Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere hundrede tusinde for en hjemmeside?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prøv at smide opgaven på "Amino Freelancer" og jeg er sikker på du kan finde en lige så professionel webdesigner, til en billigere pris.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det kan da hurtigt blive ca. 100000 kroner inklusiv moms.

Det kommer an på hvad der præcis skal laves og hvor lang tid hver ting tager.

Her er et eksempel på arbejdet udført over timer der svarer til 1,5 måned.

Antal Beskrivelse Enhedspris Beløb
37 Webdesign kr 495,00 kr 16.483,50
37 Kodning af hjemmeside kr 395,00 kr 13.153,50
74 Programmering af forum etc. kr 695,00 kr 46.287,00
37 Redigering af billeder kr 295,00 kr 9.823,50
37 Redigering af tekster kr 395,00 kr 13.153,50
kr 0,00
kr 0,00
kr 0,00
kr 0,00
Subtotal kr 98.901,00

Bemærk! Dette er ikke et tilbud, det er udelukkende en test beregning for at demonstrere en pris.

Venlig hilsen Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ud fra det du skriver, så er prisen latterligt dyrt.

Spørgsmålet er bare - ved DU hvordan du kan se, at designeren/koderen har lavet det hele fra "bunden"?

Jeg havde selv fat i en, som påstod, han kunne lave det billigt, dengang jeg var under uddannelse, og ikke havde alverdens penge.

Beløbet lød på 115.000 DKK og han havde folk fra Litauen til at lave det.

Gæt da lige engang hvor meget de fik ud af det..

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Som andre nævner så er det meget svært at give en pris ud fra hvad du har skrevet. Det man gør, er at lave en kravspecifikation. Det jeg vil foreslå dig er at gå hver enkelt side igennem som skal være på din hjememside, og så beskrive hvad der er på dem.

F.eks. forum:

Side "Opret indlæg": Herpå er der en form, man skal udfylde navn på indlæg, indlæg og vælge kategori. Indlægget skal kunne udfyldes ligesom Word, dvs. man skal kunne gøre følgende: Indsætte billede, lave tekst fed, bullets, overskrift.
Hvis man udfylder formen forkert skal der kommer røde kanter udenom de felter der er udfyldt forkert.
Bliver formen udfyldt korrekt bliver indlægget opretter og man bliver sendt videre til det oprettede indlæg.

Dette gør du så for hver enkelt side der skal være i dit system.

Mange glemmer at der f.eks. også skal være et administrationspanel. Er det kun dig der skal kunne moderere indlæg i forum, eller skal der være moderatorer(uf, der var lige et punkt mere til kravspecifikationen), osv. osv.

Så skal du til at tænke på om du vil have et færdigt system til det eller om det skal kodes fra bunden. Til shops findes der f.eks. prestashop, men så skal du være opmærksom på at der skal findes et forum til dette udover. Hvis du får den forkerte programmør ændrer han direkte i prestashops kode, og du kan derefter ikke opgradere til nyere versioner.
Vælger du et system kodet fra bunden, så skal du tænke på at det er svært at sætte sig ind i for nye programmører(hvis det ikke er kodet ordentligt(og det er det ikke til 20.000 kr.).

Nu har du alle funktionerne, så skal du finde ud af hvordan dit design skal være. Skal det være noget vildt(kan det hurtigt blive dyrt).

Så skal du tænke på SEO, det er en løbene process som heller ikke bare lige er til at klare.

Til sidst skal du så tænke på om du vil outsource til udlandet, med fare for at de ikke forstår hvad det er der skal laves, og du hele tiden skal bede dem om at lave ting om(det er så billigere, men du skal bruge mere tid på det). Eller om du vil vil betale lidt(eller en del) mere for at få lavet det her i Danmark, så du hele tiden kan følge med og kan have en ordentlig dialog på dansk.

Så alt i alt kan det hurtigt gå hen at blive dyrt. Umiddelbart vil jeg dog sige at dit projekt ikke kommer under 50.000 kr. hvis du skal have lavet lidt unikt design(og ikke bare et købt), bruger f.eks. prestashop og et færdig forum.

Håber du kunne bruge dette til lidt :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eye4Web:
Mange glemmer at der f.eks. også skal være et administrationspanel

Præcis. Det kan nemt koste omkring 25% af prisen. Derudover skal der også skrives dokumentation og laves test af koden. Alt det kan sagtens hæve prisen uden at man direkte for noget for det som brugerne kan se.

Til andre der mener at det "bare lige" er at lave en hjemmeside så tager de da godt nok fejl. Jeg sidder selv og er ved at afslutte en hjemmeside der koster tæt på 500k for en kunde og selvom at der er brugt et gratis CMS så er der mange ting som ikke lige findes som plugin. 

En programmør idag er ikke bare en der taster nogle kommandoer men vi er helt oppe i at det er en der gerne skal have forretningsforståelse og kunne forudse hvad der skal være muligt på en hjemmeside. Hvis man kun sidder og tænker på hvad man kan idag så bliver en hjemmeside hurtigt for gammel efter 6 måneder.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare spørg staten hvad de vil betale for hjemmesider

http://newz.dk/staten-laver-umbraco-skabelon-til-hjemmesider

http://www.version2.dk/artikel/statens-museum-kunst-koeber-typo3-loesning-15-mio-kr-13147

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal her tænke på en række ting og det rigtige svar er helt klart afhænig af hvad præcist du ønsker. Mit bud er at du kan i teorien starte omkring 25.000 (Hvis du vil have sat et cms op) og bruge op til flere milioner hvis du skal købe den teknisk bedste løsning. Der er et par ting du skal huske. 

1. Hvis du køber en billig løsning kommer du hvis du har success som oftest til at købe den dyre før eller siden fordi det bliver nødvendigt.

2. Hvis du kan købe en liter mælk til 8 kr. i supermarkedet så kan din konkurent også. Det samme gælder standartløsninger i IT verdenen. Alle kan købe et billigt cms-system og du får derved ikke så mange fordele af dit system. Hvis du køber de dyrer systemer så bliver det også en konkurance på inovation og kendskab til sit marked. Du ender med at udbyde en langt bedre service hvis du da ved hvad du vil. Risikoen er jo så også tilsvarende størrer.

Når jeg kigger på din kravspecifikation vil det løbe mig koldt ned af rykken. For mig ligner det at du ingen ide har om hvad du vil (hvilket jeg går stærkt ud fra du har.) Du skriver f.eks. "Salg af produkter". Hvad betyder det? Det komme jo meget an på hvad du sælger. Hvis du sælger fabriksanlæg så er jeg sikke på at det at købe et produkt er noget med massere af valg, beregninger mm. og vil derfor hurtigt kunne koste 1 mio at kode. Sælger du standartprodukter så kan det sandsynligvis snildt gøres til 1 /10.

Jeg kender ikke din forretning og du tager det nok som selvfølgeligt at folk ved hvad de betyder men du riskiere at du tror du bestiller en rumraket og får en papirsflyver.

Håber dette hjælper dig lidt.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre også er inde på, svarer det lidt til at sige 2mill for et hus, kan det virkelig være rigtigt?

Svaret er måske jeg tror du kan få 123hjemmeside til ca 100kr, og du kan også sagtens finde en der koster en million.

 

Det er ikke andre end dig der skal bestemme det, hvis du er tilfreds med en standard løsning og bare vil billigt i gang, så lyder det altså til det kan gøres billigere, men så går man sikkert også lidt på kompromis med back-end/admin design etc. For nogen er det vigtigt for andre måske ikke.

Mit råd ville være at du satte dig ind i de forskellige CMsystemer der er fordele og ulemer, og så vurderede hvad du ville bruge. Det er mere et teknisk spørgsmål end et æstetisk, de fleste kan komme til at se nogenlunde ud i front-end (og her vil nogen nok stejle :-) men jeg sagde nogenlunde)
Tilgengæld kan der være stor forskel på back-end delen, det kommer an på hvad du skal og hvor tit du skal lave ændringer, kobles til andre systemer og meget mere, men hvis du eks kan spare en times arbejde om dagen fordi du ikke behøver opdatere et eller andet manuelt, så kan det jo godt være penge værd på den lange bane.

Derefter skal du også overveje hvem der laver contnt til hjemmesiden, altså vil du selv lave billeder og tekster eller er det noget webbureaet skal gøre, det tager tid, og tid koster jo penge (lidt færre hvis det er din egen tid, men alligevel)

Nå men det var mine fem cent, du må selvfølgelig bare skrive hvis du har spørgsmål, vi kan selvfølgelig også lave det for dig, men du kan finde folk herinde der er billigere end os. 

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Med mindre du har bedt om noget helt specielt, kan du godt regne med at du bliver udnyttet på det groveste. I langt de fleste tilfælde er et par tusinde kr mere end rimeligt. Jeg ser desværre ofte at Web designere, såkaldte adwords eksperter og SEO eksperter udnytter kunders uvidenhed. Hvis ikke du sætter dig grundigt ind i emnet vil du blive snydt godt og grundigt.

Fede malerier en blog om malerier

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tilslutte mig Carsten & de andre i den flok.

Jeg synes det er skræmmende med den tendens der er her på Amino til udelukkende at fokuserer på de direkte omkostningerne, hvad ville alternativ omkostningerne ikke være hvis man valgte en CRAP løsninger - hvis fx der var 88 % downtime på forumet?

Peacock.nu

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)