Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU-lån på 10.000 kr. pr. måned

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Et lån uden garanti, er i mine øjne risikovillig kapital. Men det kan vi jo diskutere fra nu af og til dommedag.
Ja det er jo så også bare ord er jeg enig i, men SU behøver ikke garanti netop fordi de står så langt fremme ved tilbagebetaling - lidt som skattegæld - de taber næsten ingen penge (vi er på gældssaneringsniveau)

ALT skal tilbage - hvor banker eller investorer har klar risiko for at tabe - SU løber ikke risiko og er ikke risiko kapital - det tror jeg også de vil svare hvis du hører dem -

I amino ordbogen her inde står det som: 

Risikovillig kapital, er kapital der ejes af folk der er villige til at investere deres penge med høj risiko.

Det er ord - og som sagt skal en hver da gøre som en hver vil og har jo så begge sider at forholde sig til

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Kan du nævne bare en der er kommet galt afsted med et SU lån - start virksomhed ?. Eller er det bare noget du gætter på ?. Jeg er meget uenig med dig. Og mener faktisk at det var noget lignende Staten burde have lavet for unge iværksættere der vil starte selvstændig virksomhed. Der skal risikovillig kapital til hvis vi skal have startet nogle nye virksomheder.


Synes det er et meget underligt udsagn du kommer med? Kan du komme med nogen som ikke er kommet galt af sted med deres opstart(som du kender og ikke finder via google, da det er jo en "succes" historie), folk er kommet galt af sted med SU-lån generelt hører man gentagende gange og med opstart af virksomhed så har jeg i undervisning fået af vide at det kun er hvert 10ende start up som klarer den og det samme må vel næsten gælde for om  man er på SU osv. og derfor er der vel også grund til at man skal passe på? Cookie siger jo ikke at man skal holde sig væk og løbe skrigende bort, men at man bør tænke sig om en ekstra gang hvis en bank ikke kan lide en "business idea".

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gør man så man ikke bliver underrettet når der kommer et svar på et indlæg? ....

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Kig i toppen af tråden, og klik på "Stop med at sende e-mail hvis nogen svarer på indlægget"

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nils Pedersen:

 

Kig i toppen af tråden, og klik på "Stop med at sende e-mail hvis nogen svarer på indlægget"



Tusind tak, dog var det mere "Debatter du deltager i" ude på forsiden af amino som irriterer mig...

Nogle tips til at fjerne det derfra?

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er reglerne for modtagelse af SU egentlig?

Er det korrekt forstået, at man kan shoppe rundt mellem erhvervsuddannelserne så tosset, som man vil, altså modtage uendelig SU på den måde?

Er det korrekt forstået, at man kan shoppe rundt mellem gymnasierne så tosset, som man vil, altså modtage uendelig SU på den måde?

Er det korrekt forstået, at man på videregående uddannelser kun kan modtage SU i 70 måneder (5 år og 10 måneder)?

Fra Auning
Tilmeldt 15. Nov 11
Indlæg ialt: 176
Fra  VDL Media - www.SPORT45.dk - www.ALTsport.dk Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Din ven skulle vel aldrig være dig selv ? :=)

VDL Media driver flere portaler, skal vi hjælpe med at drive din ? kontakt os for mere info. 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror altså - her et år inden jeg runder det store 4 - at jeg seriøst er ved at blive gammel.

I min optik er SU for dem som læser, dem der har sit studie som 1. prioritet og derfor tager lån for at kunne fordybe sig - eller for at forsørge sin familie.

Jeg er så gammeldags, at jeg ikke ser at det er hensigtsmæssigt, hverken for ens studie, en selv eller for samfundet, at man kan tage et studielån og benytte det til startkapital.

Vi læser stolpe op og ned, om unge mennesker som ikke bliver færdig med deres uddannelse. Vi læser ofte om, hvordan unge mennesker allerede før debut på arbejdsmarkedet er fanget i gældsfælden, og de har besvær med at betale studielånet tilbage. - Selvfølgelig går jeg ind for, at man skal starte sin virksomhed, hvis man har ideer, visioner etc., men hvorfor ikke lære at kravle før man kan gå eller løbe? - Med det mener jeg, start op i det små og så lavpraktisk som muligt indtil man har så meget kapital i virksomheden eller privat, at man kan udvide - og så gør det så langsomt som branchen tillader det...

Hvis man med sin SU og LÅN (for der er jo tale om LÅN) kan betale for transport, husleje, forbrug, mad, faste udgifter, studiebøger m.m. samt finansiere virksomhedsopstart - så er der noget galt med SU satserne - med mindre man cykler rundt i ungdomsuddannelserne, hvor der ikke er udgifter til bøger etc.

Det man skal spørge sig selv OG ANDRE om, som Cookie også var inde på, er, er min idé så god, at jeg vil satse ALT på det - og kan jeg være en af de få som lykkes?

Guuud, hvor lyder jeg som min far på 69 år.

God aften,

"Den gamle" Lene

/ L. B.H.B.S.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstå ikke hvordan man kan får SU løn på 10000 kr md.. !!!!
Er det ikke kun ca. 2700 kr hvis man alene og 4410 kr hvis man have børn ..
Er det muligt at man får 10000 kr ..md???

Succes er ikke destinationen, men kan være begyndelsen på rejser.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er ikke forstået!

SU er en ydelse til studerende, ikke til iværksættere.

SU lån tager man, hvis man ikke har råd til at leve fordi man udelukkende studerer og ikke tager et fritidsarbejde.

Det er pga. SU ryttere at regeringen lige har taget en bid af SU kassen, sådan at det primært er de studerende der tager det seriøst, der skal have SU.

Jeg synes SU skulle betales bagud ligesom løn, sådan at de studerende der ikke har været på "arbejde" ikke får nogen løn den måned.

Så er guleroden der og så slipper lærerne for det ekstra arbejde det er, hele tiden at skulle kontakte og følge op på snylterne.

Det giver mere tid til forberedelse af undervisningen til de studerende der rent faktisk tager deres uddannelse alvorligt.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)