Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logistikken bag en shop - Lager, pluk, pak, hæve betaling osv.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg pakker kun ud fra den udskrevede faktura, som så ryger med hjem til regnskabet.
Jeg går ret meget op i IKKE at have for meget papir halløj, for det giver fejl..

Iøvrigt synes jeg det er åndssvagt at smide faktura med i pakken, den kommer på mail og vi er i et (forholdsvis) papirløst samfund. :-)

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

GuruGuy:
Jeg pakker kun ud fra den udskrevede faktura, som så ryger med hjem til regnskabet.
Jeg går ret meget op i IKKE at have for meget papir halløj, for det giver fejl..

Iøvrigt synes jeg det er åndssvagt at smide faktura med i pakken, den kommer på mail og vi er i et (forholdsvis) papirløst samfund. :-)

Man skal vel lægge en med i pakken, skal man ikke? En faktura, en følgeseddel, eller en pakkeseddel?

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du mener rent lovmæssigt?
Det ved jeg ærligt talt ikke, vi har ikke gjort det i de sidste omkring 3000 pakker og ingen har da beklaget sig endnu :-)
De får kvitteringen på mail..

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der jo intet problem.

så handler det i virkeligheden bare om struktur :)

Køb dig en brev bakke, så printer du ordrene ud når de kommer også ligger ud dem i den. Så tager du en ordre afgangen. Er der så en ordre med nogle ting der ikke er hjemme så hænger du den på en tavle / whiteboard, når der så kommer varer så pakker du det sidste og bom.

Hvis du er bange for at det bliver dyrt i papir så skal jeg nok sælge dig kopi papir til fantastiske priser :)

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er heller ikke helt sikker på det lov messige, men jeg giver heller ikke faktura / følge seddler med på mine solbriller. Men det gør jeg god på mine kontor artikler.

Men de får dem jo på mailen, ellers kan de vel hente den i shoppen hvis det bliver et problem. Og hvis det rigtigt spidser til så sender du dem sku bare en med posten. Det koster lidt men det er god service.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,
Du kan altid lægge det faktiske antal varer du har på lager ind i din shop. Så har du hele tiden styr på om du har den på lager. Shoppen trækker selv fra. Får du noget dropshippet, sætter du blot stort tal ind.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt følge dig i at de alligevel får fakturaen på mail.

Men nu handler jeg selv ivrigt på nettet, og det irriterer mig hver eneste gang, jeg får en pakke, hvor der ikke ligger en ordrebekræftigelse i pakken. Det er så skønt, når man bare lige kan tage seddelen, se hvad man har bestilt, og så lige hurtigt tjekke om det hele er der.

Jeg synes det er god service at sende en seddel med, og jeg har set fra nogle "Ris & Ros" sektioner på andre hjemmesider, at folk decideret efterspørger at få en seddel vedlagt.

Og så skal du nok huske at selvom du skriver der ikke er nogen af dine 3000 seneste order, som har beklaget, så er der helt sikkert nok nogen som har haft tanken, der er helt sikkert nogen som det har irriteret, og det er helt sikkert at de bare ikke har gidet at skrive det tilbage til dig :)

 

Hilsen

Simon

 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Olsen:
Hej Mads,
Du kan altid lægge det faktiske antal varer du har på lager ind i din shop. Så har du hele tiden styr på om du har den på lager. Shoppen trækker selv fra. Får du noget dropshippet, sætter du blot stort tal ind

Hej!

Det bruger jeg også :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel ikke et problem, at der er kommet flere ordrer end normalt Wink

Jeg har med held brugt dette system

- lav et system på dit lager, så du kan se hvilken vare der er på hvilken hylde.
Nogle webshops har mulighed for at man kan påføre lagerlokationen sammen med sin vare. Brug det hvis du har mange varer.

- de varer der sælger bedst skal være letteste at plukke (i albuehøjde) og stå tættest på døren
Lav ets system, så du ikke får hyldevarmere eller varer der ikke flytter sig fra lageret. Lav målinger på omsætningshastigheden af de enkelte varer. Sæt en grænse/mål og når varen nærmer sig den skal du få den ud af butikken (sætte ned, mersalg, stykrabat, ekstra annoncering osv)

- For at gøre din pakning effektivt kan du have ordrerne i en kasse på en vogn eller et bord foran dit plukkeområde.
Følge-/ordreseddel sættes på kassen og så streger eller markerer du at varen er plukket og lagt i kassen. Kassen behøver ikke være den kasse varen skal sendes i, men kan også være en plastikkasse.
Når en ordre er færdig sættes den på nederste hylde på din plukkevogn eller flyttes over i emballeringsområde. Fyld ikke op med nye plastikkasser før alle ordrer på plukkebord/-vogn er færdige

- Når alt er plukket - eller dit området ved dit pakkebord er fyldt - går du igang med at emballere varen.
Følge-/pakkeseddel checkes igen. (brug evt scanning). Hav to eller tre standardkasser til at sende varer i.
Du kan evt. filme denne proces, hvis det er dyrere varer. Så kan man se hvad der pakket og hvordan, hvis der kommer en reklamation

- Læg pakkeseddel eller faktura i kassen, sammen med varererne og noget reklame. Når kassen lukkes ændrer du status i shoppen, så penge trækkes rigtigt og kunden får en mail med at varerne er på vej. Emballer kun een ordre af gangen.

Lav beskrivelser af de enkelte processer og sørg for at følge proceduren hver eneste gang.
Tænk i spild (både bevægelser og materialer) og optimer på din beskrevne proces + den fysiske udførelse.
Mål den tid du bruger på at finde varerne og på at emballere. På den måde kan du også se resultatet når du optimerer

Hver dag eller mindst een gang om ugen - laver du en ministatus på nogle enkelte produkter. Det vil sige, at du skal tælle op hvad dit lagersystem viser og hvor meget der rent faktisk er på hylderne.

Når du indretter dit lager/pakkeplads skal du overveje:
- skal varerne placeres efter zoner eller på faste pladser (ulempen ved faste pladser er at du skal kunne have det på hylden, når dit lager er størst)
- lokationer kan styres lavpraktisk med magneter/labels. Ikke alt behøver være elektronisk
- Placer fastrunners så du ekspederes mest effektivt. Men glem ikke varerne bagerst på lageret
- Ryd og op og hav en rengøringsrutine

Det værste en webshop i mine øjne kan gøre er at sende noget forkert.
Det er træls for kunden, men som ejer mister du både tid og penge (incl. dem du har brugt på at få kunden)

Hilsen fra

Flemming

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Det er vel ikke et problem, at der er kommet flere ordrer end normalt Wink

Jeg har med held brugt dette system

- lav et system på dit lager, så du kan se hvilken vare der er på hvilken hylde.
Nogle webshops har mulighed for at man kan påføre lagerlokationen sammen med sin vare. Brug det hvis du har mange varer.

- de varer der sælger bedst skal være letteste at plukke (i albuehøjde) og stå tættest på døren
Lav ets system, så du ikke får hyldevarmere eller varer der ikke flytter sig fra lageret. Lav målinger på omsætningshastigheden af de enkelte varer. Sæt en grænse/mål og når varen nærmer sig den skal du få den ud af butikken (sætte ned, mersalg, stykrabat, ekstra annoncering osv)

- For at gøre din pakning effektivt kan du have ordrerne i en kasse på en vogn eller et bord foran dit plukkeområde.
Følge-/ordreseddel sættes på kassen og så streger eller markerer du at varen er plukket og lagt i kassen. Kassen behøver ikke være den kasse varen skal sendes i, men kan også være en plastikkasse.
Når en ordre er færdig sættes den på nederste hylde på din plukkevogn eller flyttes over i emballeringsområde. Fyld ikke op med nye plastikkasser før alle ordrer på plukkebord/-vogn er færdige

- Når alt er plukket - eller dit området ved dit pakkebord er fyldt - går du igang med at emballere varen.
Følge-/pakkeseddel checkes igen. (brug evt scanning). Hav to eller tre standardkasser til at sende varer i.
Du kan evt. filme denne proces, hvis det er dyrere varer. Så kan man se hvad der pakket og hvordan, hvis der kommer en reklamation

- Læg pakkeseddel eller faktura i kassen, sammen med varererne og noget reklame. Når kassen lukkes ændrer du status i shoppen, så penge trækkes rigtigt og kunden får en mail med at varerne er på vej. Emballer kun een ordre af gangen.

Lav beskrivelser af de enkelte processer og sørg for at følge proceduren hver eneste gang.
Tænk i spild (både bevægelser og materialer) og optimer på din beskrevne proces + den fysiske udførelse.
Mål den tid du bruger på at finde varerne og på at emballere. På den måde kan du også se resultatet når du optimerer

Hver dag eller mindst een gang om ugen - laver du en ministatus på nogle enkelte produkter. Det vil sige, at du skal tælle op hvad dit lagersystem viser og hvor meget der rent faktisk er på hylderne.

Når du indretter dit lager/pakkeplads skal du overveje:
- skal varerne placeres efter zoner eller på faste pladser (ulempen ved faste pladser er at du skal kunne have det på hylden, når dit lager er størst)
- lokationer kan styres lavpraktisk med magneter/labels. Ikke alt behøver være elektronisk
- Placer fastrunners så du ekspederes mest effektivt. Men glem ikke varerne bagerst på lageret
- Ryd og op og hav en rengøringsrutine

Det værste en webshop i mine øjne kan gøre er at sende noget forkert.
Det er træls for kunden, men som ejer mister du både tid og penge (incl. dem du har brugt på at få kunden)

Hilsen fra

Flemming

Hej Flemming!

Tusind tak for den lange kommentar. Jeg kigger på det :)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)