Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uvildig SEO information

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Står lidt i en kattepine. Mangler noget uvildig information omkring SEO. Mit indtryk er at SEO folk er nutiden "pizzabagere". Det virker som om det er noget mange har kastet sig over grundet lave opstartsomkostninger, og fordi alle kan lære at lave "en form for SEO" på meget kort tid.

Det jeg søger er noget uvildig information omkring effekten af grundig SEO. Kun 2-3% af vores omsætning kommer fra nettet, vi bruger 2000 månedligt på Addwords.

For mig er det en uoverskuelig jungle, hvor det virker som om der er mange plattenslagere, og jeg har simpelthen ikke tid til at sortere i al den information.

Hvor finder jeg grundig statistik/materiale omkring SEO + Addwords effekt kontra pris? Mange vil sikkert sige "At der er for mange faktorer der spiller ind". Men ville virkelig værdsætte hvis nogen ville gøre et forsøg på guide en ikke SEO ekspert i en retning hvor man kan finde relevant information?

Johannes

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes, PAD ApS:
Hvor finder jeg grundig statistik/materiale omkring SEO + Addwords effekt kontra pris?

Det tror jeg ikke du finder nogen steder på SEO´en i hvert fald. Jeg har i hvert fald aldrig set det og for at kunne lave det kræver det jo en masse SEO´er udleverer priser og resultater, som så skal dobbelttjekkes. Den slags informationer tror jeg de færreste bare giver ud.

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, det kan være svært at finde noget gyldigt materiale i den form. Effekten af et øget fokus på SEO afhænger meget af din nuværende performance, konkurrence og branche.

For mange virksomheder vil der helt sikkert være gevinst. Jeg har lavet website SEO og SEM for en kunde, hvis andel af salg via organisk trafik lå på 20 %. Efter en række webanalyser og forskellige content-optimeringer ligger det nu på 70 % - ikke fordi andelene som sådan har ændret sig, men fordi virksomheden nu bliver fundet på en længere række søgeord.

Jeg har til gengæld en anden kunde, som har langt flere konkurrenter. De producerer selv deres produkter og har mange (online)-forhandlere. Her har det været vanskeligere at skabe en ligeså stor SEO-effekt, primært pga., at de netop har mange konkurrenter på de samme produkter.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Så i virkeligheden køber man en lottokupon?

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på, hvilken leverandør, du vælger. Der er firmaer, som kun tilbyder faste "pakker" til bestemte priser, mens andre tilbyder dig at købe et antal timer.

Personligt laver jeg altid selv en indledende webanalyse af nuværende performance og konkurrence, inden jeg giver et bud på, hvad jeg kan levere. Og har også lavet performance-baserede aftaler, så kunden kun betaler for den dokumenterede mer-effekt.

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Man finder i hvert tilfælde ikke svaret på Amino, eller en hjælp til at finde de gode SEO virksomheder, her er alle dem selv nærmeste (på SEO området, men du kan og få helt sikkert en masse tilbud i private beskeder nu og et stykke tid frem, de er lige så irriterede som tilbudsaviser, men også umulige at slippe for når man spørger herinde.)

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Johannes, PAD ApS:

Så i virkeligheden køber man en lottokupon?

Ja, hvis ikke man kan afse tid til at tjekke et marked før man køber en kompliceret ydelse, med mange amatør-eksperter, og man køber alligevel, så svarer det til at købe en lottokupon.

Sådan er det i øvrigt ikke kun i SEO-branchen, men i alle mulige andre brancher. Hvis ikke man kan afse tid til at tjekke referencer, få anbefalnger osv, så skal man nok vente med at købe til man har tid.

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil dog komme med en enkel kommentar til denne tråd, hvis du søger efter i "gamle" tråde bliver Thomas Frost konstant trukken frem som en rigtig SEO mand, så det var måske værd at gå efter ham, jeg kender ikke ham man har læst mange tråde hvor han efter sigende skulle være rigtig god.

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt klart også mit indtryk. Skal nok søge informationen et andet sted.

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt kan jeg godt se på dit website, at du nok ikke får mange salg via organisk trafik. Du kan jo selv begynde at arbejde med den helt grundlæggende del af SEO på dit site. F.eks.:

* Have <h1>-overskrifter og beskrivelser på dine kategorisider, hvor relevante søgeord indgår
* Bruge relevante ord som "Vinterhandsker" i dine overskrifter på produktsiderne i stedet for blot "Oksehud luksus m. foer"
* Gennemgå dine <title> tags for det samme. Din title på oksehudshandsken er "ArbejdshandskerPad-Handsker.dk" - det tror jeg ikke mange søger på for at finde netop den type produkt

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)