Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig med at forblive PLUS på amino

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4216
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim J. Nielsen:
Og sidst men ikke mindst: Referencer! Skaf nogle hurtigst muligt, om du så skal betale for dem Cool
Yes

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Danskerne har fået øjnene op for udenlandsk arbejdskræft og vi kommer til at se det i stigende grad. Jeg har selv overvejet at få en polsk freelancer, men ved private kunder tror jeg ikke tiden er moden nok til det endnu.

Det samme med IT opgaver, kan man få en udenlandsk fra østen til at lave arbejdet for under det halve så gør mange jo det istedet.

Nu skal jeg også selv igang med at finde ny campingvogn og den bliver også købt i udlandet.

Vi er ikke danmark, men hele verden :)

Men ellers støtter jeg da hovedsageligt aminofolket

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

IT branchen er måske på vej til også at skulle konkurrerer med udenlandsk arbejdskraft. Wink

Det har vi jo længe måttet i håndværker branchen. Yes

Det har både IT-branchen og webbranchen gjort i adskillige år.

Tidligere var det Indien, som bankede danske IT-udviklere med priser, som ingen danskere kunne leve af.

Så blev det Østeuropa - med eksempelvis Ukraine. Herefter er kommet andre oversøiske lande, hvor man kan udvikle til ingen penge.

Senest er det Afrika, som er i bulrende fremgang.

Kan man så ikke overleve som IT-ekspert eller SEO- og kode-ekspert i Danmark? Jo da!

Men lad nu være med at konkurrere med de udenlandske udviklere om at dumpe priserne. Den kamp er du dømt til at tabe.

Gør din faglige niche endnu skarpere, og gør det synligt og forståeligt for kunderne, hvad det er du mestre.

Hjælp på Amino, når der er brugere, som har brug for lige præcis det, som du er ekspert i. Her er masser af brugere, som gerne vil anbefale din ekspertise, hvis du har hjulpet dem, når de var på spanden.

Tag din egen medicin. Er du god til kode, så sørg for, at dit site performer for vildt, og at det uden problemer validerer i de forskellige tests.

Og som det er nævnt før i tråden: Skaf dig referencer - og vis med overbevisning, hvad du kan.

Håber du kan bruge det til noget.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel - Aquapower.dk:
Danskerne har fået øjnene op for udenlandsk arbejdskræft og vi kommer til at se det i stigende grad

Det kan være. Men hvis jeg vil have pudset vinduer i en ordentlig kvalitet på kontoret, er det så udenlandske viunduespudsere, jeg bestiller? Næ. Jeg har bestilt og betalt vinduespudsning med fast interval resten af året, fordi jeg tror på den vinduespudser, jeg benytter - fordi vedkommende danske vinduespudser har bevist, at det er ordentligt arbejde. Skype-Wink

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Jens Andersen:

ER DET FOR DYRT?

Jeg synes der er ekstremt billigt og jeg forstår ikke kunderne ikke synes det samme?

Som jeg har skrevet tidligere så udbyder du nogen ydelser de færreste kunder kan se nogen værdi i.

Hvis deres side bliver vist pænt i forskellige browsere, men der er fejl i den underliggende HTML/CSS, hvad rager det så dem at få rettet det? De får ikke en bedre bundlinje af at du retter nogle fejl, som deres kunder alligevel ikke kan se.

Det er faktisk ekstremt dyrt hvis du ser på hvad kunden får ud af det du laver. Det er faktisk bare en ren udgift som de ikke kan se nogen nytte af på kort sigt.

Hvis du derimod tilbød at tage folks designs og gøre dem responsive, så de virker på smartphones, ipad osv, ja så er det en helt anden sag. Der er firmaer der kan øge deres konvertering og salg, ved at deres sider virker på mobile enheder. I den situation er dit arbejde ligmed en bedre bundlinje, og derfor er der også langt flere der måske vil betale for det.

Lige nu står du med nogen ydelser som ikke rigtigt efterspørges, fordi langt de fleste firmaer ikke ser nogen direkte værdi i dem, og i stedet for at blive ved med at arbejde med ydelser der ikke skaber direkte værdi, bør du i stedet for se på hvilke ydelser du kan blive god til, som skaber direkte værdi for dem du arbejder for. Jeg foreslår du kigger på responsive designs og PHP programmering.

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Dec 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Jens

Et lille pip fra mig også... :)

Det første jeg læser på din hjemmeside er:

"Jeg laver hjemmesider til mindre virksomheder og private/selvstændige, der har brug for et nyt design eller måske bare en opdatering. Jeg designer ikke selv, men ved hvor du kan få et professionelt webdesign til en fornuftig pris og jeg ved hvordan det skal sættes op, efter dine ønsker."

Du siger altså, at du hjælper virksomheder med et nyt hjemmesidedesign – men du designer ikke selv... Jeg synes du mere kort og præcis, skal fortælle hvad du KAN – og ikke hvad du IKKE KAN. 

Det samme gør sig lidt gældende under "ydelser og priser" – vær mere konkret og tydelig med, at det er DIG der laver løsningen.

Og så til prisen... Gør det ALTID tydeligt, at du giver rabat. Og jeg synes også godt, at du kan være ærlig om, hvorfor du har en billig timepris (jeg synes 495,- er billigt). Prisen er billig fordi du har et "dagjob" og dermed ikke er tilgængelig i dagtimerne. Men kompetencerne, de fejler ikke noget. Brug det, som argument for, hvorfor du er billigere end andre.

Og så er det ellers i gang med at networke... Jeg tror på, det er RIGTIG vigtigt at have en informativ og god hjemmeside – men kunderne begynder først at ringe, når de har en reference på dig eller har mødt dig i virkeligheden. Sørg for, at have nogle visitkort, som du kan dele ud lige meget hvor du er :)

Ha' en god dag og held og lykke med din virksomhed :)

Kh Bettina

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frands

Tak for et rigtig godt svar med konstruktiv kritik.

Jeg har da et par referencer, men det er sider som andre her på amino før har sagt at jeg ikke skulle vise frem, fordi de var lavet til fx. en brian og handlede om stylede biler. Jeg synes hjemmesiden blev nogenlunde vellykket og mistede lysten til at vise den frem efter den kommentar.

Jeg har arbejdet lidt med noget SEO for en gut med en hjemmeside der ligner møg, så den er heller ikke god at vise frem, da folk i almindelighed ikke forstår hvad jeg har lavet, når jeg siger SEO.

Jeg lover aldrig mere end jeg kan holde, da jeg godt ved at rygtet kommer en i forkøbet hvis man ikke er klar i spyttet :-)

Ok jeg prøver at lade være med at lade hjemmesideanalysen være gratis og begynder at tage penge for det eller også lader jeg være med at udføre den. Det er dog det produkt jeg har flest henvendelser på og ville derfor gerne beholde den ydelse på menuen.

Det er nu også mest alt det bagved jeg laver og det er svært at vise folk, når jeg ikke er grafisk designer, men mere programmør. Hvordan f.... viser man hvad man laver uden at betale kassen for grafisk arbejde?

Jeg vil hellere end gerne starte med at lave småopgaver (skrælle kartofler) for folk, men der er ikke nogen der har små opgaver til mig, selvom jeg spørger om jeg må hjælpe med noget af deres arbejde til en meget lav pris 50%, men det kan da være at det bare skal være gratis? Dog siger de fleste herinde på Amino at man skal lade være med at konkurrere på priserne? Men Thorborg siger det modsatte ligesom dig...

Det er nogen rigtig gode råd og jeg tager dem til mig. Tak.

/Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:
Det er nu også mest alt det bagved jeg laver og det er svært at vise folk, når jeg ikke er grafisk designer, men mere programmør. Hvordan f.... viser man hvad man laver uden at betale kassen for grafisk arbejde?

Så kan du fortælle om de programmeringsopgaver du har løst (PHP/.NET/C++/?). Sidst jeg kiggede på din side så jeg noget med en Nivoslider og en kontaktformular, men det er bare ikke rigtigt vægt bag den slags. Det er jo ting andre har programmeret, så du skal i gang selv, hvis du vil noget med programmeringen.

Google+ ser jeg jævnligt programmører der f.eks. beskriver plugins de har lavet til WP, som ligger til enten download på WordPress.org eller som betalingsversioner, hvilket er super gode referencer, der oftest viser de er skarpe programmører. 

Hvis du er PHP-programmør, som det fremgår af din side, så se at komme i gang med WordPress, hvor der er masser af opgaver rundt omkring.

Hvis du gerne arbejde med HTML/CSS (altså ikke decideret programmøropgaver), så se at komme i gang med responsive designs, hvor der ligeledes er mange opgaver.

Jens Andersen:
Dog siger de fleste herinde på Amino at man skal lade være med at konkurrere på priserne?

Om man skal konkurrere på prisen kommer an på om man kan konkurrere på andre parametre. Hvis prisen er ens vigtigste konkurrenceparameter, så bliver man jo nødt til at konkurrere på prisen. Hvis man er super skarp PHP/.NET/(m.f.) programmør, ja så er prisen nok ikke det man konkurrer mest på, men derimod kan man konkurrere på at kunne lave noget som de fleste måske ikke kan.

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 192
Fra  Main Media Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
IT branchen er måske på vej til også at skulle konkurrerer med udenlandsk arbejdskraft

På vej til Ib? Det har vi altid gjort. Netop fordi arbejdet med webbaserede løsninger ikke i sig selv kræver, at man som kunde og freelancer sidder i samme by. Jeg har selv lavet et par jobs på freelancer.com, men jeg er hoppet væk fra det igen. Ikke fordi jeg ikke vil konkurrere på prisen - det vil jeg gerne, hvis det er sjovt. Men jeg gider ikke lave noget hakkelse for ingen penge, som jeg ikke kan vise frem alligevel. Så hellere koncentrere mig om at finde de rigtige kunder herhjemme og i udlandet, som er med på at lave noget sjovt, nyt eller anderledes :) Og det har givet pote, for jeg har ikke skullet lave opsøgende salg siden årsskiftet. Og DET er ret fedt!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4216
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy B. Torpegaard:
Og det har givet pote, for jeg har ikke skullet lave opsøgende salg siden årsskiftet. Og DET er ret fedt!
Wink

Yes Godt arbejde har det med at rygtes.

Fedt når der kan bruges "mund til øre" metoden i stedet som nogle skriver "mund til mund".

Det var også en "lille provokation" til IT branchen.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)