Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg kommer til at få underskud hver måned!

Side 9 ud af 10 (96 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie...nu handlede indlægget (fra igang) om at sammenligne tryghed omkring webshop betaling med TDC, Telia og Telenor i forhold til kunders tryghed ved de gamle danske virksomheder (TDC) i forhold til udenlandske og ikke hvorvidt det var den ene betalings form eller den anden.
Jeg nævnte Western Union som et mere sammenlignelig eksempel til at tale om tryghed i forhold til et nyt udenlandsk produkt. Det kunne i princippet også have været
andre udenlandske virksomheder som er kommet ind på det danske marked og har kunnet skabe tryghed relativt hurtigt hos forbrugerne.   

Måske er tråden blevet lidt for lang til at vi kan holde fokus på emnet...men det er jo også charmen ved lange debatemner at de har deres eget liv :-) 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 22:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Det er vist ikke helt rigtigt? SÅ vidt jeg ved, skal der bogføres dagligt.

UPS: glemte lige at markere, hvad jeg svarede på:

Hvis du søger for at holde styr på dine bilag, så kan jo sagtens vente med at bogføre indtil der er gået nogle måneder og du måske har fået lidt mere gang i butikken. (fra accountman)

MVH
KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

WOW sikken en energi der bliver lagt for dagen, men vi må jo indse at denne tråd afterhånden har drejet sig en hel del væk fra den oprindelige ide.

Det startede med at Casper(spirende ivæksætter) var blevet ovevældet af alle de omkostninger det ummiddelbart medførte når man skulle starte en webshop.

Jeg vil vædde min mosters bare på at der stort set ikke findes nogle iværksættere her eller andre steder der staer ud med dyre og ikke helt nødvendige løsninger.

Mht Paypal så er det ganske rigtigt at Ebay ejer dem og det i sig selv burde jo nok kunne overbevise de fleste, hvis vi taler om kundetryghed.

Og det kunne dem der kun ønsker at bruge paypal som betalisløsning som med rette nævne i deres handelsbetingelser ol.

Mht paypals gebyr for transaktioner er det jo et simpelt regnestykke på hvonår det kan svare sig at skifte til en større løsning som f.eks Nets er.

Med det salg som Casper forventer vil han jo aldrig kunne forsvare at påtage sig en sådan udgift.

Desuden tror jeg at de rene Dankort kan tælles i promille og hovedsaglig bestæende af ældre mennesker der ikke har fået det tvangsudskiftet endnu af deres bank.

Så at bruge det som begrundelse for at have an sådan aftale, er helt væk.

Hvad angår WU så er det ikke helt forkert at de er i hvert fald et af de mest benyttede systemer til overførsler til udlandet.

Det er jo hovedsagligt mindre beløb der overføres pf. gang og med bankernes stadig uhørt høje priser og tidrammer, er det ikke mærkeligt.

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Casper Hostrup:
Må jeg lige spørge hvad der sket med mit indlæg? Synes den er blevet nedgørenede for visse parter.

Ja det må du nok sige.

Bundlinjen er at du sagtens kan starte med de løsninger jeg nævte tidligere eller lignende for at nedbringe dine omkostninger ved opstart.

Om du så på et senere tidpunkt vil vælge nogle af de løsninger andre Aminoer nævner er helt din egen vurdering.

Det mest vigtige er at du kommer igang, selv uden "de perfekte" løsninger.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie i øvrigt ...Jeg ved ikke helt hvad du mener med at WU (Post Danmark repræsentere WU i DK) udnytter naive mennesker ?
Hvilken forskel mener du da der er på dem og f.eks. en alm.  bank der overføre penge ?

Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 23:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

WU = Western Union

Nu ved jeg ikke om bankerne har sænket deres gebyrer men sidst betalte jeg 150,- og så går der 2-3 dage for modtageren har pengene.

Med WU kost det 90,- og så har modtageren pengene senest 24 timer efter( 6-8 timer er meget normalt)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 20. Jun 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

@Cheapweb :-) ja vi er som sagt kommet lidt ud af en tangent omkring betalings systemer. Det er åbenbart noget
der nærmest er "religions krig" omkring hvilket overrasker mig en del i det jeg overvejende ser fordele i at der kommer
flere udbydere.

Jeg må sige at det er lidt betænkeligt at man beskylder PayPal og WU eller andre i øvrigt for at bidrage til div. ulovligheder uden
dokumentation mens der samtidig kræves dokumentation fra andre der kommer med indlæg...lidt dobbeltmoralsk.

Jeg tror dog Casper sagtens kan vurdere hvad han kan bruge af de mange indspark her og han har i hvertfald fået sat
noget i gang om emnet "Kan man starte noget op med et minimum af startkapital ?" :-) Jeg er helt enig med dig; Han skal bare gå igang!
Vi har brug for flere iværksættere.

(WU og Post Danmark har samarbejde)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

cheapweb:

Mht Paypal så er det ganske rigtigt at Ebay ejer dem og det i sig selv burde jo nok kunne overbevise de fleste, hvis vi taler om kundetryghed.

Ja men sådan forholder dig sig bare ik... Paypal har en dårlig kundeservice, og har haft det i mange mange år... Ligeledes er man som kunde meget dårligere stillet juridisk, hvis man benytter Paypal fremfor et almindeligt kreditkort...

cheapweb:

Mht paypals gebyr for transaktioner er det jo et simpelt regnestykke på hvonår det kan svare sig at skifte til en større løsning som f.eks Nets er.

Med det salg som Casper forventer vil han jo aldrig kunne forsvare at påtage sig en sådan udgift.

Desuden tror jeg at de rene Dankort kan tælles i promille og hovedsaglig bestæende af ældre mennesker der ikke har fået det tvangsudskiftet endnu af deres bank.

Nu er faktum igen, at alle visa/dankort, mastercard direct osv, som er udstedt i Danmark, de betegnes som dankort, når det gælder gebyrene. Dvs selvom kunden betaler med mastercard delen, så skal butikken kun betale dankort gebyre, som er meget meget meget meget lavere end gebyret ved Paypal. Det er kun hobby virksomheder, hvor det kan betaler sig, at have Paypal fremfor den anden løsning, hvis man sælger i Danmark...

cheapweb:

Hvad angår WU så er det ikke helt forkert at de er i hvert fald et af de mest benyttede systemer til overførsler til udlandet.

Det er jo hovedsagligt mindre beløb der overføres pf. gang og med bankernes stadig uhørt høje priser og tidrammer, er det ikke mærkeligt.

Prøv at spørg, hvor mange almindelige danskere, som kender WU. Det er meget meget få... WU benyttes til transaktioner til specielle lande, eller til overførsel af penge, som ik tåler dagens lys. Det er desuden meget dyre at lave en WU overførsel, end det er at betale via en bankoverførsel. Så at påstå bankerne er dyre, det er igen en sandhed med modifikationer...

Og ved at betale via bankoverførsel, så kender man i det mindste modtagerens ID, hvis noget går galt. Det gør man ik ved WU, hvorfor tjenesten ik bør benyttes, hvis man betaler til fremmede. Der svindles så meget med WU, hvilket sidste program af KONTANT var et eksempel på...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper vil drive forretning for kr. 639,- om måneden, på et iøvrigt udemærket koncept, som giver ham tid til at videreudvikle sin forretning. Han bor hjemme og risikerer et meget beskedent beløb. Hvis det går marginalt bedre end Casper forventer, har han overskud det første år.

Jeg vil opfordre Casper - og det er udelukkende henvendt til Casper, til at gå efter hans oprindelige idé, og høste de erfaringer han kan. Ingen kan sige hvordan det går, men en ting er sikkert - iværksættere som ikke kommer ud af hullet, opnår aldrig glæden ved at have deres egen forretning.

Går det trods alt ikke som forventet, er jeg sikker på at Casper kan arbejde gælden af ved praktiske tjenester hjemme - og så har han også prøvet det.

Det er kun døde fisk som flyder med strømmen...

God søndag

Michael

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 23:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Nu er faktum igen, at alle visa/dankort, mastercard/dankort osv, som er udstedt i Danmark, de betegnes som dankort, når det gælder gebyrene. Dvs selvom kunden betaler med mastercard delen, så skal butikken kun betale dankort gebyre, som er meget meget meget meget lavere end gebyret ved Paypal. Det er kun hobby virksomheder, hvor det kan betaler sig, at have Paypal fremfor den anden løsning, hvis man sælger i Danmark...

Nu eksistere mastercard/dankort ikke, så det ville skam undre mig meget hvis der var dankort gebyrer på dem, fordi mastercard har INTET med dankort at gøre :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 9 ud af 10 (96 indlæg)