Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skatteproblematik i.f.m. overdragelse af enkeltmandsvirksomhed

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

AJ:
Men risikoen for udlæg i ejendele, tvangssalg af lejlighed, personlig konkurs (og hvad man nu ellers kan forestille sig) er for uoverskuelig for mig, når jeg samtidigt står midt på broen mellem sygemelding og en tilbagevenden til arbejdslivet (hvad det så end ender med at betyde).

Den risiko består om du har virksomhed eller ej.

Det er dybt frustrende at læse dine indlæg. Enten så er du en mega sortseer i forhold til hvad SKAT fortæller dig eller også er SKAT mega meget på gale veje.

Få skat til at fortælle dig hvor det står at en virksomhed skal afdrage på max 12 måneder. Få nogle paragraffer på banen og husk at du kan klage over en sådan afgørelse.

Ærgerligt at det er ferietid og hvis varslet havde været lidt bedre ville jeg gerne have tilbudt mig som besidder.

Nedenstående er fra SKAT's juridiske Vejledning:

"En afdragsordning kan som hovedregel kun indgås for maksimalt 12 måneder ad gangen. RIM kan forlænge afdragsordningen efter en revurdering/genforhandling af aftalen. Revurderingen kan fx medføre:

  • Afdragsordningen fortsætter på samme vilkår
  • Forhøjelse af afdrag
  • Nedsættelse af afdrag."

Kæmp for dine rettigheder.

Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig opfølgning til de der måtte have interesse i at høre om det videre forløb

- Skat gjorde udlæg i alt hvad der stod på samtlige konti (minus 5000.-)

- Har gjort udlæg i min bil (som er den jeg lever af)

- Var helt ligeglad med at nogle af pengene jeg havde stående var udlæg overført fra et firma jeg arbejder for

- Var ligeglad med en tandlægeregning på 37.000.-

- Var ligeglad med samtlige restancer jeg måtte have privat såvel som i firmaregi.

- Afventer at tilbagemelding fra mig på, hvordan den sidste del kan betales

Jeg siger ikke at det er synd for mig og skal heller ikke gøre mig til dommer over, om det er fair eller ej. Men det føles unægteligt som om, at man får skåret vingerne af og at det så stadig forventes at man kan flyve i samme sekund man sparkes ud af reden  ....og det ser ud til at "straffen" for at starte op og forsøge at rejse sig efter 2 års sygdom, er at blive sat helt og aldeles skammat - i første omgang overfor Skat  ...men som følge af det også overfor kreditforeningen og bank. Spændende dag i mit

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo en barsk tur at skulle igennem. Jeg forstod ikke OM du lukkede dit CVR eller ej inden udlægsforretningen?

I alle fald, at de gør udlæg er jo som ventet og de tager ikke hensyn til at du har andre kreditorer eller om det er udlæg du har modtaget eller andet, for skat ligger altid forrest i disse sammenhæng.

Du må videre ud fra de forudsætninger du nu har, og første råd, som jeg godt ved er SVÆRT er jo at få noget arbejde og alternativt at se, om din økonomi nu samlet for familien ligger til at du kan få kontanthjælp - men du må ud og søge, også selv om du har mest lyst til at trække dynen op over hovedet, også søge jobs der ligger på "dumme" tider, for de er ofte lettere at finde, og så har du jo fri om dagen til gengæld. Det er en kliché, men op op hesten

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

AJ:
om det er fair eller ej

Om det er fair eller ej skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Men jeg forstår ikke hvorfor du ikke sørget for professionel hjælp til at takle skat. Professionel hjælp ville ikke have hindret udlæg i bil mv.

Det oplagte ville jo være at klage over fogedforretningen. Har fogeden sikret dig at dit månedlige rådighedsbeløb er 5.740 kr og herunder om der er afsat penge til rimelige faste udgifter? Herunder få dokumenteret at en del af de penge, som der er gjort udlæg i reelt ikke er penge, som tilhører dig, men en arbejdsgiver.

Havde du forberedt dig og lagt budgetter for digselv og dit firma? Hvorfor har du ikke brugt den mulighed som jeg nævnte for dig med at søge om afdragsordning. Det er ikke fogeden men den centrale restance inddrivelsesmyndighed, der står for dette?? Har du intet forberedt - ja så kører systement bare derudaf.

Du vil være langt bedre stillet, hvis du møder SKAT på lige vilkår. Derfor søg hjælp hos eksempelvis Advokatvagten....

/Henrik

 

Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg var af den opfattelse fra tlf-samtalen med Skat, at jeg kunne lave selve nedlukningen som en del af samtalen. Men det var en noget mere konfrontativ og aggressiv stil jeg blev mødt med da de troppede op. Så jeg bibeholdte CVR-nummeret (bl.a. også fordi der var problemer med at nedlukke via nettet grundet karambolage med mit tidligere CVR.

Så selv om det var en ubehagelig oplevelse tror jeg alligevel at jeg er bedst stillet med, at beholde muligheden for at drive erhverv. Det giver jo trods alt nogle andre strenge at spille på, om end det er nogle meget korte strenge  ...men du har ret i at det jo er op på hesten igen og selv om det ikke lige er positiv energi der driver ned af væggene i dag, så kommer der jo en ny dag i morgen :-)  ...og så skal jeg jo huske mig selv på, at jeg ikke har TABT pengene - men at jeg har svaret skyld som før eller siden skulle indfries uanset hvad.

Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Stort set alt hvad jeg fremførte blev fejet af banen med arrogance totalt fravær af forståelse eller empati. Det er jo heller ikke deres opgave, men ting kan gøres på mange måder  ... og jeg havde mere en nok at gøre med at holde sindet i ro.

Men jeg vælger nu alligevel at indgive en klage fordi jeg synes fortsat der er flere elementer som er urimelige og som dræber langt mere end nogen kan have interesse i. Og jeg har jo fortsat en (nu noget mindre) restance som jeg også skal have afviklet. Så det må blive en dag af gangen og forsøge at holde vrede og uretfærdighedsfølelse indenbords

Hvad angår rådgivning, så var hverken tiden eller mulighederne til ret meget. Det skulle i så fald have været en samlet gennemgang af det hele fredag eftermiddag midt i en vinterferie.

Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ovennævnte svar er respons på Cookie's indlæg (kom til at trykke på lynsvar)

Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

og dernæst svar til Koudahl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

AJ:
Men jeg vælger nu alligevel at indgive en klage fordi jeg synes fortsat der er flere elementer som er urimelige og som dræber langt mere end nogen kan have interesse i.

Nu har du så lidt mere tid, og få nu hjælp fra en med indsigt i skat til den klage. Klager du over ex tandlægeregningen rodet sammen med andet, så virker det ikke, så der skal fokus på at klage over det som kan klages over. Om noget dræber initiativ - ex du ikke fik beholde bilen uden videre, vil de være kolde overfor, de vil max kunne rykkes, hvis de ikke har fulgt de regler som Henrik K har givet dig.

Du kan lave et klageforslag og tage det med ned i den lokale gratis advokatvagt (ring borgerservice i din kommune de kan fortælle dig om det, og du kan også smide forslag her, og se om ex en Henrik K vil komme med evt rettelsesforslag, ud fra hvad man kan forvente skat vil tage hensyn til

Der kan det være godt at vide, hvad skat lader dig ha hver måned når du har fået trukket til dækning af gælden - Henrik angav et beløb (5740 + som min + til nødvendige faste omk), og det skal jo sikkert være korrekt, og være det som du skal ha tilovers

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hatten af for den maade du tackler udfordringen paa! Jeg er ikke sikker paa jeg havde kunne haandtere det paa samme relativt positive maade. 

Op paa hesten igen og hold dig saa vidt muligt fra de sataner hos skat der ikke har nogen viden omkring, eller interesse i at forstaa hvad der driver et samfund.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)