Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder laver ikke noget når jeg ikke er der.

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Stjernekrigen kan jeg fint acceptere. Folk må mene det, de har lyst til. Synes bare, at det er noget underligt noget.

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting man bliver nød til at tage i betragtning. Hvis medarbejderens ansættelseskontrakt bla indeholder en arbejdsbeskrivelse kan han jo gå ud fra den. Hvis der i arbejdsbeskrivelsen står at medarbejderens funktion er at modtage opkald, og de opkald indebærer mulige ordrer går virksomheden jo glip af omsætning hver gang telefonen ikke bliver taget. En virksomhed med 2 ansatte har ikke råd til at misse mulige ordrer, om det er en eller hundrede er vel underordnet.

Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 22
Fra  www.Phonecover.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du siger medarbejder ikke laver noget er det så generalt? har du kigget på overvågning tid tilbage eller er det pga. en episode?. har haft 5 tøjbutikker engang i de gode tider og det hænder at folk stod og snakkede når man ikke lige var der og der var ting at lave.Det blev også påtalt overfor dem men når der er sløve tider hænder det at de ansatte kører ned. hvis der er andet arbejde hun kan måles på. fakturaskrivning eller måske skrive tilbud, hvad ved jeg(jeg er tøjmand) er det nemmere at bedømme hendes arbejdskraft. ellers hvis hun kun skal svare telefon ville jeg viderstille til din telefon og ellers få en svarer hvor du så hurtigt vende tilbage til kunden. så kune du være foruden og spare en lønning. evt tilbud,mails,bogholderi kunne du få en anden person til at lave på 3-4 timer om ugen måske.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Der findes også programmer du kan installere på computeren der så kan vise dig hvad hun rent faktisk laver. Det er ikke noget jeg selv er tilhænger af men har da kigget på mulighederne da jeg startede med ansatte og havde meget lidt tiltro til dem når jeg vaar væk. De har heldigvis ikke givet mig anledning til at tage så drastiske skridt, og jeg ville nok også sige at jeg ville give en fyreseddel hvis jeg var så meget i tvivl at jeg skulle bruge den form for overvågning.

Nogle gode råd til at få dine medarbejdere til at præstere mere:

1) Sæt nogle mål

2) sæt nogle deadlines (og de skal være realistiske og skal overholdes medmindre der er en MEGET god grund)

DET VIGTIGSTE SOM JEG VIRKELIG HAR FÅET GODE RESULTATER MED:

Hver medarbejder skal inden de går hjem fra arbejde strukturere det de skal lave dagen efter UDEN UNDTAGELSE. Det betyder at de inddeler dagen f.eks.

8.00-9.00 besvare email

9.00-11.00 skrive nye produkttekster og ligge nye produkter ind (evt. angiv hvilke produkter)

11.00-12.00 lave bogholderi og betale regninger

12.00-12.30 frokost

12.30 - 13.00 besvare emails, facebook

13.00-15.00 finde nye produkter / leverandører

15.00-16.00 Finde negative søgeord i Adwords

Ved at lave sådan en liste hver dag ved medarbejderen hvad vedkommende skal lave, og du ved hvad hun skal lave. Hun får bedre struktur på sin hverdag, og du har mulighed for at sige at du ikke synes hun skal bruge så meget tid på det og det, samt følge op dagen efter på hvad hun har nået af de forskellige ting.

Du skriver bare for at få min adresse når du har afprøvet dette fif et par uger, så du kan sende mig en god flaske drue ;-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj:

Der findes også programmer du kan installere på computeren der så kan vise dig hvad hun rent faktisk laver. Det er ikke noget jeg selv er tilhænger af men har da kigget på mulighederne da jeg startede med ansatte og havde meget lidt tiltro til dem når jeg vaar væk. De har heldigvis ikke givet mig anledning til at tage så drastiske skridt, og jeg ville nok også sige at jeg ville give en fyreseddel hvis jeg var så meget i tvivl at jeg skulle bruge den form for overvågning.

Nogle gode råd til at få dine medarbejdere til at præstere mere:

1) Sæt nogle mål

2) sæt nogle deadlines (og de skal være realistiske og skal overholdes medmindre der er en MEGET god grund)

DET VIGTIGSTE SOM JEG VIRKELIG HAR FÅET GODE RESULTATER MED:

Hver medarbejder skal inden de går hjem fra arbejde strukturere det de skal lave dagen efter UDEN UNDTAGELSE. Det betyder at de inddeler dagen f.eks.

8.00-9.00 besvare email

9.00-11.00 skrive nye produkttekster og ligge nye produkter ind (evt. angiv hvilke produkter)

11.00-12.00 lave bogholderi og betale regninger

12.00-12.30 frokost

12.30 - 13.00 besvare emails, facebook

13.00-15.00 finde nye produkter / leverandører

15.00-16.00 Finde negative søgeord i Adwords

Ved at lave sådan en liste hver dag ved medarbejderen hvad vedkommende skal lave, og du ved hvad hun skal lave. Hun får bedre struktur på sin hverdag, og du har mulighed for at sige at du ikke synes hun skal bruge så meget tid på det og det, samt følge op dagen efter på hvad hun har nået af de forskellige ting.

Du skriver bare for at få min adresse når du har afprøvet dette fif et par uger, så du kan sende mig en god flaske drue ;-)

Hvis jeg havde kunnet give stjerner, var der faldet 5 stk. af her. Godt indlæg!

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Fokus Danmark:

Hvis jeg havde kunnet give stjerner, var der faldet 5 stk. af her. Godt indlæg!

Michael

Takker, jeg overlever nok uden de 5 stjerner. Men dine positive ord gør at man ikke føler man har spildt sin tid, så tak for disse :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46546
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nikolaj:
Takker, jeg overlever nok uden de 5 stjerner. Men dine positive ord gør at man ikke føler man har spildt sin tid, så tak for disse :-)
Du fik bare de 5 af mig så - godt med et kreativt svar som vil løse opgaver i stedet for det evindelig om et spark i røven (som det så godt kan ende med alligevel, men det er en anden sag)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad har du mest lyst til, at fyre hende eller at få hende til at lave noget?

Og hvad laver hun? Er det kun telefonpasning kan det klares på andre måder, det kan det administrative også...

det er sandsynligvis også langt billigere for dig at outsource dine kontoropgaver, men hvis der er brug for at hun er der, så handler det vel om enten at få hende til at lave noget (og der kender du dig selv og hende bedst) eller at fyre hende.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Jacobsen:
Til jer der bare skriver "FYR HENDE!" vil jeg sige, at jeg er glad for at jeg ikke arbejder i jeres virksomheder! Sikke da en stemninger der må være, der må være godt med frygt på kontoret, for hvis en gør noget forkert, ryger vedkommende vel ud hurtigere end han/hun kan nå at forklare sig.

 

Jeg bliver nødt til at spørge, om du overhovedet har læst tådstarters indlæg? Hun sidder jo bare og kigger på, at telefonen ringer og tager den ikke. Det er ikke manglende motivation, det er manglende respekt for mandens virksomhed penge! Den type mennesker flakker rundt i jobs indtil de enten ser lyset eller ryger fast på støtten. Og en enkeltmandsvirksomhed med én ansat, kan ikke vente på, at hun måske ser lyset.

Jeg har selv haft tre butikker med 50 ansatte, hvor jeg hele tiden fik nye butikker at lave turnarounds i og det er bare nødvendigt at rydde op en gang imellem. Der findes 100.000 der meget gerne vil tage en telefon og tale pænt til en kunde, hvorfor skal han så ikke ansætte en af dem?

Mit nuværende job består i at rådgive knap 100 selvstændige virksomheder fra 1 til 20 ansatte i drift, LEAN, økonomi og markedsføring og har set dette så mange gange, at en ansat kører en forretning ned fordi mester håber på, at de forbedrer sig. Så mit råd er igen:

FYR HENDE!!

Derefter skal han definere, hvilken jobfunktion skal den nye medarbejder have? Arbejdsopgaver, tomgangsarbejde, personaleregulativ (mobiltelefon ect.)... Så ansæt den nye efter det og delagtiggør dem i disse opgaver og virksomhedens drift og udvikling. 

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt ville det være en direkte fyring, men du kan jo vælge om du tror på en forskrækkelse kan vække lidt liv i hende, eller om hun er en tabt sag. På den anden side så findes der et hav af effektive ansatte som godt kan lide at lave noget, så måske er det også bedst at tænke lidt på dig selv og dit firma.

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)