt et kontakt, som du senere hen (dybt inde i dig selv, godt skjult så ingen kan beskylde dig for at spamme, håber på) kan anvendes erhvervsmæssigt.

Hvorfor ellers sende den første email til personen. Af ren godhed? :)

Om du brander dig personligt eller din virksomhed betyder ikke så meget. I sidste ende er det for at få etableret en kontakt som senere hen kan konverteres til en værdi. Den form for værdi du får ud af det, om det så er penge, goodwill eller noget helt tredje, er ligegyldigt.

Det er stadig ikke tilladt. :)

Kommer snart...

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle butikker - med denne email vil jeg give jer min helt personlige mening om jeres plastposer. De virker lidt tynde og farven kunne forbedres meget, ligesom der faktisk er mulighed for at bringe gode budskaber ud med poserne

Venlige hilsner - Jørgen Nielsen - helt privat person

OG SÅ HVIS DE RINGER (og måske er ret sure) sige at man kender en (som er en selv eller ens bror) der kan løse alle plastposeproblemer så man vil gerne sende dem en email.

Jeg tror ikke den holder

For det første, den mail du beskriver der er automatiseret, og vil aldrig i sidste ende give ét svar fra sig. For det andet er det tydeligt du ønsker at opnå noget med mailen. For det trejde, det lyder til du er opsat omkring tanken af sælge, og ikke at hjælpe, det er her fejlen sker.

F.eks. én hypotetisk email til Bilka, for at blive i dit plastpose eksempel.

Kære Bilka,

jeres poser har det med at være løse i ophænget når jeg fylder posen til randen, har I overvejet om I kunne gøre posen mere robust så det føles mere sikkert at transporter mine varer?

--

Mvh

Mads Madsen

BA i produktion

Hvis du kan pege overstående tekst til ordlydende "...med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser..." fra §6 stk. 1, så skal du godt nok være gennemgående kreativ. :-)

Mads Madsen

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

diCEPT ApS:

Mads, ligemeget hvordan du drejer og vender det, så kan du ikke tale udenom, at din grund til at sende den første email, er at få skabt et kontakt, som du senere hen (dybt inde i dig selv, godt skjult så ingen kan beskylde dig for at spamme, håber på) kan anvendes erhvervsmæssigt.

Hvorfor ellers sende den første email til personen. Af ren godhed? :)

Det er korrekt at lige meget hvordan man vender og drejer den, så kan ingen, end ikke mig selv, snakke uden om, at jeg ønsker at gøre opmærksom på mig selv og min problemstilling. Men lad mig vende den, hvorfor tager man nogensinde kontakt til nogen helst? Er her ikke snakke om ét selvrealiseringsbehov og/eller ét overlevelsebehov? Begge er med henblik på værdiskabelse for én selv, og for at skabe værdi for én selv, kræver det værdiskabelse hos andre. Det er sådan flokdyr har overlevet i tusinde år. :-)

Så ja, det er da af ren og skær godhed at man gør opmærksom på fejl og mangler, og jeg har gjort det rigtig tit, og hvis jeg så får spørgsmålet om jeg kunne gøre det bedre, så siger jeg da ja. Det er der intet forkert i, og jeg håber da du gør det samme for dine kunder og potentielle kunder. :-)

diCEPT ApS:

Om du brander dig personligt eller din virksomhed betyder ikke så meget. I sidste ende er det for at få etableret en kontakt som senere hen kan konverteres til en værdi. Den form for værdi du får ud af det, om det så er penge, goodwill eller noget helt tredje, er ligegyldigt.

Det er stadig ikke tilladt. :)

Både og, det er korrekt at kontakten måske senerehen kan blive konverteret til penge, men den skulle da gerne uanset indhold, være værdiskabende på den ene eller anden måde, ellers er feedback ubrugelig.

Jeg ved ikke om det er fordi folk har "Sælg! Sælg! Sælg!" i baghovedet hele tiden, det er jo ikke det Det i sidste ende handler om, det er, som du også skriver, værdi det handler om. Og værdi er langt fra kun "formuegoder" som §6 stk. 1 snakker om.

Mads Madsen

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:

Når der i lovgivningen står at det er forbudt med "henblik på afsætning af vare blah blah" så gælder det også i fremtiden. Ligeledes er det ikke tilladt for erhvervsdrivene at få privatpersoner til at udsende spam, hvis de belønnes. Og som ejer af virksomheden kan man vidst rimelig snakke om at du belønnes. Den vil med 100% garanti blive dømt for overtrædelse af markedsføringsloven §6 stk. 1

Tilføjelse: Det er heller ikke tilladt at sende mails, med branding effekt. Og en sådan mail som du beskriver med undertegnelse af profession vil i en senere vurdering samholdt med overstående klart være dækket under lovgivningen. 

Mads Madsen:
Umiddelbart har jeg svært ved at finde den fortolkning i markedsføringsloven, der kan argumenteres for at den første email slet ikke er med henblik på salg overhovedet. Og derfor ikke er et brud på §6 stk. 1. Der står intet omkring fremtiden.
Du forsøger at finde huller, som ikke eksistere.
Når der står at man ikke må sende mails med henblik på afsætning af vare, så gælder det SELVFØLGELIG også med henblik på salg i fremtiden. Man kan jo ikke indskrive alting i lovgivningen, det der svare til at sige at loven ikke gælder dig, fordi du ikke sælger "vare" men hyrdehunde-sæbe. 
Mads Madsen:
Det er korrekt at man ikke må sendes branding e-mails, med logo og virksomhedensnavn. Men éns eget navn og uddannelse, kan og vil aldrig være underlagt markedsføringsloven.

Hvis du som privatperson sender en mail, så nej, så er du ikke underlagt markedsføringsloven. Men det er forbrugerombudmandens mening at erhvervsdrivene ikke må få privatpersoner til at sende reklamemails, for at omgå lovgivningen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Kære Bilka,

jeres poser har det med at være løse i ophænget når jeg fylder posen til randen, har I overvejet om I kunne gøre posen mere robust så det føles mere sikkert at transporter mine varer?

--

Mvh

Mads Madsen

BA i produktion

Hvis du kan pege overstående tekst til ordlydende "...med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser..." fra §6 stk. 1, så skal du godt nok være gennemgående kreativ. :-)

Hvis den venlige mail kom fra en - eller var forbundet med en. der siden viste sig at ville sælge plastposer, så ville jeg som Bilka mand med ansvar for plastposer helt bestemt kunne anmelde for spam - uanset det personlige indhold. Jeg ville faktisk nok ikke gide spam anmelde hvis mailen kom fra en der ærligt ville sælge mig en plastpose - men hvis jeg følte de gjorde mig til grin, ved at de prøvede at lade som om - og dermed spilde min kostbare tid yderligere, så ville de få hele armen med spam anmeldelse - og jeg ville få ret er jeg overbevist om

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)