Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS system til infoside Joomla eller Wordpress?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og skal have udviklet et normalt info website men vil selv udvikle sitet. Mit site skal laves mhp. konsulentydelser og skal indeholde et CMS system. Mit spørgsmål er hvilket system anbefaler i at bruge af open source systemer Joomla eller Wordpress. Siden skal fremstå professionel hvad er minusser og plusser ved Wordpress og Joomla. Hvilket system anbefaler i at udvikle hjemmesiden i?

Jeg ser frem til at høre alle jeres gode råd.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorfor kun lige de 2 systemer? Der findes jo mange andre gode open source. Et godt et er feks Umbraco som endda er dansk. Sitemagic skulle også være godt efter hvad jeg har læst. Det er vist også dansk :)

Fra Kastrup
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

tak jeg kigger på dem men er der ikke flere udviddelsesmuligheder med wordpress og joomla? Plugins/addons

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo der er mange flere men man skal nøje overveje hvilke plugins man skal bruge i et cms. I eks. Umbraco kan man komme meget langt med grundsystemet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nød til at vende dit spørgsmål om og kigge på din kravspecifikation til din nye hjemmeside, og se om disse krav passer til de enkelte cms systemer.

Hvis det er en meget enkel hjemmeside, er Wordpress ofte det nemmeste og billigste.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla og Wordpress er en smagssag. Jeg sværger selv i Wordpress og arbejder næsten ikke med andet. 
Dog kender jeg mange som har det på samme måde med Joomla.

Mit bedste råd er at du prøver begge ting - og derefter finder ud af hvad du bedst er til. 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
hvorfor kun lige de 2 systemer? Der findes jo mange andre gode open source. Et godt et er feks Umbraco som endda er dansk. Sitemagic skulle også være godt efter hvad jeg har læst. Det er vist også dansk :)

Wordpress. - det tager 2-4 timer så har du et cool informations side.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nils:
Wordpress. - det tager 2-4 timer så har du et cool informations side.

Det tvivler jeg da ikke på. Men jeg siger bare at der findes andre systemer end de først nævnte og jeg kunne godt tænke mig hvad kende baggrunden for at det er disse 2 der er fokuseret på. Det kan også være at trådstarter ikke har haft kendskab til andre gode systemer.

Desuden så kan alle der er hjemme i de nævnte systemer lave en cool informationsside på 2-4 timer i dem - og det er ikke pga. systemerne men pga. viden hos den der gør det.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Det tvivler jeg da ikke på. Men jeg siger bare at der findes andre systemer end de først nævnte og jeg kunne godt tænke mig hvad kende baggrunden for at det er disse 2 der er fokuseret på. Det kan også være at trådstarter ikke har haft kendskab til andre gode systemer.

Desuden så kan alle der er hjemme i de nævnte systemer lave en cool informationsside på 2-4 timer i dem - og det er ikke pga. systemerne men pga. viden hos den der gør det.

Ok.

Her er en mere faktuel sammenligning imellem Joomla og Wordpress der er de CMS systemer der spørgs til.

Det giver et godt visuelt overblik over udbredelse, popularitet, kompleksitet, SEO venlighed osv.

http://www.cms2cms.com/blog/wordpress-vs-joomla-2013-infographic/

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra København
Tilmeldt 10. Jun 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart wordpress - det er intuitivt og enkelt!

Hvis det er info side / enkelthed, så er wordpress til at foretrække - bare find en god theme/tema. ;)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)