En god tommelfingerregel for slogan er at jo mindre kendt dit brand er, jo mere er det nødvendigt at forklare hvad du laver.
Derudover bør du overveje hvem din målgruppe er. Du nævner selv, at du har en del ældre kunder. Hvis det er din primære målgruppe, så giver et slogan som "Hvis du selv har for meget at lave" måske ikke så meget mening (er ældre ikke netop de mennesker med allermest fritid?).
Hvis jeg skal være lidt krakilsk, så forstår jeg ikke helt "Alt i træ, hus og have". Betyder det at du sælger ting til træ, hus og have, eller at du selv udfører arbejde inden for træ, hus og have?
Jeg mener det er Viaplay der har et slogan der lyder noget i retning af "TV, film og sport. Online." - Det er ikke højtflyvende eller røvballe-rimende, men du er helt sikkert ikke i tvivl om hvad Viaplay leverer.
Håber, du kan bruge ovenstående til noget :) Sig til, hvis du har spørgsmål.