Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress backup - Hjælp til database

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :-)

Jeg ønsker at lære at tage back-up af mine Wordpress sider og derfor forsøger jeg nu at se om det virker.

Jeg har flere domæner fordelt ud på to webhoteller.

---

Jeg har hentet alle tabellerne tilhørende domæne1 ned fra database1.

Disse tabeller (altså dem tilhørende domæne1), vil jeg gerne uploade til database2 (for at se om back-up'en virker).

Med andre ord vil jeg gerne flytte en hjemmeside fra et domæne til et andet - blot for at se om det virker (Det er begge to testsider, med testindhold).

---

Men når jeg uploader tabellerne fra domæne1 til database2, så er der jo i forvejen en masse andre tabeller i denne database tilhørende andre domæner.

Mit spørgsmål er derfor som følger:

Hvordan fortæller jeg database2 at det her netop uploadede indhold fra domæne1 skal vises på domæne2.

- Håber I forstår, det var meget kludret :-)

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Henter du databasen / tabellerne direkte fra MySQL databasen hos din webhost? Eller anvender du den indbyggede "Eksporter"-funktion som ligger under Værktøjer -> Eksporter i Wordpress?

Hvis du anvender den første, vil jeg kraftigt anbefale dig, at anvende Wordpress' egen export-funktion :)

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej medaje

Jeg bruger selv et super godt plugin til det.

plugin-et hedder BackwpUp

Det kan sættes op til at tage automatisk backup af alt på din side og du bestemmer selv, hvor ofte det skal gøres. Backupfilen kan du få sendt til for eksempel din dropbox, eller andre cloud løsninger.

For nylig fik jeg netop brug for at geninstallere mit site, og det sad bare i skabet, første gang :)

Jeg synes du skulle tjekke det ud, det er enkelt og nemt, når jeg lige får bedre tid, så skal jeg nok smide en guide ind med screenshots, til korrekt opsætning.

Hvis jeg glemmer det, så bar elige skriv en pm, så skal jeg nok får det gjort

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, jeg forstår din udfordring, men jeg er ikke helt sikker:

Du har flere Wordpress-installationer. Nogle på en server, nogle på en anden server.

Du vil gerne lave en backup og se, om backupen kan restores på en anden server

Dit problem er, at dine sql-dumpfiler overskriver de filer, der ligger på server2, (fordi de har samme table-navn, vil jeg tro, wp_), når du importerer dem.

Den eneste løsning, jeg kan komme på, er at ændre table-navnet, fra wp_ til fx wp_blognavn_

På den måde kan du have flere Wordpress-sql-databaser i samme database.

Gi'r det mening?

Derudover synes jeg, det du har gang i er _rigtigt_ fornuftigt. Mange ta'r backup og håber og tror, at sagerne virker, når noget går galt. Verificering, som du forsøger, er den helt rigtige måde at sikre sine data på.

Derudover er det generelt en god idé at ændre præfix-name fra wp_ til noget andet (af sikkerhedsmæssige årsager).

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Tusinde tak for jeres svar :-)

Ja, jeg har flere Wordpress installationer på flere servere. 

Og ja, så vil jeg gerne forsøge om back-up'en kan restores på en anden server (for at simulere en "rigtig" back-up).

Mht. tabelnavnene, så laver jeg dem altid om fra wp_ (pga. sikkerhed), så de har alle særskilte navne.

Jeg bruger lige to fiktive domæner for at forklare det lidt nemmere.

Jeg har domænet billiglyd.dk og friskfrugt.dk - Det er EKSEMPLER.

Jeg vil gerne hente hente alt ned fra billiglyd.dk og uploade det på friskfrugt.dk, så billiglyd.dk er identisk med friskfrugt.dk (undtagen domænet self.).

---

Jeg har importeret alle tabellerne fra billiglyd.dk på serveren, hvor friskfrugt.dk ligger. Dermed er der nu alle tabeller fra begge domæner.

Er det så bare at slette tabellerne fra friskfrugt.dk og omdøbe dem fra billiglyd.dk til friskfrugt.dk (altså præfikset)? 

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

medalje:

Jeg har importeret alle tabellerne fra billiglyd.dk på serveren, hvor friskfrugt.dk ligger. Dermed er der nu alle tabeller fra begge domæner.

Er det så bare at slette tabellerne fra friskfrugt.dk og omdøbe dem fra billiglyd.dk til friskfrugt.dk (altså præfikset)? 

Hvis jeg har forstået dig ret, så ja. Dog skal du også ændre url'en for at det vil virke. Jeg mener, den optræder to forskellige steder, og jeg kan desværre ikke huske, hvor i databasen det bliver gemt.

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Bergholt:
jeg kan desværre ikke huske, hvor i databasen det bliver gemt.

Hej

Det er skam ganske nemt, de 2 felter ligger i den tabel som hedder

options

Felterne hedder

siteurl

home

og rettes til den nye adresse.

Mvh WebHosting A/S.

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej WebHosting A/S

Jeg kan godt finde 'siteurl', men ikke feltet 'home'?

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Den burde være i wp_options

Hvis du ikke kan få det til at virke, kan du evt. deklarere i wp-config.php

Beskrivelse her:
http://codex.wordpress.org/Changing_The_Site_URL 

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg kigger lige linket ved lejlighed.

Tusinde tak for hjælpen allesammen :-)

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)