Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Fra  Rasmus Thrane Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Til rubrikken forventet overskud.

Naturligvis indtægter-udgifter=overskud.

Men skal lønnen regnes med i disse udgifter? ja, ikke?

Og det er kun udgifter relateret til virksomheden? (ej privat husleje m.v.).

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror, uden at være fræk, at jeg vil anbefale dig at lade en økonomimand eller revisor gå det regnskab igennem - eller hjælpe med opstilling af start og forskud

Ja indtægter minus udgifter = overskud

Der findes intet der hedder løn i en personlig enkeltmandsvirksomhed - så det gir ingen mening. Alt der indskydes og hæves sker via status - se DETTE LINK om hvad man beskattes af i personlig virkomhed

Også spørgsmålet om hvorvidt det kun er udgifter relateret til virksomheden (ej privat husleje mv.) gør en skrækslagen for, at du enten får taget for meget ind som udgifter eller for den sags skyld for lidt og bare betaler alt for meget.

Derfor fat i en der kan det her og sidder mindst en time med dig, sætter regnskab op så du kommer korrekt igang - sætter dig ind i moms som givet også vil kunne give masser af problemer for dig. -

JO korrekt - kun udgifter helt relaterede til virksomheden som er nødvendige for optjeningen af din indtægt hører under udgifter - men der er udgifter som ikke giver fuldt momsfradrag - (repræsentation, hotel, gaver, telefon, hvidplade bilers benzin, parkering, storebælt - OG en del andet) og hvis udgift tilsvarende skal lægges til driftsresultatet for at komme frem til det overskud du skal betale skat af.

Jeg ved det kan lyde barsk, men du mangler for meget til at jeg tror du får alt korrekt - og jeg tror du kan tjene rigtigt gode penge ved at gå på agera.dk eller freelancer direkte her fra Amino - og søge en økonomimand i dit område som vil sætte sig en time og sætte dig igang, og nok hjælpe med moms og årsregnskab. Vi taler ikke mange tusinde kroner - og du kan LET tjene dem ind ved at undgå problemer med skat og få alt der skal med under udgifter korrekt med. Har du ikke i Thrane maskiner A/S en økonomiperson der også kan nok om enkeltmandsvirksomhed og som du turde betro opgaven? (og som ved der er forskel på A/S og personlig virksomhed på mange punkter)

god vind med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, uden at være fræk, at jeg vil anbefale dig at lade en økonomimand eller revisor gå det regnskab igennem - eller hjælpe med opstilling af start og forskud

100 % enig med Cookie. Vi valgte at får rådgivning hos en revisor fra starten og det endte med at vi fandt en bogholder, der var med på, at hendes opgave var, at gøre sig selv arbejdsløs. Dvs. lære mig at lave mit regnskab selv.
De penge var givet rigtig godt ud og man skal kun lære tingene én gang.

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thrane

Jeg vil ligesom de andre anbefale dig, at få en regnskabskyndig til at rende din bogføring/dit regnskab igennem. F.eks. kan du ikke bare taste dit overskud ind, da der måske skal korrigeres for ej skattemæssige fradrag mv. - din egen løn skal ikke med i virksomhedens resultat - og selvfølgelig skal kun udgifter vedr. virksomheden medtages.

Mvh.

Martin Johansen
www.aarhusregnskab.dk
mail@aarhusregnskab.dk

Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Fra  Rasmus Thrane Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle,
Mange tak for svarene. Især Cookie.
jo vi har en regnskabskyndig person.
Nu fik jeg bare "flip" og regnede med det var mere ligetil.

God daf,

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)