Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsejendom - regnskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino eksperter

Jeg har brug for en dygtig revisor til, at rådgive mig i diverse spørgsmål.

Jeg har lige anskaffet mig en udlejningsejendom med 2 lejemål. Ejendommen er en villa i 2 plan, hvor begge etager er lejet ud til 2 forskellige personer.

Begge lejemål er pt udlejede men jeg er ikke lige klar over, hvilken type regnskabsmetode jeg skal vælge.  Såvidt jeg ved, findes der 2 regnskabsmetoder.

Jeg får også brug for hjælp til selvangivelsen, rådgivning omkring fradrag etc samt tilretning af min egen opfundet budget (som formentlig er forkert  :-))

Håber der findes en god revisor med ekspertise i udlejningsejendomme, som vil hjælpe.

Med venlig hilsen

Frank

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes 2 metoder virksomhedsordningen og kapitalafkast, det er nok kapitalafkastordningen du skal bruge da det er den nemmeste, men det skal du først beslutte når du skal skrive din selvangivelse.

Er du tilfreds med dit budget er det jo godt nok, hvis du vil have hjælp må du jo skrive din problemer, så er der helt sikker en der kan hjælpe.

Regnskab det er bare indtægter minus udgifter (grove træk)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:

Der findes 2 metoder virksomhedsordningen og kapitalafkast, det er nok kapitalafkastordningen du skal bruge da det er den nemmeste, men det skal du først beslutte når du skal skrive din selvangivelse.

Er du tilfreds med dit budget er det jo godt nok, hvis du vil have hjælp må du jo skrive din problemer, så er der helt sikker en der kan hjælpe.

Regnskab det er bare indtægter minus udgifter (grove træk)

Jeg er så ikke enig i, at kapitalafkastordningen er det optimale, da kapitalafkastsatsen er meget lav pt., men det afhænger følgelig af finansieringen og rentebyrden på ejendommen samt ikke mindst, indehaverens personlige indkomstforhold.

Tonny

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok godt nokSmile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

frankef:

Hej Amino eksperter

Jeg har brug for en dygtig revisor til, at rådgive mig i diverse spørgsmål.

Jeg har lige anskaffet mig en udlejningsejendom med 2 lejemål. Ejendommen er en villa i 2 plan, hvor begge etager er lejet ud til 2 forskellige personer.

Begge lejemål er pt udlejede men jeg er ikke lige klar over, hvilken type regnskabsmetode jeg skal vælge.  Såvidt jeg ved, findes der 2 regnskabsmetoder.

Jeg får også brug for hjælp til selvangivelsen, rådgivning omkring fradrag etc samt tilretning af min egen opfundet budget (som formentlig er forkert  :-))

Håber der findes en god revisor med ekspertise i udlejningsejendomme, som vil hjælpe.

Med venlig hilsen

Frank

Hej Frank,
Tonny er den eneste revisor der har svaret - tag dog fat i ham.
Stig
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:

Tonny er den eneste revisor der har svaret - tag dog fat i ham.
Stig

og han er god - så det er slet ikke et problem der kun er en her - helt enig med Stig - kontakt Tonny hos erhvervsconsult http://www.erhvervs-consult.dk/  - forudsat han har tid, for dette er vel generelt en årstid hvor revisorer godt kan få tiden til at gå med at slutte afSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Super,

Jeg takker for alle besvarelser og tager fat i Tonny   :-)

Mvh. Frank

Fra Herning
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen.

Jeg kan forstå at der er lidt uenighed i hvilken type regnskabsmetode jeg bør vælge   :-)

Mit budget ser sådan ud. Ved ikke om det er helt hen i vejret ?   Måske nedenstående budget kan afklare om jeg bør vælge Kapital eller Virksomheds metoden.

På forhånd tak.

Personlige indkomst 516.000
Ejendommens vurdering 950.000
Lån i Kreditforening 660.000
Ingen anden lån   
Kreditforening mdr - før skat -2.671
Kreditforening år - før skat -32.052
Kreditforening - renter -7.500
Kreditforening - afdrag -24.552
Bank 0
 
Kreditforening - renter -7.500
Forsikring mm -5.000
Vedligeholdelse -10.000
Diverse (sommerfest, julefrokost mm.) -1.000
Ejendomsskat -6.750
Diverse, Internet, tv -2.500
Renovation -2.050
Forbrug -27.600
-61.400
 
Lejeindtægt brutto incl. forbrug (27.600) 111.600
 
Overskud/underskud 50.200
- Skat ca. 50% -25.100
- Afdrag -24.552
Overskud 548
 
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når ejendommen "hviler" i sig selv, d.v.s. nettooverskudet anvendes til afvikling af gæld, så vil Virksomhedsskatteordningen kunne bruges.

Herved vil nettooverskudet blive beskattet med 25% eller ca. kr. 12.550. Imidlertid skal du formentlig have assistance fra en revisor eller anden regnskabskyndig til en korrekt opgørelse, hvilket følgelig koster et honorar (fradragsberettiget), ligesom bogføringslovens bestemmelser skal overholdes.

Kapitalafkastordningen er formentlig ikke interessant, idet kapitalafkastsatsen for 2012 kun er på 1% og endnu ikke fastsat for 2013. Den bliver sandsynligvis 1 eller 2%, men stadig ikke høj nok til at blive interessant.

Tonny

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)