Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dygtig og energisk programmør til nyt web-projekt

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 03:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens!

Jeg henvender mig herinde, da jeg søger en samarbejdspartner der kunne tænke sig at være en del af et nyt, innovativt og spændende projekt, der kort beskrevet, bliver en hjemmeside der omhandler mode og tøj. Det skal være en web-portal, hvor man som bruger, både har mulighed for salg af brugt modetøj (lidt ligesom de hypede facebook-grupper "SECOND HAND" bare på en mere sikker måde over nettet). + oprette outfits og deltage i et fællesskab af unge mode-interesserede. Og finde et hold af udvalgte bloggere og skribenter der blogger og skriver nyheder om mode.

Kunne det have interesse, er i velkommen til at sende mig en mail på contact@nicholaijensen.com.

Til at starte med, kunne jeg godt tænke mig at samarbejde med én der kunne have interesse i at programmere hjemmesiden, og kunne se det som et sjovt og spændende projekt. Der vil også være rig mulighed for at komme med ideér, inputs og meget mere, da jeg er meget fleksibel og er 100% åben for nye tiltag. :-)

Jeg skal selvfølgelig nok komme med en detaljeret beskrivelse over mail, men skriver det ikke i åbent forum.

Jeg forventer dette af dig:

- Positiv og optimistisk
- Erfaring indenfor hård programmering
- Højt aktivitetsniveau (der skal arbejdes hårdt på projektet og kræver en del tid, da det er meget seriøst.)
- Evt. anden erfaring indenfor markedsføring, administration eller det helt tredje, er meget kærkommen..

Mine kompetencer:
- Flere års erfaring indenfor det grafiske (både digitalt og tryk)
- God erfaring med adobe-programmerne
- Igang med handelsskole-uddannelse
- Erfaring med salg, en smule markedsføring og administration.
- Fleksibel, flink og positivt sind :-)

Derfor er jeg i øjeblikket igang med forretningsplan der beskriver projektet til punkt og prikke.
Som jeg skriver, må samarbejdspartneren gerne have den erfaring jeg måske ikke har, på nogle punkter,
så jeg samtidig kan lære af dig! :-) Jeg glæder mig til at høre fra dig.

Med venlig hilsen,
Nicholai Jensen

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 03:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du glemte det vigtigste overhovedet, nemlig hvilke kompetencer du kommer med. For en samarbejdspartner betyder det meget at du ikke bare kommer med "ide og knofedt".

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 03:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er hermed rettet, tak for det :-)!

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 03:36
Hvor mange stjerner giver du? :

For det (formentligt) tidskrævende programmeringsarbejde vil du betale...[hvad]? For at programmøren ikke skal lave alt arbejdet, vil du selv bidrage til projektet med...[hvad]?

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo ikke penge i projektet til at starte med, derfor søger jeg én der kunne have interesse i at "bygge det op" sammen med mig, og hvis der så kommer indtægter i projektet, vil vedkommende få en procent-del af det selvfølgelig. Og nej jeg snakker ikke 90-10% fordeling, men 50-50% muligvis :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 03:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicholai Jensen:
Og nej jeg snakker ikke 90-10% fordeling, men 50-50% muligvis :)

Jeg synes bestemt du skulle overveje 90-10 % eller 80-20 %, altså til programmøren. Som du har beskrevet projektet skal han komme med langt de skarpeste kompetencer og kommer også til at lægge langt flere udviklingstimer i projektet end dig, så 80-20 eller 90-10 i hans favør er ikke urealistisk.

Husk at din ide ikke er noget værd i sig selv, der er MASSER af ideer derude. Dem der kan udføre ideerne er derimod noget værd, og jeg tror de færreste programmører gider dele 50-50 hvis de bringer langt det meste til bordet.

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, ok :) Det må jeg så have med i overvejelserne.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nicholai Jensen:

Der er jo ikke penge i projektet til at starte med...

Nu er det ikke for at være efter dig (specifikt), men du er i et felt med hård konkurrence fra dine med-Aminoer - da der næsten dagligt er brugere herinde, som leder efter programmører til projekter, hvor pengene også "er små" (eller i mange tilfælde ikke-eksisterende).

Det, du (og alle de andre) faktisk forventer, er at en programmør (som har brugt årevis på at oparbejde de færdigheder, I mangler) skal slippe alt, hvad vedkommende har i hænderne af egne projekter og gå "all in" på dit projekt - et projekt, som i bedste fald bliver en rentabel succes (YES!), men som i de fleste tilfælde (måske helt op til 99% af tilfældene) ender som en fiasko med programmøren, som den store taber (ØV!).

Nicholai Jensen:
.. hvis der så kommer indtægter i projektet, vil vedkommende få en procent-del af det selvfølgelig

Ja, hvis... Men, hvad hvis der ikke kommer indtægter? Det er lige præcis her, at du (og alle de andre) glemmer, at 50% af en fiasko stadigvæk betyder 0,- i kassen for programmøren (hertil kommer udgifter og tabt arbejdsfortjeneste - hvem skal dække det?).

Hvis du var i programmørens sted, ville du så selv finde sådan et projekt tiltalende? Jeg er programmør og har masser af projekter, jeg selv kan gå i krig med. Så for mig kan det kun gå for langsomt med at komme væk fra et projekt, som det du præsenterer her.

Held og lykke med projektet.

Fra Odense
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 68
Fra  Nicholai Jensen Skrevet kl. 04:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var en rigtig god besked der satte tanker i gang, må jeg indrømme.
Men det skal så lige siges, at jeg ikke er ude på at udnytte en evt. samarbejdspartner, og jeg prøver blot at finde én jeg kan bygge det op sammen med,
en der måske kunne være villig til at have et fælles projekt, der forhåbentlig kunne blive en succes en dag, hvor vi så kunne dele lige meget, hver især.

Jeg mener da selv, at jeg kan stå for en del af alt det andet arbejde uden problemer.

Jeg har jo allerede lagt en plan over selve strukturen af hjemmesiden, hvordan den skal bygges op osv.

- Jamen, hvad vil du anbefale mig at gøre? Jeg har ikke en egenkapital som jeg kan punge ud af, til en programmør lige pt.
Og jeg kan heller ikke selv programmere.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan sagtens forstå, at du brænder for din idé og derfor gerne vil have den realiseret. Måske vil det endda lykkes dig (med hårdt arbejde) at finde en partner, som du kan få med på projektet. Det håber jeg oprigtigt vil lykkes for dig.

Men der er rigtig langt fra idé til virkelighed - især, hvis man er afhængig af andres hjælp, fordi man ikke selv kan føre idéen ud i livet alene. Her er virkeligheden ofte den, at man ikke kommer nogen vegne uden at have startkapital til at finansiere opstarten (banklån, opsparing, investor eller lignende).

Én ting er, at du har planlagt hjemmesidens struktur og opbygning. Noget helt andet er, om du (uden kendskab til programmering/webudvikling) faktisk er i stand til at planlægge noget som helst i den retning? - eller, om en programmør vil se helt anderledes på din planlægning og forkaste dit forarbejde.

Det er svært at anbefale dig at gøre andet end - hvis du virkelig tror på idéen - at rejse de nødvendige midler til at realisere projektet. Hvis din idé virkelig er så god, hvad afholder dig så fra f.eks. at forsøge at låne pengene i banken, af familie eller andre steder? - hvis du viser andre, at du (som idéhaver) selv er parat til at løbe en mærkbar risiko, så vil de nok også være lettere at overtale til at gå med i projektet.

En anden mulighed er at sætte en hjemmeside op med Wordpress, som mange benytter. Herefter kan du lære selv at udbygge systemet eller betale andre for tilpasninger undervejs. Det vil blive et langstrakt projekt på den måde, men det er en mulighed.

En sidste tanke herfra: hvis du ikke har mulighed for at låne pengene, kan du evt. forsøge at bytte dig til de nødvendige ydelser. F.eks. grafisk arbejde i bytte for programmeringsarbejde. Hvis du tager udviklingen af projektet i mindre brudstykker, kan det måske lade sig gøre ad den vej - hvis du har viljen til det og ikke giver op undervejs.

God vind herfra. Jeg håber, at det lykkes for dig.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)