Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan giver man sig selv løn?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker du mere en ens frikort? 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 79
Fra  Erhvervs- og HjemmeTjenesten Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Frikort? Har du et CVR? eller regner du med at tjene under 50.000 på et år. Hvis det er det sidste skal du vel bare opgive det som B-skat

Erhvervs- og HjemmeTjenesten

www.hjemmetjenesten.dk

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

iværkers:

Hvis det så var 50.000 kr. man overførte, hvordan betales skat? sker det automatisk via ens privat konto i banken eller hvordan`?

 

Skat betales 10 gange på et år, i et enkeltmands firma. du har fået tilsendt 10 b-skat giro kort. dette er din beskatning.

i et enkeltmands firma er skat lige glad med hvor meget du hæver privat. De er skal kun bruge firmaets over skud, det er det der beregnes skat ud fra. Dette er kun hvis man ikke benytter virksomhedsordningen.

Fra København S
Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 22
Fra  workgear.dk Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej iværkers

Hvis du har et I/S eller en enkeltmandsvirksomhed, så ja så kan du godt overføre kr. 5000,- til din konto og navngive posteringen løn.

Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed ved du så, når du skal lave udvidet selvangivelse hvor meget løn du har trukket ud og som er grundlag for selvangivelsen og derved ved hvor meget du skal betale i skat / arbejdsmarkedsbidrag.

Du kan ikke rigtig gøre det med ApS K/S A/S for samme måde, så det klart bedst at gøre som Morten beskriver med at bruge Danløn evt.

Der skal gøres alt muligt, men det er afhængigt af om det er A-indkomst eller B-indkomst, dit fradrag og forskudsopgørelse mm.

Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Regner med at tjene mere. Men jeg overfører 100.000 til min private konto eks. Bliver skatten der trukket fordi det overskrider frikortet på omkring 40.000 eller har jeg da 100.000 Kr. på min private konto og så når året er omme så får at hvide hvor meget skat jeg skal betale? :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 79
Fra  Erhvervs- og HjemmeTjenesten Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset frikort skal du lige nu rette dit skattekort til udvidet selvangivelse og skrive, hvor meget du regner med at tjene. 40.000 på et frikort er dit personlige fradrag, som alle har på hovedkortet. Det kan du ikke bruge som selvstændig - der er det B-skat. Skat laver en beregning og sender dig girokort som du skal betale. Hvis man antager, at du ved siden af har lønarbejde bruger du her dit hovedkort, men det vil formentlig også blive ændret, når du er selvstændig. For mit eget vedkommende har jeg intet fradrag på mit hovedkort mere, men trækker en del fra, når jeg laver den endelige udvidede selvangivelse - her lige om lidt:)

Håber det var forståeligt.   

Erhvervs- og HjemmeTjenesten

www.hjemmetjenesten.dk

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

lad så slå en ting fast du betaler ikke skat af de private hævninger, kun af firmaets overskud (enkeltmands virksomhed)

skat bliver betalt løbende (10 ganga på et år) forud, hvis du har lavet din udvide selvangivelse.

når året er omme angiver du dit overskud i firmaet til skat, der så beregner om du skal have penge tilbage, eller betale penge

Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil sige hvis du bruger alt hvad du har tjent på noget gøjl, så du ingen penge har tilbage. du udfylder selvangivelsen når året er omme og finder ud af hvor meget skat du skal betale af dine hævninger. Du har overført 250.000 kr. Brugt dem alle, og skal nu betale 125.000 til skat eks. Og du har ingen penge til at betale af?

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

iværkers:

Det vil sige hvis du bruger alt hvad du har tjent på noget gøjl, så du ingen penge har tilbage. du udfylder selvangivelsen når året er omme og finder ud af hvor meget skat du skal betale af dine hævninger. Du har overført 250.000 kr. Brugt dem alle, og skal nu betale 125.000 til skat eks. Og du har ingen penge til at betale af?

 

forstår det ikke helt.

overskud i et firma er : indtægt - udgifter. = din løn. (privat hævning)

i et enkeltmandsfirma er private hvæninger ikke en udgift.

overskudet i firmaet er det du betaler skat af Det vil sige inden du trækker noger som helst ud privat.

hvis firmaet ikke har noget overskud kan du heller ikke hæve noget privat, kun hvis du har en god kasse kredit.

Tilmeldt 27. Feb 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

et lille eks.

du køber et ur til 100 kr eks moms

Moms udgør nu 25 kr. (100/100*25)

udgiften til erhvervelse er altså 125 kr.

du sælger nu uret til 200 kr. eks moms

momsen udgør nu 40 kr. (200/100*20)

indtægt er 240 kr.

overskudet i firmaet er = 240-125= 115 kr. dette betalet du skat af.

hæver du så 10.000 kr. privat, betaler du stadivær kun skat af di 115 kr.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)