Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af CMS til forening med 500 medlemmer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil spørge jer til råds om, hvilket CMS jeg skal foreslå en bestyrelse.

Har læst en del tråde om valg af CMS på amino, men ender op med ikke at være klogere. Det skyldes bl.a. at valget af CMS afhænger af... behovet!

Derfor: En forening med 500 medlemmer (stigende) har en eksisterende hjemmeside, der fungerer som visitkort. Siden er hosted med CMS, og supporten er hurtig, men ikke specielt brugervenlig for begyndere. Har ikke fundet et eneste forum på dansk om dette CMS. Jeg fandt et forum, men i England, og der kræves betaling! Jeg har forlængst opgivet at lave scripts på siden. Hjemmesiden har info af generel karakter, men der er også megen fagteknisk tekst. På Kontakt os-siden er der en formular, som sender data fra brugeren pr email til modtageren. Ingen database.

Foreningen har brug for login til medlemmerne - altså en database. Der er ingen webshop, og der kommer næppe en webshop. Besøgstallet er stigende (pt. 5000-7000 besøg pr. måned). Foreningen har relativt få økonomiske midler. Den nuværende hosting og CMS betales som licens/abonnement.

Foreningens medlemmer og bestyrelse er ikke it-kyndige. Jeg er webmaster og kan php. Det er dog god forretningspolitik at sørge for stand-ins, og for at foreningen ikke bliver afhængig af mig. Derfor er det ikke smart, hvis jeg kaster mig ud i mit eget hjemmebryggede login-system, som kun jeg kan finde ud af.

Spørgsmål:
Vil WordPress være det mest egnede?
Eller skal jeg foreslå bestyrelsen Drupal, Joomla, Umbraco eller hvad?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poul Madsen:
Vil WordPress, Drupal, Joomla, Umbraco eller hvad være det mest egnede?

Ja.. det vil det :)

Dvs uanset hvad du vælger så vil det være egnet til det du skal bruge det til. Uanset hvem du spøger så vil de anbefale det system de kender bedst til så valget er faktisk dit alene.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:
Vil WordPress være det mest egnede?

Du vil uden tvivl kunne komme rigtigt rigtig langt med en wordpress. 

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Køge
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Beruf Digital Sans Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilslutter mig de to andre svar. Valget er dit, men jeg ville også anbefale Wordpress (for det er det jeg arbejder i til dagligt Smile )

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se på WebsiteBaker. Det kan absolut ikke alt, men det er NEMT at gå til for ikke kyndige.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Til foreninger hvor der er behov for flere brugergrupper med forskellige rettigheder, forum m.m. vil jeg af erfaring helt klart anbefale at benytte Drupal 7.

Med Drupal 7 kan løsningen lang bedre tilpasses foreningens behov. Med et standard webdesign fra f.eks. themeforest.net, som udbygges med de ønskede funktioner, koster det typisk mellem 5.000 og 10.000 kr. for en samlet løsning hos mig. Så det behøver ikke være dyrt.

Jeg yder iøvrigt telefonsupport på løsningen.

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville vælge Joomla, det bruger jeg selv og det kan læres at bruge ret hurtigt. Der er flere 1000 moduler og templates så i får en unik hjemmeside.

Det er nemt at arbejde med og der er altid hjælp at hente på nettet, da mange bruger Joomla.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for jeres svar.

Kan se, at valget ikke bliver let, men det bliver MIT, som Niels og Henrik siger. 

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

Det system du skal bruge er det system du selv føler dig hjemme i.

Alle de CMS du har nævnt kan med nemhed klare opgaven.

Hvis jeg skal komme med min personlige mening"Det skal jeg jo ellers skrev jeg ikke", så ville jeg vælge Joomla. 

Det er igen for i det system er jeg stærkest.

Jeg håber du får den løsning du ønsker dig og du er bedst på.

I sidste ende er det den bedste løsning både for dig og foreningen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)