Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknik skal bare virke.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver så træt.

Har one.com. og har til at starte med egentlig bare smidt noget hjemmeisde i deres Web Editor. Det har været fint nok, men på trods af, at vi bare har en helt alm. visitkort side, der ikke skal kunne det vilde....ja, så er der altså flere og flere ting det ikke kan.

Her idag er jeg blevet gjort opmærksom på, at vores side ligner L#** i visse browsere (Alle mine kollegaer kan fx ikke se den ordentligt, alt er forrykket og står oven i hinanden). Jeg har kontaktet One.com og spurgt til, om der er en feature, der kan "låse" siden, så den tilpasser sig folks browser, men det er der ikke???

Alle råber wordpress efter mig, men da jeg er fuldkommen web blind, siger det mig ikke noget. Jeg har prøvet at læse mig lidt til, hvad det er..men finder hurtigt mig selv igang med opvasken (Overspringshandlingen burde gå den anden vej Stick out tongue)

Er der en sød sjæl, der kan forklare mig, så jeg forstår hvad der bliver sagt........Hvad er wordpress, og ville det kunne løse det problem jeg har lige nu?

TAK

Natasha

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

WordPress er et "system" til at oprette og redigere hjemmesider. Det er nemt at gå til - selv hvis man ikke er et teknisk geni. Det er faktisk hele pointen med systemet, at det skal være for alle. Det blev i sin tid udviklet til blogs, hvorfor det selvsagt er nemt at oprette sider og indhold. Alle kan lære det, hvis man investerer nogle timer i det, vil jeg påstå.

Prøv at oprette en gratis side her: http://wordpress.com/

Og så er der masser af hjælp at hente på nettet, fx her på Amino eller her: http://wp-danmark.dk/forum/

 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heine.

Tak for dit svar. Jeg går udfra at jeg kan bruge det sammen med one.com?

Så det er bare et program, hvor jeg kan lave hjemmesiden, og derefter uploade den på mit webhotel? Og endnu vigtigere, vil det løse mit problem med, at hjemmesiden ser underlig ud i visse browsere?

Natasha

Fra Randers
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er der video tutorials til hvordan du gør helt fra bunden af :)

http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/Wordpress/wordpress_kursus.php

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Mange tak.

Jeg tror nu nok, at jeg skulle kunne banke noget sammen. Har bare ikke lyst til at gå igang med det, hvis ikke det løser det aktuelle problem jeg står med, altså at få siden til at tilpasse sig folks browsere.

Har du et bud på, om det er muligt med det her system, eller er noget helt helt andet jeg skal gøre, for at få den til det?

Natasha

 

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:

Så det er bare et program, hvor jeg kan lave hjemmesiden, og derefter uploade den på mit webhotel? Og endnu vigtigere, vil det løse mit problem med, at hjemmesiden ser underlig ud i visse browsere?

Måske, måske ikke.

Der er ikke nogen "one-size-fits-all" løsning. Og "Teknik skal bare virke" er ærlig talt en meget håbløs holdning til tingene.

Hvis alt bare virkede og alt var nemt var 90% af alle udviklere og designere nok arbejdsløse. 

Jeg er enig i at ting skal virke, hvis du har ansat en person til at det ser ordentligt ud i samtlige browsere i samtlige styresystemer. Men hvis ting ser mærkelige ud er det oftest et tegn på at ting er gået meget hurtigt, eller personen ikke har haft lyst til at teste. 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen gange så kan det altså betale sig, at få professionel hjælp - du vil komme til at bruge uforholdsmæssig lang tid på en løsning, hvis du ikke allerede har erfaringen.

Der findes et hav af mennesker, der kan skabe en billig og holdbar løsning til dig, så du ikke skal bekymre dig om den del af forretningen :)

Fra Randers
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er 100% muligt med systemet wordpress. One webeditoren er noget lort, Jeg har selv været kunde hos one, og har set den der editor, men har ikke prøvet den af. Jeg er 100 på det bare et et system der er klasket sammen, så man kan sige til folket at det aldrig har været nemmere at lave en hjemmeside ( med andre ord, salgs tricks). Når du har lavet en wordpress blog, så kan jeg næsten med garanti sige at du ikke får problemer med at det ser forkert ud, på forskellige browser :)

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Tak for et klokkeklart svar :-)

Natasha

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jow jow. prof. hjælp er jo altid dejligt. Men lur mig om der ikke sidder en enkelt eller to, der på et tidspunkt i deres liv har prøvet at male en væg selv istedet for at ringe efter en maler.

:-)

Natasha

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)