Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU-lån på 10.000 kr. pr. måned

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:
Så er guleroden der og så slipper lærerne for det ekstra arbejde det er, hele tiden at skulle kontakte og følge op på snylterne.


Der er ingen lærer som idag bruger noget arbejde på at kontakte snyltere? Gymnasier laver registering og du bliver så udmeldt, hvis du har for stort fravær, dog trækker de SUen først, det er dog ikke lærernes opgaver, men SU vejledere, så nej der er ikke mere forberedelse, derudover er der ikke meget grund til forberedelse når mange lærer vælger samme undervisningsmateriale som forrige år, for så slipper de for at arbejde. Det skal så også siges at andre virkelig lægger energi i det, men det er mest de ny uddannet. (Min erfaring fra Gym., men det er også snart 3 år siden)

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Min ven påstår, at det ikke er ulovligt, da man kan gøre det direkte fra SU-hjemmesiden.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

fireman:
Min ven påstår, at det ikke er ulovligt, da man kan gøre det direkte fra SU-hjemmesiden.

Hvorfor går du så højt op i det med mindre det er dig selv?

Er der nogen som har sagt, at der er ulovligt?

Vi taler om etik og moral - både overfor dig selv - på længere sigt  - og dine medstuderende, studiet og samfundet af grunde jeg og andre har listet tidligere - læs lånebetingelserne - før du kaster dig ud i noget.

Så kan der vel heller ikke koges mere suppe på den høne, da det bliver gentagelse efter gentagelse. 

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.

Tilmeldt 22. Feb 13
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

tror der er sket en misforståelse. For man kan jo godt få et slutlån på knap 8.000 kr. Det er et lån man kan tage hvis man går på uni og kan ikke få SU mere. Så hvis man tager slutlån og ligger sammen med almindelig SU lån (De kan ikke kombineres de to lån), så bliver det ca. 10.000 kr., men er bygget på en mistolkning af reglerne.

Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 03:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

De siger faktisk at man kan få et SU-lån gratis. (Det vil så i din situation sige 10.000*12=120.000) hvis man afslutter gymnasiet og universitetet i træk uden sabbatår.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lanko:
De siger faktisk at man kan få et SU-lån gratis. (Det vil så i din situation sige 10.000*12=120.000) hvis man afslutter gymnasiet og universitetet i træk uden sabbatår.

IKKE korrekt. Uagtet hvad, kan man ALDRIG få et SU-lån gratis. Da der er statreguleret lån, skal der betales renter af lånebeløbet. Om så det er 0.01% - eller 4 %, så er det jo ikke gratis, da der kommer en forøgelse af tilbagebetalings summen.

Intet i livet er gratis - hverken studielån eller lån i banken. - Kun lån fra din familie, som kan være det dyreste lån i verden, da omkostningerne og konsekvenserne kan være uoverskuelige, hvis man misligeholder det.

Det du måske tænker på er, at hvis du afslutter med eksamen så er der ikke tilbagebetalingpligt af den normale SU.?

Men forkert erdet at skrive, at et SU lån er GRATIS.

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har heller aldrig hørt, at SU-lån skulle være gratis.

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)