Er det ok man besøger dem 1 gang om måned. Man er vel nød til besøg dem tit for ike de går over til en anden levandøre ? |
Afhænger det ikke lidt af, om du sælger frisørstole eller sakse?
Er det ok man besøger dem 1 gang om måned. Man er vel nød til besøg dem tit for ike de går over til en anden levandøre ? |
Afhænger det ikke lidt af, om du sælger frisørstole eller sakse? |
|
Jeg tror der ville være lidt flere bud på en god salgstaktik hvis du skrev lidt mere om din nuværende indsats. |
Sakse er et nærmest umuligt marked at komme ind på, da de fleste frisører har præferencer for et bestemt mærke. Og det er sjældent et billigt et af slagsen, men et hvor kvaliteten er helt i top... Du skal huske på, at sakse er deres værkstøj, som de bruger dag ud og dag ind, og derfor må den ik påfører skader eller ømme punkter på fingrene... Jeg ved, at en kvalitetssaks kan holde i minimum 25 år, så at besøge dem 1 gang om måneden, det får du næppe meget ud af, andet end at de bliver irriteret og aldrig gider handle med dig... Så set ud fra saksens livs cyklus, så skal du nok besøge dem en gang hvert 10. år eller noget i den stil, med mindre du har andre produkter i porteføljen... |
Billige designer Solbriller hos Customfit.eu
Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...
Men venter med de store ting, såsom stile, spejle |
Siger de nej så gå videre til anden og kom igen efter 1 år jeg har haft det samme skide inkassofirma (Hornskov og vindberg inkasso) til at ringe flere gange indenfor kort tid og det var pisse irriterende. Dem kan jeg nu kun fråråde alle at bruge og det er mit netværk ikke i tvivl om nu ;) Så siger nogen nej så gå videre til næste med et smil :) |
Der er allerede ikke så store profit, hvis man sælger lidt farve og børster og mam bruger tid og benzin :) Måske er det passende besøg dem som siger nej efter 2 mdr |
Det er jo næppe frisørens problem. Hvis du ikke kan overtale dem til at købe dine produkter, hvorfor i al verden tror du så at du kan overtale dem 2 måneder efter? Min kone er frisør og har været selvstændig i 14 år. Du ville end ikke blive lukket ind hvis du først er blevet bedt om at gå ved at hun siger "nej tak". Frisører får RIGTIG mange besøg af div. sælgere af ETABLERET firmaer. De handler rigtig meget med de samme firmaer, og hvorfor skulle de dog bruge tid på en irriterende sælger i stedet for at klippe og drive deres forretning? Hvis du endelig skal have foden indenfor hos en frisør så skal der en hel del til: 1) Du undgår ikke at aflevere vareprøver. Skal frisøren tage nye varer ind så skal de testes først, og det er normalt at der gives vareprøver 2) Repræsenterer du et stort internationalt mærke som er godt kendt i udlandet, men ikke i DK så har du måske en chance. 3) Er din indfaldsvinkel stærke priser, så virker et salgsbrev nok. Prøv at finde ud af hvorfor frisøren sagde nej 1. gang du besøgte dem. Lær af det og lav et tilbud udfra dette. Dukker du op med de samme produkter igen til de samme priser, så spilder du bare deres tid. MVh Morten |