Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg det, som motiverer mig?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Lykke:
Kan godt se det med motivationen og igen, intet der har givet mig motivation 200 %, som jeg virkelig brænder for. Derfor mine idéer ikke altid bliver ført ud i livet. Det var motiverende da jeg var 15-17 år og havde en webshop med omsætning og mange ordre. Efter den tid er det kun gået ned af, da jeg ikke har opnået succes siden og er snart 20 :)

Tiden går super hurtig og lige pludselig er du 30 år og spiller fifa hele tiden, det eneste der har ændret sig er at du har formentlig et lønslave job og der står 2024 på fifa pakken.

Men at forvente noget giver dig 200% motivation hele tiden er urealistisk, sådan som jeg ser det har du allerede motivation.
Du vil gerne ændre på dit liv, men det kræver at du dedikere dig til at ændre det.

Jeg stod i samme situation for 2 år siden og har prøvet et par projekter i den tid og det tog mig lidt over 1 år at finde det rigtige projekt, så forvent ikke at det kommer med det samme, det samme med din motivation.

Du har et mål, del det op i små etaper og gå efter dem.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Er du ikke motiveret i dit job som økonomielev er det spild af tid for dig- dine kollegaer og chef! Livet er for kort til at gøre ting, som man ikke kan lide. Du skal være ærlig overfor dig selv, om du har en uddannelse du ikke ser nogen mening i, eller ingen uddannelse kan være det samme. Lyt til dig selv først der vil du finde det, som motiverer dig. Ingen her på Amino ved hvad det rigtige for dig er- kun dig selv! 

Mvh

Andreas

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er ret uenig med Andreas.

For det første vil jeg mene at det er de færreste som kan nøjes med at lave det de kan lide. Indimellem er man bare nødt til at bide i det sure æble og gøre ting man ikke gider. Det er måske forskellen på dem der er succesfulde og dem der ikke er. Jo mere lort man er villig til at acceptere, jo større er sandsynligheden for at man vinder på sigt.

For det andet er en uddannelse man ikke ser mening med, bedre end ingen. Det har jeg mærket på egen krop.

Jeg startede min første virksomhed som 22 årig, og måtte lukke efter et par år med et tab på flere hundrede tusinde. Men fordi jeg trods alt havde holdt ud med uddannelse, og trods alt havde noget at kunne vise, fik jeg lynhurtigt et job, og kunne begynde at betale af på min iværksætter gæld.

Da jeg så fik lyst til at flytte til Silicon Valley var de vigtigste papirer immigrationsmyndighederne ville se mine eksamenspapirer. Uden havde jeg aldrig fået opholdstilladelsen.

Mvh Carsten










Tilmeldt 2. Jan 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne give dig ret i meget af det du siger, men det jeg egenlig mente var man hurtigt kan slide sig selv op. Jeg har allerede været nede med stress og udfra det har jeg lært at man ikke skal slide i de ting, som man ikke bryder sig om i en længere periode- det er livet for kort til. Man kunne jo muligvis finde en anden uddannelse der var mere interessant og man brændte mere for. Når en dør lukkes åbnes en ny. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er svær.. Du kunne også prøve at tage til udlandet i noget praktik eller andet type elev uddannelse.. Kunne være det var lidt mere spændende end grå Danmark?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nød til at finde ud af hvad dit mål er før du kan begynde at vælge, og vælge fra!

Jeg kan udmærket godt forstå dine frustrationer, der findes jo heller ikke noget mere demotiverende end ikke, at kunne se meningen i det man laver.

 

Find ud af hvad du vil, og find ud af hvordan dine interesser kan støtte dig i denne proces.   

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er jeg så ret uenig med Carsten Jakobsen ... :)

Jeg kan ikke promovere hvor mange, der p.t. sidder i noget lort, som de acceptere fordi de absolut er nødt til det, men jeg kan fortælle hvorfor de Stadig sidder der.

Tryghed. Eller på udenlandsk Content. Hvilket vil sige de er lige (u)glade.

Til trådopretter vil jeg anbefale at tage et lyn hurtigt shit job med gode penge, rejse rundt til andre steder end lige EU, og få input både personlige og forretningsmæssige den vej.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim, det er ikke helt det jeg mener. Det jeg mener er, at man på vej med målet, indimellem må acceptere at alt ikke er lige spændende. Men det kan være et vigtigt skridt som bringer en frem til målet, måske endda afgørende for om man når målet, og derfor må man bide det i sig får at nå målet.

Mvh Carsten


Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved nøjagtig hvad du mener, Carsten...

Men det er jo ikke lige frem et nyt koncept. Hvor mange sidder ikke i dag og stadig slikker bossens <insert appropriate genitals here> , fordi der kan være et job forude som "key account manager" i stedet for "sælger"? :)

Jeg er så absolut enig med dig i, at det ville være perfekt, hvis gutten ville varetage en egentlig uddannelse så han har noget at falde tilbage på, men det er ikke hans ønske eller motivation i øjeblikket.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Lykke:

Hej amino'er

Har skrevet en del om min projekter, hvad jeg skulle satse på osv. det vil jeg skåne jer for nu! :) Jeg arbejder som økonomielev(37timer) har været her ½ år og det er sgu ikke noget der motivere mig! Fik en mail fra min chef den anden dag, omkring jeg skulle oppe mig og få lavet mine ting til tiden, virkede en dag også sidder jeg igen og ikke har lyst til, at lave det.

Så har sat mig for, at finde ud af hvad der skal til, at motviere mig og kommer dette job aldrig til. Så jeg tænker der er flere muligheder:

1. Finde en anden elevplads, her tænker jeg arbejde hos et rejsebureau eller med indkøb, dog uden rigtigt og vide om det er det rigtige?

2. Starte på noget studie evt. læse en handelsøkonom, som kunne give mig flere muligheder med handel?

3. Finde et deltidjob 15-20 timer, som kan betale mine udgifter evt. relevant for videre søgning inden for rejseliv eller handel. Så kan jeg arbejde med min virksomhed og ofre mere tid på den?

4. Blive hvor jeg er i 1½ år mere og have en uddannelse, som jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal bruge til? Så skal jeg selvfølgelig arbejde noget mere for det, ellers er jeg fyret til den tid, ved ikke om jeg kan tage mig sammen til det.

Jeg elsker at rejse, feste, spille fodbold, handle med varer og har altid "ild i røven" :) Har altid været lidt af en rod i skolen og da jeg startede på HG havde jeg et mål om et snit på over 10 hvilket jeg nået med bl.a. 4x12. Så sætter jeg mig for noget, skal jeg nok nå det og nu er jeg bare i situationen, at jeg ikke har noget mål?

Har du en anden idé lytter jeg gerne? :)

Mvh Lasse

Frit fra leveren, måske du kan bruge det.

1) Motivation kommer ofte først når man har fået fingeren ud og kommet i gang. Tror ikke at du bliver mere motiveret af at ligge på sofaen og glo på x-faktor.

2) Hvis du er påbegyndt på en elevplads, så ville jeg som tiderne er nu, gøre alt for at gøre den færdig. At gøre ting færdige giver dig mere viljestyrke og energi på livet. Men hvorfor er du begyndt på en elevplads hvis du vil være iværksætter?

3) Find dig en personlig mandlig mentor. En som du syntes gør nogle rigtige ting i livet. Det kan godt være det ikke er din far eller onkel, måske de alle er alm. lønslaver og ikke ved hvad der kræves for at være iværksætter.

4) Læs bogen "Den maskuline mand" (Af: David Daida) 10 gange. Og der efter læs flere afsnit hver dag. Det er en bog alle drenge/mænd skulle studere hele livet. No shit - du vil se helt anderledes på alle udfordringer i livet.

5) Du kan selvfølgelig også droppe din elevplads, men gør det kun hvis du har fundet noget andet. Og husk lige at "nissen" som regel følger med.

6) Vælger du at blive, så tag et møde med din chef. Sig til ham 100% som du har det, men at du vælger at blive og vil tage dig sammen. Er det en god chef bliver der altid gjort plads til folk der skal have en ekstra chance.

7) Det kan godt være du har været anti-mand alt for længe og har brændt dine broer over for din chet. Og så er det op ad bakke de næste mange månder for at vinde tillid. Men i så fald så spil spillet fuldt ud. Nyd hver morgen du kommer på arbejde at du er nederst i hierarkiet, at du skal genvinde den tabte tillid. Og nyd uge for uge at du kan overraske din chef med at være foran lidt efter lidt. 

Held og lykke!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)