Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave et nyhedssite - Priside, skabeloner osv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vil gerne lave et nyheds site (Dansk), som jeg har lyst til at smide nogle af mine fritidstimer i at få op og kører.

Har også et andet projekt, hvor jeg får hjælp til at opsætte en webshop gennem Petrashop, og syntes det er nogle virkelig lækre skabeloner, så tænkte at man kunne få noget lign omkring et nyhedssite.

Det jeg søger som funktion er sådan set som www.newz.dk. Dvs artikler osv fra de store udenlanske sites omskrevet til dansk med kilde osv. Skal altså:


- Kunne oprette nyheder, helst så nemt som muligt selvfølgelig (Billeder skal nok ligge på egen webhost)

- Kunne gøre sådan at hele nyheden ikke ses på forsiden (Fylder for meget)

- Mulighed for at få sponser/reklamer ind på siden

- Gerne mulighed for at folk kan give kommentare

- Regner ikke med at skulle have en forum del

Findes der noget lign som Petrashop til dette formål ? - Det er ikke noget jeg vil smide en formue efter, og ved ikke hvor nemt der er uden erfaring fx at bruge WordPress.

Er der nogle som har input, evt hvordan/hvem der kan lave det, så jeg kan komme tættere på at føre min ide ud ?

Mvh Henrik Kristensen (Spørg endelig hvis jeg har glemt noget) 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

WordPress er meget nemt og intuitivt at lære. Og så har det sindssygt mange muligheder, så du konstant kan lære noget. Så du vil komme rigtig langt med WordPress imo.

Du kan finde fede temaer til billige penge på Themeforest, bl.a temaet All News - eller også kan du finde et billigt/gratis theme på Woothemes  - der har jeg bl.a. været rigtig glad for Canvas-temaet, som kan ændres og opbygges i utroligt godt. Og så er det nemt at oprette posts (nyheder) og indsætte billeder, reklamer, tabeller osv.

OG der findes et utal af guides på nettet, hvis du nu skulle rende ind i nogle problemer. 

Jeg håber du finder et tema, og et CMS du kan bruge. 

Mvh.

Jacob

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en masse templates til Wordpress her http://www.tripwiremagazine.com/2012/12/wordpress-news-theme.html

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress vil være et rigtig godt system til det! Der findes allerede temaer tilpasset til det formål.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis folk kender en bestemt skabelon der er super lækker er de også velkommen til at smide link - Eller bare andre input af alle typer.

Skal lige have tid til at kigge på WordPres, men med de links i har givet, er jeg sikker på at dette bliver løsningen - Endnu engang mange tak.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)