Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Invester i ejendommme ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Fra  Søgende Iværksætter Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg går og kigger på nogle forskellige ejendomme.

Jeg har ikke før investeret i den slags, men interessen er der.

Det drejer sig om en ejendom i Århus Centrum som er udlejet på kontrakt de næste 10 år.

Den årlige lejeindtægt er 2.400.000 kr. og er 7,5% af købssummen.

Jeg er overbevist om, at jeg som enkelt person ikke kan stifte et lån på 32.000.000 kr.

Men til dette har jeg følgende spørgsmål:

Udover at købe ejendommen. skal jeg så også fungerer som "Vicevært".

Hvis jeg lynhurtigt går ind og beregner et lån på 32 mio. så skulle jeg kunne slippe med 250.000 kr i afdrag pr. år.

(Kan det virkelig passe at jeg vil have 2.400.000 - 250.000 = Rest til vedligehold og overskud

Det lyder helt vildt.

Vil det være nemmere at blive godkendt til 32 mio hvis jeg opretter XX Invest ApS eller i AS form.

Jeg håber der sidder nogen derude som beskæftiger sig med lignende :-)

Vh. Martin

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det er ikke korrekt udregnet, afdraget pr. år vil være meget større end det du angiver. Hvis du tager 250.000 pr. år og ganger med 30 år bliver det kun 7.500.000,00 kroner.

Hvis du ikke kan låne pengene som privatperson vil du heller ikke kunne låne dem i et nyoprettet selskab. Og i et selskab vil du også blive bedt om at hæfte for lånet personligt.

Mvh Brian / Xpress Tryk ApS

Fra Århus
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Fra  Søgende Iværksætter Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian :-)

Tak for dit svar.

Mit udgangspunkt var et lån på 20 år med rentetilpasning.

Pt. 3,1% ÅOP

(32.000.000/100*3,1)= 992.000 ( Nu kan jeg godt se hvad du mente ;-) )

Investerer du selv i ejendomme ?

Venlig hilsen

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det gør jeg ikke og jeg tror heller aldrig jeg kommer til det. Ikke at jeg tror det er en dårlig forretning, det er bare ikke lige der jeg føler mig hjemme.

Skulle jeg investere i andet end vores egne firmaer ville det blive i iværksættere med gode ideer og stort drive.

 

Mvh Brian / Xpress Tryk ApS

Fra Århus
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Fra  Søgende Iværksætter Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen :-)

Har du givet dig i kast med lån i en str af 30 mio.

Eftersom det er i en ejendom kan de vel tage pant i den ? så synes jeg selv ikke det virker så urealistisk 

Vh.  

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det har jeg ikke, det var bare taget ud fra et alm. privatlån. Det er dog muligt du ikke kan belåne en investering over 30 år, men det har jeg ikke den store forstand på, så det er et rent gæt.

Banken kigger på om de mener det er en realistisk forretning og på om din økonomi står mål med investeringen mere end de kigger på det med pant. For ved en tvangsauktion med efterfølgende salg er der igen garanti for at de får i nærheden af den reelle værdi tilbage igen.

Så mit gæt er at du selv skal have en pæn del af pengene og en økonomi langt over gennemsnittet for at de overhovedet vil begynde at overveje om de synes det er en god idé.

Mvh Brian / Xpress Tryk ApS

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Boing jeg læste din tekst som om jeg havde givet mig i kast med lån over 30 år ikke 30 mio.

Nej, selvom jeg har haft optaget nogle pænt store lån så har det aldrig været i nærheden af 30 mio.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig beregning på et lån på 32 Mio er vanskelig, da en del jo kan være kreditforeningslån ville jeg gå ud fra.

Ellers er den simple metode - lad os sætte renten til 5% i snit over perioden, blanding kreditforening i hovedsagen, prioritetslån i øvrigt - billigere for du det ikke

Så tager vi de 32 mio og deler med 2 for de har 0 det sidste år og 32 mio det første år = 16 Mio * rente % = 800.000 i snit per år og afdrag - 30 år?? for 32 mio = 1.006.000 ca og dermed skal du financiere knapt 2 mio om året - men iøvrigt financieres ejendomme af den størrelse ikke sådan, så det er bare for sjov beregning

Nå - du kan ikke få lånet i alle fald, med mindre de 32 mio er langt mindre end en kreditforeningsvurdering - husker ikke om det er stadigt er 60% max for udlejningsejendomme men i alle fald max 80% - så ejendommen skal mindst kreditforeningsvurderes til 40 mio - så desværre - den går nok ikke uden du har en del egne mio i lommen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Uden at jeg skal gøre mig klog på investering i ejendomme, så synes jeg det virker lidt som en stor mundfuld. Du har ikke erfaring på området, og så at skulle begive sig ud i et lån på 30 mio. er nok ikke det smarteste, ej heller realistisk. Hvad med at investere i en mindre ejendom med x antal lejligheder, for et par mio. eller deromkring. Så kan du vise banken at du kan tjene penge, og det er en god investering - og derfra udbygge det til at opkøbe nogle flere udlejningsejendomme.

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Fra Århus
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 14
Fra  Søgende Iværksætter Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads. Tak for dit indlæg.

Jeg kunne naturligvis også starte i den mindre afdeling.

Men ifht. overskud kræver det jo ikke så mange procent i overskud med store investeringer før der er penge i hus til drift, aflønning osv.

Jeg vil helst undgå privatlejere. Det er derfor jeg har kigget på erhverv. Men det er naturligvis også altid dyrere.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)